DSpace
 

DSpace at Bangkok University >
Graduate School >
Master Degree >
Independent Studies - Master >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/1143

Title: ประสิทธิภาพของการสื่อสารทางการตลาดโดยใช้ภาพเคลื่อนไหวบนระบบออนไลน์ที่ส่งผลความตั้งใจ ความสนใจ ความต้องการ และการตัดสินใจศึกษาต่อระดับบัณฑิตศึกษา ในมหาวิทยาลัยเอกชน
Other Titles: The Efficiency of marketing communications by using a motion Picture via Online Media that Effect to the lntention, lnterest, Desire and Decision for Studying of Graduate School in the Private University
Authors: เขมราช ภิระบรรณ
Keywords: การสื่อสารทางการตลาด
ภาพเคลื่อนไหวบนระบบออนไลน์
ความตั้งใจ
ความสนใจ
ความต้องการ
การตัดสินใจศึกษาต่อระดับบัณฑิตศึกษา
มหาวิทยาลัยเอกชน
Issue Date: 2558
Publisher: มหาวิทยาลัยกรุงเทพ
Abstract: การศึกษาฉบับนี้มีวัตถุประสงค์เพื่อ 1) เพื่อสำรวจความคิดเห็นของผู้ที่สนใจจะศึกษาต่อในระดับบัณฑิตศึกษาที่มีต่อประสิทธิภาพของการสื่อสารทางการตลาด โดยใช้ภาพเคลื่อนไหวบนระบบออนไลน์ 2) เพื่อสำรวจความคิดเห็นของผู้ที่สนใจจะศึกษาต่อในระดับบัณฑิตศึกษาต่อความตั้งใจ ความสนใจความต้องการ และการตัดสินใจที่จะศึกษาต่อระดับบัณฑิตศึกษาในมหาวิทยาลัยเอกชน เมื่อได้รับข่าวสารจากภาพเคลื่อนไหวบนระบบออนไลน์ และ 3) เพื่อวิเคราะห์ความสัมพันธ์ในแง่ของการส่งผลระหว่างความคิดเห็นต่อประสิทธิภาพของการสื่อสารทางการตลาด โดยใช้ภาพเคลื่อนไหวบนระบบออนไลน์ กับความตั้งใจ ความสนใจ ความต้องการ และการตัดสินใจศึกษาต่อระดับบัณฑิตศึกษาในมหาวิทยาลัยเอกชน เมื่อได้รับข่าวสารผ่านภาพเคลื่อนไหวบนระบบออนไลน์ โดยผู้วิจัยจะทำการศึกษากับนักศึกษาที่กำลังศึกษาในระดับปริญญาตรี นักศึกษาที่คาดว่าจะจบการศึกษาในระดับปริญญาตรี และบุคคลทั่วไป ที่สนใจและชอบที่ค้นหาข้อมูลการศึกษาในระดับบัณฑิตศึกษาในมหาวิทยาลัยเอกชน เฉพาะเขตกรุงเทพมหานคร จำนวน 400 คน เครื่องมือที่ใช้คือแบบสอบถาม วิเคราะห์ข้อมูลโดยใช้โปรแกรมสถิติสำเร็จรูปสำหรับการวิจัยทางสังคมศาสตร์ (SPSS) วิเคราะห์ข้อมูลด้วยสถิติเชิงพรรณนา ได้แก่ ค่าความถี่ (Frequency) และค่าร้อยละ (Percentage) ค่าเฉลี่ย (Mean) และค่าส่วนเบี่ยงเบนมาตรฐาน (Standard Deviation: S.D.) และสถิติเชิงอนุมาน ได้แก่ รีเกรสชัน (Regression Analysis) ผลการศึกษาพบว่า 1. ผู้ตอบแบบสอบถามส่วนใหญ่เป็นนักศึกษาที่กำลังศึกษาในระดับปริญญาตรี เป็นเพศหญิง มีอายุระหว่าง 21-23 ปี ส่วนใหญ่ศึกษาในชั้นปีที่ 4 อยู่ในสถาบันการศึกษาของรัฐและเอกชน