DSpace
 

DSpace at Bangkok University >
Cluster of Business & Management >
School of Business Administration >
Master Degree >
Journal Articles - MBA >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/1402

Title: แผนธุรกิจศูนย์บริการดูแลรักษาและซ่อมบำรุงรถยนต์นอกสถานที่ “GO FOR YOU”
Other Titles: Business Plan of an Onsite Car Maintenance & Service, "GO FOR YOU"
Authors: ไอริณ วณิชย์วรนันต์
Keywords: บริการรถยนต์นอกสถานที่
บริการแบบครบวงจร
Issue Date: 2557
Publisher: มหาวิทยาลัยกรุงเทพ
Abstract: การจัดทำแผนธุรกิจฉบับนี้มีวัตถุประสงค์ เพื่อนำไปใช้ในการวางแผนดำเนินงานของธุรกิจให้ ประสบ ความสำเร็จตามเป้าหมายที่ธุรกิจตั้งไว้ เทคนิคและวิธีการในการจัดทำแผนคือ การวิเคราะห์ปัจจัยแวดล้อมทางธุรกิจและ การวิเคราะห์การแข่งขัน ผลการวิเคราะห์พบว่า กิจการมีฐานข้อมูลลูกค้าเดิมเป็นจำนวนมาก เป็นผู้ให้บริการดูแลรักษา และซ่อมบำรุงรถยนต์ แบบครบวงจรนอกสถานที่เป็นเจ้าแรกในจังหวัด ปัจจุบันการให้บริการดูแลรักษา รถยนต์ใน รูปแบบการบริการ ณ สถานที่ที่ลูกค้าระบุ โดยลูกค้าสามารถติดต่อผ่านเจ้าหน้าที่ Call Center หรือ ผ่านระบบออนไลน์ (สำหรับบริการเปลี่ยนล้อแม็กซ์ ล้ออัลลอยด์) ทำให้เกิดความแตก ต่างของบริการจากคู่แข่ง นอกจากนี้ผู้บริหารเป็นผู้ ควบคุมดูแลคุณภาพและเป็นผู้ที่คอยให้คำ ปรึกษาแนะนำในทุกๆ ขั้นตอนของการทำงานจึงส่งผลให้เกิดประสิทธิภาพสูง ในการให้บริการตลอดจน เป็นการสร้างความแตกต่างของการบริการและเป็นการสร้างความเชื่อมั่นให้กับลูกค้าได้เป็น อย่างดี
The objective of this preparation of a business plan is to be used in an operation in order to achieve the business goals. Techniques and methods for the preparation of the plan are business environment analysis, and competitive analysis. The analysis found that the company is one of the first car care services in the province. The company currently has a strong database of existing customers. Moreover, the company is the first that offering onsite service for customers. They can contact through our Call Center or via online which will differentiate the overall picture of the company from the competitor. Furthermore, the executive is the one who control and supervise in all stages of the work. Therefore, it results as a high performance of the service also, build up customers’ confidence to the company as well.
Description: การค้นคว้าอิสระ (บธ.ม.)--สาขาวิชาวิสาหกิจขนาดกลางและขนาดย่อม บัณฑิตวิทยาลัย มหาวิทยาลัยกรุงเทพ
URI: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/1402
Appears in Collections:Journal Articles - MBA

Files in This Item:

File Description SizeFormat
j_airin.vani.pdf232.62 kBAdobe PDFView/Open
View Statistics

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

  DSpace Software Copyright © 2002-2010  Duraspace - Feedback