DSpace
 

DSpace at Bangkok University >
Graduate School >
Master Degree >
Independent Studies - Master >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/1236

Title: กลยุทธ์การสร้างความสัมพันธ์เชิงประสบการณ์ที่มีผลต่อการตัดสินใจการเลือกใช้บริการผลิตภัณฑ์ด้านการเงิน ของ บมจ.ธนาคารกรุงไทย จำกัด (มหาชน) ของผู้บริโภคในจังหวัดสุพรรณบุรี
Other Titles: Experiential Relationship Strategy Affecting Customers’ Decision to Use Financial Products at Krungthai Bank Public Company Limited in Suphanburi Province
Authors: สุภัค มหารมย์
Keywords: การตลาดเชิงประสบการณ์
การสร้างความสัมพันธ์เชิงประสบการณ์
การตัดสินใช้บริการ
ผลิตภัณฑ์ทางด้านการเงิน
Issue Date: 2558
Publisher: มหาวิทยาัยกรุงเทพ
Abstract: การวิจัยครั้งนี้มีวัตถุประสงค์เพื่อการศึกษาปัจจัยกลยุทธ์การสร้างความสัมพันธ์เชิงประสบการณ์ที่มีผลต่อการตัดสินใจการเลือกใช้บริการผลิตภัณฑ์ด้านการเงิน ของ บมจ.ธนาคารกรุงไทย จำกัด (มหาชน) ของผู้บริโภคในจังหวัดสุพรรณบุรี โดยใช้แบบสอบถามปลายปิดในการเก็บข้อมูลจากลูกค้าที่ใช้บริการเลือกใช้บริการผลิตภัณฑ์ด้านการเงิน ของ บมจ.ธนาคารกรุงไทย จำกัด (มหาชน) ของผู้บริโภคในจังหวัดสุพรรณบุรี จำนวน 200 คน โดยมีสถิติที่ใช้ในการวิเคราะห์ความถดถอยเชิงเส้นเชิงเส้นแบบพหุ ผลการวิจัยพบว่า ลูกค้าส่วนใหญ่เป็นส่วนใหญ่เป็นเพศ มีอายุ 51 ปีขึ้นไป มีการศึกษาระดับปริญญาตรี มีอาชีพพนักงานรัฐวิสาหกิจ มีรายได้เฉลี่ยต่อเดือน 50,001 บาทขึ้นไปและมีความถี่ในการเข้าใช้บริการกับธนาคารกรุงไทย 2 - 5 ครั้งต่อสัปดาห์ ส่วนผลการสดสอบสมมติฐานพบว่า กลยุทธ์การสร้างความสัมพันธ์เชิงประสบการณ์ ด้านการที่ผู้บริหารเข้าไปสัมผัสเชิงลึก ด้านการสร้างตำนานหรือเรื่องราว ด้านการสร้างสัมผัสได้จริง ด้านการปลุกกระแสการตลาด และด้านการสร้างชุมชนลูกค้า ส่งผลต่อการตัดสินใจการเลือกใช้บริการผลิตภัณฑ์ด้านการเงินของ บมจ.ธนาคารกรุงไทย จำกัด (มหาชน) ของผู้บริโภคในจังหวัดสุพรรณบุรี อย่างมีนัยสำคัญทางสถิตที่ระดับ .05 โดยร่วมกันทำนายการตัดสินใจการเลือกใช้บริการผลิตภัณฑ์ด้านการเงินของ บมจ.ธนาคารกรุงไทย จำกัด (มหาชน) ของผู้บริโภคในจังหวัดสุพรรณบุรี คิดเป็นร้อยละ 68.9 ในขณะที่กลยุทธ์การสร้างความสัมพันธ์เชิงประสบการณ์ ด้านการสร้างความแปลกใหม่ ด้านการสร้างประสบการณ์ใหม่ การให้ลูกค้ามีส่วนร่วม ด้านการสร้างความสัมพันธ์กับลูกค้าโดยให้ประสบการณ์ที่แตกต่างเป็นเลิศ และด้านการสร้างแบรนด์ด้วยแนวคิดไม่ส่งผลกับการตัดสินใจการเลือกใช้บริการผลิตภัณฑ์ด้านการเงินของ บมจ.ธนาคารกรุงไทย จำกัด (มหาชน) ของผู้บริโภคในจังหวัดสุพรรณบุรี
This research aimed to study the experiential relationship strategy affecting customers’ decision to use financial products at Krungthai Bank Public Company Limited in Suphanburi province. A close-ended questionnaire was implemented to collect information from 200 customers using financial products of Krung Thai Bank Public Company Limited in Suphanburi province. The multiple linear regressions were implemented to analyze the data. The research results were found that the majority of respondents were female with age over fifty one years old. Most of them completed a bachelor’s degree and worked for the state enterprises with an average monthly income 50,001 baht. Furthermore, they used the banking service 2-5 times a week. For hypothesis test, the results revealed the experiential relationship strategy in terms of real touch, methodology, authenticity, viral marketing, and community of interests affected customers’ decision to use financial products at Krungthai Bank Public Company Limited in Suphanburi province at significant level of .05. These factors predicted the customers’ decision to use financial products at Krungthai Bank Public Company Limited in Suphanburi province accounting for 68.9 percent. However, the experiential relationship strategy in terms of innovation, existential, participation, new unique experience, and innovative idea did not affect customers’ decision to use financial products at Krungthai Bank Public Company Limited in Suphanburi province.
Description: การค้นคว้าอิสระ (บธ.ม.)--บัณฑิตวิทยาลัย มหาวิทยาลัยกรุงเทพ, 2556
Advisor(s): นิตนา ฐานิตธนกร
URI: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/1236
Appears in Collections:Independent Studies - Master
Independent Studies

Files in This Item:

File Description SizeFormat
suphak_maha.pdf4.7 MBAdobe PDFView/Open
View Statistics

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

  DSpace Software Copyright © 2002-2010  Duraspace - Feedback