DSpace at Bangkok University >
Cluster of Business & Management >
School of Business Administration >
Master Degree >
Journal Articles - MBA >
Please use this identifier to cite or link to this item:
http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/1478
|
Title: | การรับรู้คุณภาพในการให้บริการมีอิทธิพลต่อการตัดสินใจเลือกเข้าพักรีสอร์ท ระดับ 4 ดาว ในจังหวัดชลบุรี |
Other Titles: | The Effect of Perceived Service Quality towards Consumer Decision Making of 4-Star Resorts in Chonburi |
Authors: | ภัทรา ภัทรมโน |
Keywords: | การรับรู้คุณภาพในการให้บริการ การตัดสินใจเลือก, รีสอร์ทระดับ 4 ดาวในจังหวัดชลบุรี |
Issue Date: | 2557 |
Publisher: | มหาวิทยาลัยกรุงเทพ |
Abstract: | การศึกษานี้มีวัตถุประสงค์เพื่อศึกษาการรับรู้คุณภาพในการให้บริการมีอิทธิพลต่อการตัดสินใจเลือกเข้าพัก
รีสอร์ท ระดับ 4 ดาว ในจังหวัดชลบุรี กลุ่มตัวอย่างที่ใช้ศึกษา คือ ลูกค้าที่เข้ามาหรือเคยเข้ามาใช้บริการรีสอร์ทระ
ดับ 4 ดาว ในจังหวัดชลบุรี จานวนทั้งหมด 400 คน โดยใช้วิธีสุ่มตัวอย่างแบบเจาะจง เครื่องมือที่ใช้ในการศึกษาคือ
แบบสอบถาม ซึ่งมีความน่าเชื่อถือของปัจจัยด้านคุณภาพการให้บริการ เท่ากับ 0.952 และปัจจัยด้านการตัดสินใจ
ซื้อ เท่ากับ 0.862 สถิติที่ใช้ในการวิเคราะห์คือ สถิติเชิงพรรณนา ได้แก่ ค่าความถี่ และค่าร้อยละ และสถิติเชิง
อ้างอิง ได้แก่ การวิเคราะห์ถดถอยเชิงพหุ (Multiple Regression) ที่ระดับนัยสาคัญทางสถิติระดับ 0.05 ผล
การศึกษาพบว่าการทดสอบสมมติฐานการวิจัย พบว่า การรับรู้คุณภาพในการให้บริการในด้านการให้ความมั่นใจแก่
ลูกค้า และด้านความใส่ใจลูกค้า มีอิทธิพลต่อการตัดสินใจเลือกเข้าพักรีสอร์ท ระดับ 4 ดาวในจังหวัดชลบุรี โดย
ปัจจัยด้านความใส่ใจลูกค้าส่งผลมากที่สุด The purpose of this research was to explore the effect of perceived service quality
towards consumer decision making of 4-star resorts in Chonburi. The samples of the study were
400 people who were the customers of the 4-star resorts in Chonburi selected by using the
purposive sampling method. Questionnaires were used as the data collection tool. The
Cronbach’s alpha coefficient of reliability of the questionnaires in service quality is 0.952 and is
0.862 in purchase decision making. The statistical data analyses were descriptive statistics using
frequency and percentage and inferential statistics using multiple regression analysis. Coefficients
were afterward tested under of 5% significance. The finding indicated that the factors of service
quality in Assurance and Empathy affected the consumer decision making of 4-star resorts in
Chonburi and the factor of Empathy had the most influence. |
Description: | การค้นคว้าอิสระ (บธ.ม.)--บัณฑิตวิทยาลัย มหาวิทยาลัยกรุงเทพ |
URI: | http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/1478 |
Appears in Collections: | Journal Articles - MBA
|
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.
|