DSpace
 

DSpace at Bangkok University >
Graduate School >
Master Degree >
Independent Studies - Master >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/1348

Title: โครงการจัดตั้งสตูดิโอถ่ายภาพเด็กและครอบครัว
Other Titles: The project of The Baby Art Studio establishment specializing in child and family photography
Authors: อทิติ ชาญเลขา
Keywords: สตูดิโอถ่ายภาพ
เด็ก
ครอบครัว
Issue Date: 2558
Publisher: มหาวิทยาลัยกรุงเทพ
Abstract: การศึกษาเฉพาะบุคคลเรื่อง โครงการจัดตั้งสตูดิโอถ่ายภาพเด็กและครอบครัว The Baby Art Studio ฉบับนี้ ผู้วิจัยได้ทำการศึกษาความเป็นไปได้ในการจัดทำแผนธุรกิจ โดยผู้วิจัยได้เลือกใช้วิธีการสัมภาษณ์เชิงลึก (In-depth Interview) จากผู้ประกอบการธุรกิจ ช่างภาพ ซึ่งผู้วิจัยจะใช้การวิเคราะห์เชิงพรรณนา (Descriptive Analysis) ในการวิเคราะห์ข้อมูล นอกจากนี้ผู้วิจัยยังได้เลือกใช้การวิจัยเชิงปริมาณ (Quantitative Research) ในการสำรวจทัศนคติและพฤติกรรมของผู้บริโภค รวมถึงปัจจัยทางการตลาดที่มีอิทธิพลต่อการเลือกใช้บริการสตูดิโอถ่ายภาพเด็กและครอบครัว โดยใช้วิธีการสุ่มตัวอย่างแบบเจาะจง (Purposive Sampling) จากผู้บริโภคกลุ่มเป้าหมายในเขตกรุงเทพมหานคร อายุระหว่าง 30 – 60 ปี จำนวน 400 คน ซึ่งผู้วิจัยได้เลือกใช้สถิติเชิงพรรณนา (Descriptive Statistics) เพื่ออธิบายลักษณะของข้อมูลโดยใช้ตารางแจกแจงความถี่ (Frequency) และค่าร้อยละ (Percentage) ของโปรแกรมสำเร็จรูป SPSS for Windows Version 19.0 ผลงานวิจัยพบว่า ตัวแทนผู้ประกอบการให้ความคิดเห็นว่า ลูกค้าขาดความรู้ความเข้าใจในเรื่องการถ่ายภาพเด็กและทารกแรกเกิดอย่างแท้จริง ผลการสำรวจทัศนคติและพฤติกรรมของผู้บริโภค พบว่าเป็นเพศหญิง ร้อยละ 62.8 เพศชาย ร้อยละ 37.3 อายุระหว่าง 31-40 ปี ร้อยละ 64.8 อายุ 41-50 ปี ร้อยละ 27.5 และ 51 ขึ้นไป ร้อยละ 7.8 มีสถานภาพสมรส ร้อยละ 53.5 โสด ร้อยละ 44.0 หย่าร้าง ร้อยละ 2.5 ปัจจัยด้านการตลาดที่มีอิทธิพลต่อการเลือกใช้บริการ คือ คุณภาพของรูปถ่ายและการแต่งภาพ สไตล์การถ่ายภาพของช่างภาพ คุณภาพของการบริการ ตามลำดับ
Form this personal study, “The project of The Baby Art Studio establishment specializing in child and family photography” the researcher explores the possibility of establishing business management by means of in-depth interviews with the manager and photographer. In addition, the researcher uses Qualitative Analysis in analyzing attitudes and customer habits, including factors that influence decisions regarding the selection of photography studios servicing children and families through purposive sampling from target customer demographics residing in Bangkok, consisting of 400 people aged between 30-60 years, whose descriptive statistics have been chosen by the researcher to explain data by frequency and percentage through the use of the program SPSS for Windows Version 19.0. From this study, the researcher has found that business representatives believe customers lack information and understanding of child and family photography. Results of exploring consumer attitudes and habits found that customer demographics consisted of: females 62.8 out of 100, males 37.3 out of 100, aged between 31-40 years 64.8 out of 100, aged between 41-50 years 27.5 out of 100, over 51 years 7.8 out of 100, married 53.5 out of 100, single 44.0 out of 100, divorced 2.5 out of 100. It has been found that factors determining customer decisions are quality of photos and skill in editing photos, style of photography, and quality of service, in order.
Description: การค้นคว้าอิสระ (นศ.ม.) -- สาขาการบริหารธุรกิจบันเทิงและการผลิต บัณฑิตวิทยาลัย มหาวิทยาลัยกรุงเทพ, 2558
Advisor(s): วรรณ์ขวัญ พลจันทร์
URI: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/1348
Appears in Collections:Independent Studies
Independent Studies - Master

Files in This Item:

File Description SizeFormat
chayada_supa.pdf8.26 MBAdobe PDFView/Open
View Statistics

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

  DSpace Software Copyright © 2002-2010  Duraspace - Feedback