DSpace at Bangkok University >
Cluster of Business & Management >
School of Business Administration >
Master Degree >
Journal Articles - MBA >
Please use this identifier to cite or link to this item:
http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/1379
|
Title: | ภาพลักษณ์ขององค์กร และภาพลักษณ์ของผู้นำ ที่ส่งผลต่อการรับรู้ถึงเกณฑ์การตัดสินใจซื้อ เครื่องดื่มชาเขียวอิชิตัน |
Other Titles: | Corporate image and Corporate Leader Affecting Consumers’ Choice Criteria of Buying ICHITAN Products |
Authors: | ชนารัญช์ ขันติสิทธิ์ |
Keywords: | ภาพลักษณ์ขององค์กร ภาพลักษณ์ของผู้นำ เกณฑ์การตัดสินใจซื้อผลิตภัณฑ์ |
Issue Date: | 2557 |
Publisher: | มหาวิทยาลัยกรุงเทพ |
Abstract: | การศึกษาในครั้งนี้มีวัตถุประสงค์เพื่อศึกษาภาพลักษณ์ขององค์กร และภาพลักษณ์ของผู้นำที่ส่งผลต่อการ
รับรู้ถึงเกณฑ์การตัดสินใจซื้อเครื่องดื่มชาเขียวอิชิตัน โดยใช้แบบสอบถาม ในการเก็บรวมรวมข้อมูลจากผู้บริโภคที่
เคยดื่มผลิตภัณฑ์ชาเขียวอิชิตัน จำนวน 250 รายโดยใช้วิธีการสุ่มตัวอย่างแบบสะดวก สถิติที่ใช้ในการวิเคราะห์
ข้อมูล ได้แก่ ค่าร้อยละ ค่าเฉลี่ย ส่วนเบี่ยงเบนมาตรฐานและการวิเคราะห์การถดถอยเชิงพหุ ผลการศึกษา พบว่า
ภาพลักษณ์ขององค์กรด้านความรับผิดชอบต่อสังคม ส่งผลต่อการรับรู้เกณฑ์การตัดสินใจซื้อเครื่องดื่มอิชิตัน ด้านการ
ส่งเสริมการตลาด อย่างมีนัยสำคัญทางสถิติที่ระดับ 0.05 ในขณะที่ ภาพลักษณ์ของผู้นำด้านความเป็นผู้นำเท่านั้นที่
ส่งผลต่อเกณฑ์การตัดสินใจเลือกซื้อเครื่องดื่มอิชิตัน ด้านผลิตภัณฑ์ ราคา ช่องทางการจำหน่ายและการส่งเสริม
การตลาด อย่างมีนัยสำคัญทางสถิติที่ระดับ 0.05 The study aimed primarily to investigate the affect of corporate image and leader image
on consumers’ choice criteria of buying ICHITAN products. This study used questionnaire to
collect 250 Ichitan green tea consumers by convenience sampling method. Statistics for data
analysis includes percentage, mean, standard deviation and multiple regression analysis. The
result indicated that Corporate image with social responsibility dimension affect promotion
dimension of choice criteria at the significant level of 0.05 , while the image of the leader only
affect the product, price, distribution and promotion dimension of choice criteria at the
significant level of 0.05 |
Description: | การค้นคว้าอิสระ (บธ.ม.)บัณฑิตวิทยาลัย มหาวิทยาลัยกรุงเทพ |
URI: | http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/1379 |
Appears in Collections: | Journal Articles - MBA
|
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.
|