DSpace
 

DSpace at Bangkok University >
Graduate School >
Master Degree >
Independent Studies - Master >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/1243

Title: การศึกษาปัจจัยที่มีความสัมพันธ์และอิทธิพลเชิงบวกต่อการบอกปากต่อปากของหนักงาน : กรณัศึกษาพนักงานในเครือโรงแรม A สาขาสีลม กรุงเทพมหานคร
Other Titles: The study of factors positively relating and impacting word-of-mouth communication of employee: a case study of hotel chain A in Silom branch in Bangkok
Authors: อัครเดช อุดมผล
Keywords: ความผูกพันต่อองค์กร
การประเมินรีวอร์ดโปรแกรม
ประสิทธิภาพของคุณภาพการให้บริการในแง่หน้าที่การทำงาน
ประสิทธิภาพในแง่การโต้ตอบของคุณภาพการให้บริการ
การบอกปากต่อปาก
Issue Date: 2558
Publisher: มหาวิทยาลัยกรุงเทพ
Abstract: งานวิจัยฉบับนี้มีจุดประสงค์เพื่อศึกษาอิทธิพลของความผูกพันต่อองค์กร (Organizational Commitment) กลยุทธ์การตลาดสีเขียว (Perceived Green Marketing Strategies) การรับรู้มาตรฐานของการบริการ (Perceived Service Brand Standard) การประเมินรีวอร์ดโปรแกรม (Reward Program Evaluation) การรับรู้ความตั้งใจที่จะกลับมาพักอีกครั้งของลูกค้าจากทัศนคติของพนักงานโรงแรม (Perceived Revisit Intention from Employee) การรับรู้คุณภาพการบริการ (Perceived Service Quality) การคำนึงถึงลูกค้าเป็นสำคัญ (Customer Orientation) ประสิทธิภาพของคุณภาพการให้บริการในแง่หน้าที่การทำงาน (Functional SQ Efficacy) และประสิทธิภาพในแง่การโต้ตอบของคุณภาพการให้บริการ (Interactive SQ Efficacy) ที่มีความสัมพันธ์และอิทธิพลเชิงบวกต่อการบอกปากต่อปาก (Word-of-mouth Communication) ของพนักงานโรงแรม A ถนนสีลม กรุงเทพมหานคร โดยเก็บข้อมูลใช้ระยะเวลาตั้งแต่วันที่ 1 ตุลาคม 2557 ถึง วันที่ 31 ตุลาคม 2557 จำนวน 300 ชุด โดยใช้แบบสอบถามทำการวิเคราะห์ข้อมูลโดยใช้ค่าเฉลี่ย ร้อยละ ส่วนเบี่ยงเบนมาตรฐานและหาความสัมพันธ์โดยการทดสอบสัมประสิทธิ์สหสัมพันธ์เพียร์สัน (Pearson’s Correlation Coefficient) และการถดถอยพหุคูณ (Multiple Regression Analysis) พบว่า ปัจจัยด้านความผูกพันต่อองค์กร (β=0.325) ประสิทธิภาพในแง่การโต้ตอบของคุณภาพการให้บริการ (β=0.310) การประเมินรีวอร์ดโปรแกรม (β=0.202) ที่มีผลต่อการบอกปากต่อปากของพนักงานโรงแรม A ดังกล่าว อย่างมีนัยสำคัญทางสถิติที่ระดับ .01 ผลลัพธ์จากการวิจัยนี้สามารถนำไปใช้ในการวางแผนและสร้างกลยุทธ์ทางการตลาดกับกลุ่มพนักงานที่มีอิทธิพลต่อการบอกปากต่อปากของโรงแรมได้
This research was aimed to study the influence of organizational commitment, perceived green marketing strategies, perceived service brand standard, reward program evaluation, perceived revisit intention from employee, perceived service quality, customer orientation, functional SQ efficacy and interactive SQ efficacy toward word-of-mouth communication of employees at A Hotel in Silom Road, Bangkok. The data had been collected starting from 1 October 2014 to 31 October 2014. The 300 usable questionnaires were analyzed for the descriptive information by using the means, percentages, standard deviations, pearson’s correlation coefficients, and multiple regression analysis. The hypothesis testing results revealed in order of importance that the variables with best power predictors for word-of-mouth communication of employees were organizational commitment with beta coefficient of 0.325, interactive SQ efficacy with beta coefficient of 0.310, reward program evaluation with beta coefficient of 0.202 respectively at .01 of significant level. This research can be used for planning and creating the marketing strategies for word-of-mouth communication of employee hotel in Bangkok.
Description: การค้นคว้าอิสระ (บธ.ม.)-- บัณฑิตวิทยาลัย มหาวิทยาลัยกรุงเทพ, 2556
Advisor(s): เพ็ญจิรา คันธวงศ์
URI: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/1243
Appears in Collections:Independent Studies - Master
Independent Studies

Files in This Item:

File Description SizeFormat
akkadet_udom.pdf3.99 MBAdobe PDFView/Open
View Statistics

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

  DSpace Software Copyright © 2002-2010  Duraspace - Feedback