DSpace
 

DSpace at Bangkok University >
Cluster of Business & Management >
School of Business Administration >
Master Degree >
Journal Articles - MBA >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/1478

Title: การรับรู้คุณภาพในการให้บริการมีอิทธิพลต่อการตัดสินใจเลือกเข้าพักรีสอร์ท ระดับ 4 ดาว ในจังหวัดชลบุรี
Other Titles: The Effect of Perceived Service Quality towards Consumer Decision Making of 4-Star Resorts in Chonburi
Authors: ภัทรา ภัทรมโน
Keywords: การรับรู้คุณภาพในการให้บริการ
การตัดสินใจเลือก,
รีสอร์ทระดับ 4 ดาวในจังหวัดชลบุรี
Issue Date: 2557
Publisher: มหาวิทยาลัยกรุงเทพ
Abstract: การศึกษานี้มีวัตถุประสงค์เพื่อศึกษาการรับรู้คุณภาพในการให้บริการมีอิทธิพลต่อการตัดสินใจเลือกเข้าพัก รีสอร์ท ระดับ 4 ดาว ในจังหวัดชลบุรี กลุ่มตัวอย่างที่ใช้ศึกษา คือ ลูกค้าที่เข้ามาหรือเคยเข้ามาใช้บริการรีสอร์ทระ ดับ 4 ดาว ในจังหวัดชลบุรี จานวนทั้งหมด 400 คน โดยใช้วิธีสุ่มตัวอย่างแบบเจาะจง เครื่องมือที่ใช้ในการศึกษาคือ แบบสอบถาม ซึ่งมีความน่าเชื่อถือของปัจจัยด้านคุณภาพการให้บริการ เท่ากับ 0.952 และปัจจัยด้านการตัดสินใจ ซื้อ เท่ากับ 0.862 สถิติที่ใช้ในการวิเคราะห์คือ สถิติเชิงพรรณนา ได้แก่ ค่าความถี่ และค่าร้อยละ และสถิติเชิง อ้างอิง ได้แก่ การวิเคราะห์ถดถอยเชิงพหุ (Multiple Regression) ที่ระดับนัยสาคัญทางสถิติระดับ 0.05 ผล การศึกษาพบว่าการทดสอบสมมติฐานการวิจัย พบว่า การรับรู้คุณภาพในการให้บริการในด้านการให้ความมั่นใจแก่ ลูกค้า และด้านความใส่ใจลูกค้า มีอิทธิพลต่อการตัดสินใจเลือกเข้าพักรีสอร์ท ระดับ 4 ดาวในจังหวัดชลบุรี โดย ปัจจัยด้านความใส่ใจลูกค้าส่งผลมากที่สุด
The purpose of this research was to explore the effect of perceived service quality towards consumer decision making of 4-star resorts in Chonburi. The samples of the study were 400 people who were the customers of the 4-star resorts in Chonburi selected by using the purposive sampling method. Questionnaires were used as the data collection tool. The Cronbach’s alpha coefficient of reliability of the questionnaires in service quality is 0.952 and is 0.862 in purchase decision making. The statistical data analyses were descriptive statistics using frequency and percentage and inferential statistics using multiple regression analysis. Coefficients were afterward tested under of 5% significance. The finding indicated that the factors of service quality in Assurance and Empathy affected the consumer decision making of 4-star resorts in Chonburi and the factor of Empathy had the most influence.
Description: การค้นคว้าอิสระ (บธ.ม.)--บัณฑิตวิทยาลัย มหาวิทยาลัยกรุงเทพ
URI: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/1478
Appears in Collections:Journal Articles - MBA

Files in This Item:

File Description SizeFormat
j_patra.path.pdf542.83 kBAdobe PDFView/Open
View Statistics

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

  DSpace Software Copyright © 2002-2010  Duraspace - Feedback