DSpace
 

DSpace at Bangkok University >
Graduate School >
Master Degree >
Independent Studies - Master >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/1228

Title: การศึกษาความสัมพันธ์ระหว่างการสร้างการรับรู้ของผู้บริโภคผ่านสื่อทางการตลาดส่งผล ต่อภาพลักษณ์ของการบริการอินเตอร์เน็ต ทรูออนไลน์
Other Titles: A Study of the Relationship between the Consumer’s Awareness through Marketing Materials Affected to the appearance of Internet Service Provider: A Case Study of True Online.
Authors: ปฐมพล มักประเสริฐ
Keywords: อินเตอร์เน็ต
ทรูออนไลน์
Issue Date: 2558
Publisher: มหาวิทยาลัยกรุงเทพ
Abstract: การวิจัยครั้งนี้ใช้การวิจัยเชิงสารวจ กลุ่มตัวอย่างที่ใช้คือ ประชากรที่ใช้บริการ อินเตอร์เน็ต ทรูออนไลน์กรุงเทพมหานคร และโดยวิธีการสุ่มตัวอย่างแบบสะดวก ใช้แบบสอบถาม 400 ชุด วิเคราะห์ข้อมูลโดยใช้สถิติการแจกแจงความถี่ ค่าร้อยละ ค่าเฉลี่ย ค่าเบี่ยงเบนมาตรฐาน และทดสอบ สมมติฐานโดย T-test, Multiple Regression ซึ่งจากผลการศึกษาพบว่า (1.) ส่วนใหญ่เป็นเพศชาย ร้อยละ 52.8 มีอายุระหว่าง 20-30 ปี ร้อยละ 49.3 มี การศึกษาสูงสุดในระดับปริญญาตรี ร้อยละ 61.3 มีอาชีพรับราชการ/รัฐวิสาหกิจ ร้อยละ 37.8 ส่วนใหญ่รู้จักอินเตอร์เน็ต ทรูออนไลน์ ร้อยละ 100 รู้จักอินเตอร์เน็ต ทรูออนไลน์ผ่านสื่อโทรทัศ ร้อยละ 52.5 (2.) จากการวิเคราะห์ พบว่า ผู้ตอบ แบบสอบถามมีความคิดเห็นต่อการสร้างการรับรู้ของผู้บริโภคผ่านสื่อทางการตลาด โดยรวมอยู่ใน ระดับมาก โดยมีความคิดเห็นมากที่สุดคือ ด้านการชักจูงใจ มีความคิดเห็นอยู่ในระดับมาก รองลงมา คือ ด้านการแจ้งข้อมูลข่าวสาร และด้านการเปลี่ยนใจมาใช้บริการ น้อยที่สุดคือ ด้านการสร้าง ความสัมพันธ์กับลูกค้ามีความคิดเห็นอยู่ในระดับมาก นอกจากนี้ยังพบว่า ผู้ตอบแบบสอบถามมีความ คิดเห็นต่อเครื่องมือการสื่อสารทางการตลาด โดยรวมอยู่ในระดับปานกลาง โดยผ่านสื่อโทรทัศน์ โดย มีความคิดเห็นอยู่ในระดับมาก รองลงมาสื่อออนไลน์ โดยมีความคิดเห็นอยู่ในระดับมาก สื่อสิ่งพิมพ์ มีความคิดเห็นอยู่ในระดับมาก สื่อกลางแจ้ง มีความคิดเห็นอยู่ในระดับปานกลาง และสื่อวิทยุ มีความ คิดเห็นอยู่ในระดับปานกลาง น้อยที่สุดคือ การใช้บุคคลมีชื่อเสียง มีความคิดเห็นอยู่ในระดับปานกลาง ในส่วนการสร้างภาพลักษณ์ พบว่าผู้ตอบแบบสอบถามมีความคิดเห็นต่อการสร้างการรับรู้ของ ผู้บริโภคผ่านสื่อทางการตลาด โดยรวมอยู่ในระดับมาก โดยมีความคิดเห็นมากที่สุดคือ ด้านการมีเสื่อ เสียงของบริษัท มีความคิดเห็นอยู่ในระดับมาก รองลงมาคือ ด้านภาพลักษณ์ของสินค้า และด้านการ ส่งเสริมการตลาด น้อยที่สุดคือ ด้านการให้บริการ มีความคิดเห็นอยู่ในระดับมาก
The survey research was applied to this study. The research sampling by convenience selection from clients who applied Internet service provided by True Online based in Bangkok, Thailand. 400 sets of questionnaire were analyzed by applying statistical frequency, percentage, meaning and standard deviation. The hypothesis was tested by T-test and Multiple Regression.The result of the study found that most of clients were gentlemen as 52.8%, aging between 20-30 years old as 49.3%, education background as Bachelor’s degree as 61.3%, career path in governmental section as 37.8%. Most of clients have known True Internet and Online Service Provider as 100% via channel distribution by broadcasted on television as 52.5%.The analysis of the study found that the research samples’ opinions were expressed towards creation of consumers’ awareness by marketing materials. Most of the research samples were influenced at the highest level, followed by information, and customer relationship in minimal level. The study also found that most of the research samples express their opinions in regard to marketing materials at medium level via broadcasted on television in a highest level, followed by online channel in a highest level. The printed marketing materials were realized as a highest level, followed by outdoor materials and radio broadcasting as a medium level. Then, celebrities were realized as minimum in a medium level. Regarding creation of image of organization, the study found that most of research samples express their opinions towards consumers’ awareness via marketing materials in terms of being well-known organization in a highest level, followed by image of product in a medium level, and marketing promotions as a minimum level. Finally, the service providing were realized by the research samples as minimum in a highest level.
Description: การค้นคว้าอิสระ (บธ.ม.)--บัณฑิตวิทยาลัย มหาวิทยาลัยกรุงเทพ, 2556
Advisor(s): สุคนธ์ทิพย์ รัตนภูพันธ์
URI: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/1228
Appears in Collections:Independent Studies - Master
Independent Studies

Files in This Item:

File Description SizeFormat
Patompol.makp.pdf3.81 MBAdobe PDFView/Open
View Statistics

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

  DSpace Software Copyright © 2002-2010  Duraspace - Feedback