DSpace
 

DSpace at Bangkok University >
Cluster of Business & Management >
School of Business Administration >
Master Degree >
Journal Articles - MBA >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/1431

Title: ปัจจัยพฤติกรรมผู้บริโภคและปัจจัยส่วนประสมทางการตลาดบริการที่ส่งผลต่อกระบวนการ ตัดสินใจซื้อสินค้าประเภทเครื่องครัวในเขตอาเภอเมือง จังหวัดระยอง
Other Titles: Consumer Behavior Factors and Service Marketing Mix Factors Influencing on Kitchenware Purchase Decision Making Process in Amphur Muang, Rayong Province
Authors: วรุตม์ ประไพพักตร์
Keywords: อุปกรณ์เครื่องครัว
ปัจจัยส่วนบุคคล
ส่วนประสมทางการตลาดบริการ
พฤติกรรมการซื้อสินค้า
กระบวนการตัดสินใจซื้อ
Issue Date: 2557
Publisher: มหาวิทยาลัยกรุงเทพ
Abstract: การศึกษาฉบับนี้มีวัตถุประสงค์ เพื่อศึกษาปัจจัยในด้านบุคคล และปัจจัยส่วนผสมทางการตลาดที่มีผลต่อ กระบวนการตัดสินใจซื้อสินค้าเครื่องครัวของผู้บริโภคในเขตอาเภอเมือง จังหวัดระยอง ตัวอย่างที่ใช้ในการศึกษาคือ ผู้ที่เคยซื้อสินค้าเครื่องครัวภายในเขตอาเภอเมือง จังหวัดระยอง จานวน 400 คน เครื่องมือที่ใช้ในการศึกษาคือ แบบสอบถาม และสถิติเชิงอ้างอิง ที่ใช้ในการทดสอบสมมุติฐาน คือ การวิเคราะห์ไคสแควร์ และการวิเคราะห์ ถดถอยแบบพหุคูณ ผลการศึกษาพบว่า พฤติกรรมการซื้อสินค้าของผู้บริโภคส่งผลต่อกระบวนการตัดสินใจซื้อ เครื่องครัว ในด้านค่าใช้จ่ายเฉลี่ยในการซื้อสินค้า แหล่งข้อมูล ช่วงเวลาในการซื้อ วันในการซื้อสถานที่ซื้อ และ วัตถุประสงค์ในการซื้อ ปัจจัยส่วนประสมทางการตลาดบริการส่งผลต่อกระบวนการตัดสินใจซื้อเครื่องครัวในด้าน การรับรู้ถึงความต้องการ ด้านการค้นหาข้อมูล ด้านการประเมินผลทางเลือก ด้านการตัดสินใจซื้อ และด้าน พฤติกรรมภายหลังการซื้อ
The purposes of this study is to study individual factor and marketing mix factors affecting on kitchenware purchase decision making process of consumers located in Amphur Muang, Rayong Province. The sample of this study is 400 customers who experienced in purchasing kitchenware in Amphur Muang, Rayong Province. The tools of this study are survey questionnaires. The inferential statistics to evaluate the hypothesis are chi-square analysis and multiple regression analysis. From this study, it is found that purchasing behavior of consumers’ influences on kitchenware purchase decision making process in terms of average cost of purchase, source of information, time of purchase, day of purchase, purchasing location and purchasing purpose. Service marketing mix factors affect on kitchenware purchase decision making process in terms of need arousal, information search, evaluation of alternatives, purchase decision and post-purchase behavior.
Description: การค้นคว้าอิสระ (บธ.ม.)—บัณฑิตวิทยาลัย มหาวิทยาลัยกรุงเทพ
URI: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/1431
Appears in Collections:Journal Articles - MBA

Files in This Item:

File Description SizeFormat
j_warut.prap.pdf553.78 kBAdobe PDFView/Open
View Statistics

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

  DSpace Software Copyright © 2002-2010  Duraspace - Feedback