DSpace
 

DSpace at Bangkok University >
Cluster of Business & Management >
School of Business Administration >
Master Degree >
Journal Articles - MBA >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/1387

Title: แผนธุรกิจ: เคสโทรศัพท์มือถือยี่ห้อ H Y P N O S I S
Other Titles: Business plan: Custom- made Mobile Case branded H Y P N O S I S
Authors: ธนัชชา สิทธิตถะวงศ์
Keywords: เคสโทรศัพท์มือถือ
ธุรกิจออนไลน์
แผนธุรกิจ
Issue Date: 2557
Publisher: มหาวิทยาลัยกรุงเทพ
Abstract: แผนธุรกิจนี้จัดทาขึ้นเพื่อเป็นแนว ทางในการทาธุรกิจ จาหน่ายเคสโทรศัพท์มือถือ ภายใต้แบรนด์ H Y P N O S I S ในการจัดทาแผนธุรกิจนี้ มีการวิเคราะห์ จุดแข็ง จุดอ่อน โอกาสและอุปสรรคของธุรกิจ รวมทั้งการ วิเคราะห์การแข่งขัน นอกจากนี้ ได้มีการทาการวิจัยตลาดโดยวิธีการสา รวจกับผู้บริโภค จานวน 500 คน โดยใช้ แบบสอบถามเป็นเครื่องมือในการเก็บรวบร วมข้อมูลและใช้วิธีการเลือกตัวอย่างแบบเจาะจง สถิติที่ใช้การวิเคราะห์ ข้อมูล ได้แก่ ความถี่ ร้อยละ ค่าเฉลี่ยและค่าเบี่ยงเบนมาตรฐาน ผลการวิเคราะห์ พบว่าจุดแข็ง คือ สินค้าที่จาหน่าย มีเอกลักษณ์เฉพาะตัว ในขณะที่จุดอ่อน ได้แก่สามารถสินค้าได้จานวนน้อยในแต่ละครั้ง โอกาสได้แก่ การเติบโตของ ตลาดโทรศัพท์มือถือ และโซเชียลมีเดีย อุปสรรค คือภาวะเศรษฐกิจ ในปัจจุบัน ที่ชะลอตัว และ จานวนคู่แข่งขัน สาหรับผลการวิจัยตลาด พบว่า ผู้บริโภคให้ความสาคัญต่อด้านผลิตภัณฑ์มากที่สุด ในการตัดสินใจซื้อ ความเป็นได้ ของการลงทุนในโครงการนี้ พบว่า ต้องใช้เงินลงทุนรวมเป็นเงิน 325,000 บาท ค่า NPV เท่ากับ 8,991,088.83 บาท ที่อัตราส่วนลด 10% และค่า IRR เท่ากับ 622 % และ ระยะเวลาการคืนทุน 0.62 ปี
The purpose of this business plan is to develop business guideline for Custom- made Mobile Case under H Y P N O S I S brand. In preparing this business plan, analysis of strength, weakness, opportunity, and threat of the business, including competition analysis were conducted. In addition, a survey research was conducted and questionnaire was used to collect 500 consumers in Bangkok with the purposive sampling method. Statistics used in analysis include frequency percentage mean and standard deviation. The analysis showed that business strength is the unique design of product while its weakness is the small number of mobile phone case produced in one time. The growth of mobile phone market and social media are opportunities but the declining growth rate of current economy and the number of competitors are threats. Besides, the market research found that product factor is the most crucial factor in consumers’ decision to buy mobile phone case. For This project, the total investment is 325,000 baths. NPV is 8,991,088.83 baht at the discount rate of 10 percent. IRR is 622 % and payback period is 0.62 years
Description: การค้นคว้าอิสระ (บธ.ม.)—สาขาวิชาวิสาหกิจขนาดกลางและขนาดย่อม บัณฑิตวิทยาลัย มหาวิทยาลัยกรุงเทพ
URI: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/1387
Appears in Collections:Journal Articles - MBA

Files in This Item:

File Description SizeFormat
j_tanatcha.sitt.pdf393.96 kBAdobe PDFView/Open
View Statistics

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

  DSpace Software Copyright © 2002-2010  Duraspace - Feedback