DSpace
 

DSpace at Bangkok University >
Graduate School >
Master Degree >
Independent Studies - Master >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/1305

Title: โครงการจัดตั้งบริษัทรับให้คำปรึกษาด้านการตลาด การออกแบบและพัฒนาผลิตภัณฑ์
Other Titles: The Marketing Consultant and Value Creation
Authors: จักร์กฤษณ์ พงษ์วุฒิประพันธ์
Keywords: ปรึกษา
การตลาด
พัฒนาผลิตภัณฑ์
ธุรกิจขนาดย่อม
OTOP
Issue Date: 2558
Publisher: มหาวิทยาลัยกรุงเทพ
Abstract: โครงการจัดตั้งบริษัทรับให้คำปรึกษาด้านการตลาด การออกแบบและพัฒนาผลิตภัณฑ์ มีวัตถุประสงค์ในการศึกษาโครงการ เพื่อเป็นบริษัทผู้นำด้านการให้คำปรึกษาด้านการตลาดและพัฒนาผลิตภัณฑ์สำหรับธุรกิจขนาดย่อมและ OTOP อย่างครบวงจรที่น่าเชื่อถือได้รับการยอมรับจากลูกค้าและวงการด้านการตลาด นอกจากนี้ยังศึกษาแนวทางการพัฒนาด้านการตลาดของสินค้าธุรกิจขนาดย่อมและ OTOP ในสร้างความได้เปรียบทางการแข่งขันของผู้ประกอบการ ซึ่งการศึกษาวิจัยผู้วิจัยได้เก็บของมูลเชิงคุณภาพโดยการสัมภาษณ์เชิงลึกจากผู้เชี่ยวชาญเกี่ยวกับธุรกิจการให้คำปรึกษา และการเก็บข้อมูลเชิงปริมาณโดยการสำรวจจากแบบสอบถามจากผู้ประกอบการธุรกิจขนาดย่อมและ OTOP มีกลุ่มตัวอย่างในการเก็บแบบสอบถามจำนวน 200 คน สรุปผลการศึกษาวิจัยได้ดังนี้ ผู้ประกอบการส่วนใหญ่ประกอบธุรกิจการผลิตและจำหน่ายอาหารและเครื่องดื่มมาก รองลงมาผลิตของที่ระลึก ของขวัญ และของตกแต่ง ซึ่งช่องทางการจัดจำหน่ายส่วนใหญ่จำหน่ายเองภายในประเทศเป็นส่วนใหญ่ และการจำหน่ายเองทั้งภายในประเทศและต่างประเทศรองลงมา ในด้านการออกแบบและพัฒนาผลิตภัณฑ์สินค้า OTOP ด้านบรรจุภัณฑ์นั้นให้ความสำคัญมากที่สุดกับเรื่องของความปลอดภัยสำหรับผู้บริโภค ส่วนด้านการออกแบบและพัฒนาผลิตภัณฑ์ ผู้ประกอบการให้ความสำคัญมากที่สุดกับเรื่องของสินค้ามีเอกลักษณ์เฉพาะ มีชื่อทางการค้า และสินค้าต้องได้รับการรับรองมาตรฐาน สำหรับแนวทางการพัฒนาด้านการตลาดของสินค้า OTOP ผู้ประกอบธุรกิจมีความคิดเห็นด้านการส่งเสริมการ ตลาด ผู้ประกอบธุรกิจให้ความสำคัญมากที่สุดในเรื่องของการจัดงานแสดงสินค้า ด้านผลิตภัณฑ์ให้ความสำคัญมากที่สุดในเรื่องของสินค้าต้องมีมาตรฐานและมีคุณภาพ ด้านช่องทางการจัดจำหน่ายให้ความสำคัญมากที่สุดในเรื่องของการบริการทางโทรศัพท์ และส่งถึงบ้าน (Deviled) ด้านราคาให้ความสำคัญมากมากที่สุดในเรื่องราคาต้องถูกกว่าสินค้าของจังหวัดอื่น จะเห็นได้ว่าจากผลการวิจัยผู้ประกอบธุรกิจขนาดย่อมและ OTOP ได้ให้ความสำคัญด้านการตลาดกันมากขึ้นซึ่งเป็นโอกาสของผู้จัดทำโครงการให้คำปรึกษาด้านการตลาดและพัฒนาผลิตภัณฑ์สำหรับธุรกิจขนาดย่อมและ OTOP ที่จัดตั้งโครงการที่สอดคล้องต่อความต้องการของกลุ่มเป้าหมายได้เป็นอย่างดี
The project of marketing consulting and product development for small enterprise and OTOP “Consult & value Creation” aims to study the project for becoming to credible leading company involved comprehensive marketing consulting and product development for thosewhich has been recognized by customers and organizational market. In addition to studying the market development guideline of product for those is related to creating competitive advantage of entrepreneurs. The methodologies of the research are the qualitative study by in-depth interviewing expert of consulting business and also the quantitative study by collecting 200 questionnaires from sampling which is the entrepreneurs of small enterprise and OTOP. The consequence of the study indicated that a vast majority of entrepreneurs manage a business about production and distribution of foods and beverages and then manage business about production of souvenirs, gifts and decorations. Regarding the distribution channel, they are mainly sell domestic and then sell both domestic and aboard. As for OTOP product design and development, they emphasize a unique product and trade name. Moreover, the product must be certified. In the part of packaging, they emphasize a security of packaging for consumers. However, the market development guideline of OTOP product, they have opinion about marketing promotion that is the exhibition. Concerning the product, they emphasize the standard and quality. With regard to distribute channel, they emphasize telephone service and delivery. In the part of price, they emphasize that price must be cheaper than other province. Based on the findings, small enterprise and OTOPemphasize marketing that is the chance for project of marketing consulting and product development forthose because it is relevant with the requirement of the target group.
Description: การค้นคว้าอิสระ (นศ.ม.) -- สาขาการบริหารธุรกิจบันเทิงและการผลิต บัณฑิตวิทยาลัย มหาวิทบาลัยกรุงเทพ, 2558
Advisor(s): ชัยฤทธิ์ ทองรอด
URI: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/1305
Appears in Collections:Independent Studies
Independent Studies - Master

Files in This Item:

File Description SizeFormat
jakkrit_phon.pdf6.52 MBAdobe PDFView/Open
View Statistics

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

  DSpace Software Copyright © 2002-2010  Duraspace - Feedback