DSpace
 

DSpace at Bangkok University >
Graduate School >
Master Degree >
Independent Studies - Master >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/1204

Title: ปัจจัยที่มีอิทธิพลต่อการตัดสินใจซื้อสินค้าของผู้บริโภคจากร้านขายปลีก แบบดั้งเดิม (โชห่วย) ในเขตจังหวัดพระนครศรีอยุธยา
Other Titles: Factors that influence consumers’ purchasing decisions from traditional retail stores (grocery) in Phra Nakhon Si Ayutthaya Province. To study the attitude
Authors: ธนพร ผาสุขใจ
Keywords: ส่วนประสม ทางการตลาดบริการ
คุณภาพการบริการ
ทัศนคติ
การตัดสินใจซื้อ
ร้านค้าปลีกแบบดั้งเดิม
Issue Date: 2558
Publisher: มหาวิทยาลัยกรุงเทพ
Abstract: การศึกษาวิจัยเรื่อง ปัจจัยที่มีอิทธิพลต่อการตัดสินใจซื้อสินค้าของผู้บริโภคจากร้านขายปลีก แบบดั้งเดิม (โชห่วย) ในเขตจังหวัดพระนครศรีอยุธยา เพื่อศึกษาปัจจัยด้านทัศนคติ ด้านคุณภาพการบริการ และด้านส่วนประสมทางการตลาดบริการ ของผู้ตอบแบบสอบถามในเขตจังหวัดพระนครศรีอยุธยา ตัวแปรต้นคือ ปัจจัยด้านทัศนคติ ด้านคุณภาพการบริการ และด้านส่วนประสม ทางการตลาดบริการ ตัวแปรตามคือการตัดสินใจซื้อสินค้าของผู้บริโภคจากร้านขายปลีกแบบดั้งเดิม (โชห่วย) ในเขตจังหวัดพระนครศรีอยุธยา จำนวน 400 คน โดยวิธีการสุ่มตัวอย่างแบบสะดวก ในการ แจกแบบสอบถาม เพื่อรวบรวมข้อมูลโดยใช้แบบสอบถามที่ได้จัดเตรียมไว้ วิธีการทางสถิติ ได้แก่ การแจกแจงความถี่ ค่าร้อยละ ค่าเฉลี่ย ส่วนเบี่ยงเบนมาตรฐาน และการวิเคราะห์สมการถดถอยพหุคูณ (Multiple Regressions) ผลการศึกษาพบว่า ผู้ตอบแบบสอบถามส่วนใหญ่เป็นเพศหญิงซึ่งมีจำนวน 248 คน คิดเป็น ร้อยละ 62.0 มีอายุ 31 - 40 ปี ซึ่งมีจำนวน 186 คน คิดเป็นร้อยละ 46.5 มีอาชีพพนักงานบริษัทเอกชน จำนวน 160 คน คิดเป็นร้อยละ 40.0 มีการศึกษาในระดับปริญญาตรี จำนวน 244 คน คิดเป็นร้อยละ 61.0 และ มีรายได้เฉลี่ยมากที่สุดอยู่ที่ 30,001 – 40,000 บาท ซึ่งมีจำนวน 211 คน คิดเป็นร้อยละ 52.8 ปัจจัยด้านทัศนคติ ด้านคุณภาพการบริการ และด้านส่วนประสมทางการตลาดบริการ โดยรวมมีค่าเฉลี่ยอยู่ในระดับมาก ซึ่งผลจากการทดสอบสมมติฐาน พบว่า ปัจจัยด้านส่วนประสมทางการตลาดบริการ มีอิทธิพลต่อการตัดสินใจซื้อสินค้าของผู้บริโภคจากร้านขายปลีกแบบดั้งเดิม (โชห่วย) ในเขตจังหวัดพระนครศรีอยุธยา อย่างมีนัยสำคัญทางสถิติที่ 0.05 ในขณะที่ด้านทัศคติและด้านคุณภาพการบริการ ไม่มีอิทธิพลต่อการตัดสินใจซื้อสินค้าของผู้บริโภคจากร้านขายปลีกแบบดั้งเดิม (โชห่วย) ในเขตจังหวัดพระนครศรีอยุธยา
Factors that influence consumers’ purchasing decisions from traditional retail stores (grocery) in Phra Nakhon Si Ayutthaya Province. To study the attitude in service quality and service marketing mixed of respondence in Phra Nakhon Si Ayutthaya Province. The variable factor is attitude, service quality, and service marketing mixed. The dependent variable is the purchasing decisions of 400 people consumers from traditional retail stores (grocery) in Phra Nakhon Si Ayutthaya Province. The questionnaires were randomly distributed and collect information via convenience sampling method. The statistical analyses are frequency, percentage, mean, standard deviation, and multiple regressions. The results showed that the majority of respondents were female, which amounted 248 people accounted for 62.0 percents. Age range between 31 - 40 years, totaled 186 persons accounted for 46.5 percent. Employees of private companies 160 people accounted for 40.0 percent. Bachelor degree 244 people representing 61.0 percentsand most average income is 30,001 - 40,000 bahts, which has 211 people representing 52.8 percents. Overview, the attitude, service quality, and service marketing mixed factors have average in high level. According to the hypothesis test, the service marketing mixed influence to purchasing decision of customers from traditional retail stores (grocery) in Phra Nakhon Si Ayutthaya Province, at the significant level of 0.05. While the attitude and service quality are not influence to purchasing decision of customers from traditional retail stores (grocery) in Phra Nakhon Si Ayutthaya Province.
Description: การค้นคว้าอิสระ(บธ.ม.) --บัณฑิตวิทยาลัย มหาวิทยาลัยกรุงเทพ, 2556
Advisor(s): ชุติมาวดี ทองจีน
URI: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/1204
Appears in Collections:Independent Studies - Master
Independent Studies

Files in This Item:

File Description SizeFormat
thanaporn_phas.pdf2.44 MBAdobe PDFView/Open
View Statistics

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

  DSpace Software Copyright © 2002-2010  Duraspace - Feedback