DSpace
 

DSpace at Bangkok University >
Graduate School >
Master Degree >
Independent Studies - Master >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/1238

Title: โครงการจัดตั้งบริษัทผลิตรายการขายสินคาทางสถานีโทรทัศนมุสลิม YATEEM TV
Other Titles: Starting a business to sell product(s) though lslamic TV channel, Yateem TV project
Authors: อดุลย์ ปู่ทอง
Keywords: กุรอาน
อัลฮะดิษ
ศาสนาอิสลาม
ยาตีม ทีวี
Issue Date: 2558
Publisher: มหาวิทยาลัยกรุงเทพ
Abstract: การศึกษานี้มีวัตถุประสงค์เพื่อศึกษาอิทธิพลต่อพฤติกรรมการตัดสินใจซื้อผลิตภัณฑ์และส่วนประสมทางการตลาด ที่มีผลต่อการตัดสินใจซื้อผลิตภัณฑ์ผ่านสื่อโทรทัศน์มุสลิมYATEEM TV ของผู้บริโภคในเขตกรุงเทพมหานครผลการศึกศึกษาพบว่าการผลิตรายการขายสินค้าทางโทรทัศน์มุสลิมYATEEM TV ต้องมีการคัดสรรผลิตภัณฑ์ เลือกผลิตภัณฑ์ที่มีคุณภาพ และจัดรูปแบบรายการให้สอดคล้องกับวิถีมุสลิม โดยใช้เทคนิคการนำเสนอที่เหาะสมกับสินค้า เช่นการสาธิต การให้ความรู้โดยผู้เชี่ยวชาญแต่ละประเภทสินค้า โดยสินค้าที่ได้รับการตอบรับเป็นอันดับ1คืออาหารเสริมบำรุงร่างกาย รองลงมาคือ สินค้าประเภทส่งเสริมการเรียนรู้อิสลาม ส่วนปัจจัยที่มีผลต่อการตัดสินใจซื้อคือ สินค้ามีความน่าเชื่อถือ เช่น มีทั้ง อ.ย. และได้รับเครื่องหมายฮาลาลส่วนปัจจัยที่กระตุ้นการซื้อคือ การลดราคาและแจกของแถม โดยช่องทางการชำระค่าสินค้าพบว่าลูกค้าต้องการชำระค่าสินค้า ณ ร้านสะดวกซื้อมากที่สุด
This research intend to show the Marketing mix that affects the decision about whether to buy a product or not of people in Bangkok and what make the residents of Bangkok buy products from The Muslim television channel, Yateem TV. The research show that making programs to sell products on Yateem TV, the products have to be especially selected and make the format of the program be in sync with Islamic way of life by using presentation techniques such as demonstrating or giving information about the product by experts. The type of product with the most positive feedbacks are supplementary food, the type of product with the second most positive feedbacks are products that educate about Islam. The thing that affects the decision about whether to buy a product or not of people is the reliability like The Food and Drug Administration mark or The Halal mark. The things that encourage people to buy it are promotions like "buy 1 get free 1" or discounting. The research shows that most customers want to pay at their local convince stores like 7-11.
Description: การคนควาอิสระ (บธ.ม.)--สาขาวิชาการจัดการสาระและการสรางคุณคา บัณฑิตวิทยาลัย มหาวิทยาลัยกรุงเทพ, 2557
Advisor(s): พิมพ์อุไร ลิมปพัทธ์
URI: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/1238
Appears in Collections:Independent Studies - Master
Independent Studies

Files in This Item:

File Description SizeFormat
adul.poot.pdf6.78 MBAdobe PDFView/Open
View Statistics

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

  DSpace Software Copyright © 2002-2010  Duraspace - Feedback