DSpace
 

DSpace at Bangkok University >
Graduate School >
Master Degree >
Independent Studies - Master >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/1147

Title: พฤติกรรมการซื้อผ่านทางออนไลน์ และปัจจัยด้านการออกแบบผลิตภัณฑ์ที่ส่งผลต่อการตัดสินใจเลือกซื้อสติ๊กเกอร์จาก LINE แอปพลิเคชั่นของผู้บริโภคในเขตกรุงเทพมหานคร
Other Titles: The online-purchasing behaviors and the product-designing factors that influenced the decision made by customers in Bangkok area on purchasing the stickers from Line application
Authors: ชูพล ศรีเวียง
Keywords: LINE แอปพลิเคชั่น
LINE stickers
พฤติกรรมการซื้อผ่านทางออนไลน์
การตัดสินใจเลือกซื้อ
ปัจจัยด้านการออกแบบผลิตภัณฑ์
สติ๊กเกอร์ ไลน์
Issue Date: 2558
Publisher: มหาวิทยาลัยกรุงเทพ
Abstract: การศึกษาฉบับนี้มีวัตถุประสงค์เพื่อสำรวจพฤติกรรมการเลือกซื้อ ปัจจัยด้านการออกแบบ ผลิตภัณฑ์ การตัดสินใจเลือกซื้อสติ๊กเกอร์จาก LINE แอปพลิเคชั่นของผู้บริโภคในเขตกรุงเทพมหานคร และเพื่อวิเคราะห์การส่งผลของพฤติกรรมการซื้อผ่านทางออนไลน์ และปัจจัยด้านการออกแบบ ผลิตภัณฑ์ที่ส่งผลต่อการตัดสินใจเลือกซื้อสติ๊กเกอร์จาก LINE แอปพลิเคชั่นของผู้บริโภคในเขตกรุงเทพมหานคร ตัวอย่างที่ใช้ในการศึกษามาจากประชากรที่เป็นเพศชายและเพศหญิง โดยใช้วิธีการสุ่มตัวอย่างแบบสะดวก จำนวน 400 ชุด ซึ่งแบ่งตัวอย่างเป็นเพศชาย 200 คน และเพศหญิง 200 คน กลุ่มจำแนกตามเพศ เครื่องมือที่ใช้ในการศึกษาคือแบบสอบถามที่มีค่าความเชื่อถือได้เท่ากับ 0.909 และมีการตรวจสอบความเที่ยงตรงของเนื้อหาจากผู้ทรงคุณวุฒิ สถิติที่ใช้ในการวิเคราะห์ข้อมูลเบื้องต้นคือสถิติเชิงพรรณนา ได้แก่ ค่าร้อยละ ค่าเฉลี่ย ส่วนเบี่ยงเบนมาตรฐาน และสถิติเชิงอ้างอิงที่ใช้ในการทดสอบสมมุติฐานคือสถิติการวิเคราะห์ความถดถอยอย่างง่ายและแบบพหุคูณ ผลการศึกษาพบว่า ผู้ตอบแบบสอบถามซึ่งเป็นเพศชายและเพศหญิงเท่ากัน ส่วนใหญ่มีอายุ 21-30 ปี อาชีพลูกจ้างเอกชน/พนักงานบริษัท มีระดับการศึกษาปริญญาตรี มีรายได้เฉลี่ยต่อเดือน 10,001 - 20,000 บาท สถานภาพโสด ระดับความคิดเห็นเกี่ยวกับพฤติกรรมการซื้อสินค้า หรือบริการผ่านทางออนไลน์ และการตัดสินใจเลือกซื้อสติ๊กเกอร์จาก LINE แอปพลิเคชั่น อยู่ในระดับ ปานกลาง ส่วนระดับความคิดเห็นเกี่ยวกับปัจจัยด้านการออกแบบ LINE สติ๊กเกอร์ (LINE Stickers) มีระดับคะแนนเฉลี่ย 3.58 อยู่ในระดับมาก และผลการทดสอบสมมติฐานพบว่า พฤติกรรมการซื้อผ่านทางออนไลน์ และปัจจัยด้านการออกแบบผลิตภัณฑ์ส่งผลต่อการตัดสินใจเลือกซื้อสติ๊กเกอร์จาก LINE แอปพลิเคชั่นของผู้บริโภคในเขตกรุงเทพมหานครอย่างมีนัยสำคัญทางสถิติที่ระดับ 0.05
Conducted with the customers in Bangkok area, this study aims to investigate their behaviors toward LINE sticker-purchase and the factors that influenced the purchase, the factors influencing the products’ design, the ways they decided to buy the stickers from LINE application, and the designing factors that influenced the customers’ decisions made for the purchase. The sample groups consisted of both male and female populations selected by using convenience sampling. The participants were 400 divided into 2 groups: 200 male participants and 200 female participants. The research tool was a questionnaire whose reliability was 0.909. The content validity was approved by the experts. The statistics used in this study were descriptive statistics: percentage, means, and standard deviation. The inferential statistics used in testing the assumption were simple and multiple regression analysis. The study found that the participants who were equally men and women were in the age from 21 to 30. Their occupation was an employee; their education level was bachelor and their income was between 10,001-20,000 baht a month. Their marital status was single. The levels of opinion toward the purchase behaviors, online service and the decision made on purchasing the stickers from LINE application were rated average. The level of opinion toward designing factors of LINE stickers was 3.58, which was considered high. The result of assumption testing revealed that the online purchasing behaviors and the product designing-factors influenced the decisions the customer made when buying the stickers with statistical significance of 0.05.
Description: การค้นคว้าอิสระ(บธ.ม)- บัณฑิตวิทยาลัย มหาวิทยาลัยกรุงเทพ, 2556
Advisor(s): สุคนธ์ทิพย์ รัตนภูพันธ์
URI: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/1147
Appears in Collections:Independent Studies - Master
Independent Studies

Files in This Item:

File Description SizeFormat
choopol_sriv.pdf988.1 kBAdobe PDFView/Open
View Statistics

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

  DSpace Software Copyright © 2002-2010  Duraspace - Feedback