DSpace
 

DSpace at Bangkok University >
Graduate School >
Master Degree >
Independent Studies - Master >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/1242

Title: ปัจจัยที่ส่งผลต่อการตัดสินใจซื้ออุปกรณ์ป้องกันการโจรกรรมรถยนต์ของผู้บริโภคในเขตกรุงเทพมหานคร
Other Titles: Factors Affecting The Customer Purchase Decision of Anti-Car-Theft Devices in Bangkok
Authors: เพ็ญชิสาขธ์ บุญยเกียรติวัฒนา
Keywords: อุปกรณ์ป้องกันการโจรกรรมรถยนต์
การตัดสินใจซื้อ
นวัตกรรมสินค้า
การสร้างความแตกต่าง
คุณภาพการบริการ
การรับรู้ความเสี่ยงด้านความปลอดภัย
ความรับผิดชอบต่อลูกค้า
Issue Date: 2558
Publisher: มหาวิทยาลัยกรุงเทพ
Abstract: การศึกษาในครั้งนี้มีวัตถุประสงค์เพื่อศึกษาปัจจัยที่ส่งผลต่อการตัดสินใจซื้ออุปกรณ์ป้องกันการโจรกรรมรถยนต์ของผู้บริโภคในเขตกรุงเทพมหานคร โดยศึกษาปัจจัยการรับรู้ความเสี่ยงด้านความปลอดภัย ความรับผิดชอบต่อลูกค้า การสร้างความแตกต่าง นวัตกรรมสินค้า คุณภาพการบริการ การส่งเสริมการตลาด และยี่ห้อรถยนต์ของผู้บริโภค โดยใช้แบบสอบถามปลายปิดในการเก็บรวมรวมข้อมูลจากผู้บริโภคที่ตัดสินใจซื้ออุปกรณ์ป้องกันการโจรกรรมรถยนต์ ณ กรมการขนส่งทางบก (จตุจักร) จำนวน 200 ราย สถิติที่ใช้ในการวิเคราะห์ข้อมูล คือ สถิติเชิงพรรณนา ได้แก่ ค่าร้อยละ ค่าเฉลี่ย ส่วนเบี่ยงเบนมาตรฐาน และสถิติเชิงอนุมานที่ใช้ทดสอบสมมติฐาน ได้แก่ การวิเคราะห์ความแปรปรวนทางเดียว และการวิเคราะห์ความถดถอยเชิงพหุ ผลการศึกษาพบว่า ผู้ตอบแบบสอบถามส่วนใหญ่เป็นเพศหญิง อายุระหว่าง 31 – 35 ปี มีการศึกษาอยู่ในระดับปริญญาตรี ส่วนใหญ่มีอาชีพเป็นเจ้าของธุรกิจหรือทำอาชีพอิสระ มีรายได้เฉลี่ยต่อเดือน 10,000-20,000 บาท ส่วนใหญ่ใช้รถยนต์ยี่ห้อฮอนด้า ใช้อุปกรณ์ล็อกเบรก / คลัตช์ และยี่ห้อของอุปกรณ์ป้องกันการโจรกรรมรถยนต์ ล็อกเทค พบว่า ยี่ห้อของรถยนต์ที่แตกต่างกัน ไม่ส่งผลต่อการตัดสินใจซื้ออุปกรณ์ป้องกันการโจรกรรมรถยนต์ของผู้บริโภคในเขตกรุงเทพมหานคร นอกจากนี้ ปัจจัยด้านการตลาดทางตรงส่งผลต่อการตัดสินใจซื้ออุปกรณ์ป้องกันการโจรกรรมรถยนต์ของผู้บริโภคในเขตกรุงเทพมหานคร มากที่สุด รองลงมา ได้แก่ ปัจจัยด้านคุณภาพการบริการ ปัจจัยด้านการสร้างความแตกต่าง และปัจจัยด้านการขายส่วนบุคคล ตามลำดับ โดยร่วมกันทำนายการตัดสินใจซื้ออุปกรณ์ป้องกันการโจรกรรมรถยนต์ของผู้บริโภคในเขตกรุงเทพมหานครได้ร้อยละ 61.8 ส่วนปัจจัยด้านการรับรู้ความเสี่ยงด้านความปลอดภัย ปัจจัยด้านความรับผิดชอบต่อลูกค้า ปัจจัยด้านนวัตกรรมสินค้า ปัจจัยด้านการโฆษณา ปัจจัยด้านการส่งเสริมการขาย และปัจจัยด้านการประชาสัมพันธ์ ไม่ส่งผลต่อการตัดสินใจซื้ออุปกรณ์ป้องกันการโจรกรรมรถยนต์ของผู้บริโภคในเขตกรุงเทพมหานคร
The study aimed primarily to explore the factors affecting the customer purchase decision of anti-car-theft devices in Bangkok. The factors studied in the study consisted of perceived of security risk, customer responsibility, product innovation, promotion mix, and product brand. A closed-ended questionnaire survey was implemented at the Department of Land Transport (Chatuchak) to collect the data from 200 consumers who used to purchase car-theft-protection devices in Bangkok. In addition, data were statistically analyzed using percentage, mean, and standard deviation. Inferential statistics methods on one-way ANOVA and multiple regressions were used to test hypotheses in the study. The research results indicated that the majority of participants were female who were between 31-35 years old with a bachelor’s degree. They were business owners with an average monthly income of 10,000-20,000 baht. Most of them owned a Honda car and used the brake and clutch locking device. The brand of anti-car-theft device that they used was Lock Tech. The results of hypothesis testing showed that the different brands of products did not affect the customer purchase decision of anti-car-theft devices in Bangkok. In addition, the direct marketing affected the customer purchase decision of anti-car-theft devices in Bangkok the most, followed by service quality, product differentiation, and personal selling, respectively. These factors predicted the customer purchase decision of anti-car-theft devices in Bangkok accounting for 61.8 percent. However, the perceived of security risk, customer responsibility, product innovation, advertising, sales promotion, and public relation did not affected the customer purchase decision of anti-car-theft devices in Bangkok.
Description: การค้นคว้าอิสระ (บธ.ม.)--บัณฑิตวิทยาลัย มหาวิทยาลัยกรุงเทพ, 2556
Advisor(s): นิตนา ฐานิตธนกร
URI: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/1242
Appears in Collections:Independent Studies - Master
Independent Studies

Files in This Item:

File Description SizeFormat
penchisa.buny.pdf4.95 MBAdobe PDFView/Open
View Statistics

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

  DSpace Software Copyright © 2002-2010  Duraspace - Feedback