จำนวนเท่ากัน ส่วนใหญ่สนใจศึกษาต่อที่มหาวิทยาลัยกรุงเทพ โดยค้นหาข้อมูลทางออนไลน์เกี่ยวกับมหาวิทยาลัย และผู้ตอบแบบสอบถามส่วนใหญ่เห็นว่าประโยชน์ของการชมในขณะที่มีภาพเคลื่อนไหวของ คือ การได้รับความรู้ สามารถนำไปใช้ประโยชน์ในการศึกษา 2. ความคิดเห็นต่อประสิทธิภาพของการสื่อสารทางการตลาด โดยใช้ภาพเคลื่อนไหวบนระบบออนไลน์ ของระดับบัณฑิตศึกษาในมหาวิทยาลัยเอกชน ในภาพรวมจัดอยู่ในเกณฑ์มาก เมื่อพิจารณาเป็นรายด้านเรียงตามลำดับค่าเฉลี่ย พบว่า ลำดับแรก คือ ด้านการสร้างความมั่นใจ จัดอยู่ในเกณฑ์มาก 3. ความตั้งใจในการติดตามข้อมูลข่าวสารผ่านภาพเคลื่อนไหวบนระบบออนไลน์ ในภาพรวมจัดอยู่ในเกณฑ์มาก เมื่อพิจารณาเป็นรายข้อเรียงตามลำดับค่าเฉลี่ย พบว่า ลำดับแรก คือ ความตั้งใจที่จะจับประเด็นของเนื้อหาที่ฉันสนใจได้อย่างรวดเร็ว จัดอยู่ในเกณฑ์มาก 4. ความสนใจในการชมข้อมูลข่าวสารของมหาวิทยาลัยเอกชนผ่านภาพเคลื่อนไหวบนระบบออนไลน์ ในภาพรวมจัดอยู่ในเกณฑ์มาก เมื่อพิจารณาเป็นรายข้อเรียงตามลำดับค่าเฉลี่ย พบว่า ลำดับแรก คือ การสนใจการนำเสนอด้วยภาพเคลื่อนไหว เพราะทำให้เกิดความอยากรู้เนื้อหา จัดอยู่ในเกณฑ์มาก 5. ความต้องการศึกษาต่อระดับบัณฑิตศึกษาในมหาวิทยาลัยเอกชน ในภาพรวมจัดอยู่ในเกณฑ์มาก เมื่อพิจารณาเป็นรายข้อเรียงตามลำดับค่าเฉลี่ย พบว่า ลำดับแรก คือ ความต้องการศึกษาต่อในมหาวิทยาลัยเอกชน เพราะต้องการค่าตอบแทนที่สูงขึ้นจากที่ทำงาน จัดอยู่ในเกณฑ์มาก 6. การตัดสินใจศึกษาต่อระดับบัณฑิตศึกษา ในมหาวิทยาลัยเอกชน ในภาพรวมจัดอยู่ในเกณฑ์มาก เมื่อพิจารณาเป็นรายข้อเรียงตามลำดับค่าเฉลี่ย พบว่า ลำดับแรก คือ การไม่ลังเลที่จะศึกษาต่อที่มหาวิทยาลัยเอกชน เพราะมีหลักสูตรและสาขาวิชาที่ตรงกับการทำงาน จัดอยู่ในเกณฑ์มาก 7. ความตั้งใจในการติดตามข้อมูลข่าวสาร ความสนใจในการชมข้อมูลข่าวสารความต้องการศึกษาต่อ และการตัดสินใจศึกษาต่อในระดับบัณฑิตศึกษาในมหาวิทยาลัยเอกชน มีความสัมพันธ์กับความคิดเห็นต่อประสิทธิภาพของการสื่อสารทางการตลาด โดยใช้ภาพเคลื่อนไหวบนระบบออนไลน์ ของระดับบัณฑิตศึกษาในมหาวิทยาลัยเอกชน
This research has the objectives to 1) survey the opinions of those who are interested to study graduate-level education towards the efficiency of marketing communications by using online animations, 2) survey the opinions of those who are interested to study graduate-level education towards the intention, interest, demand, and decision to study graduate-level education in private university when receiving news from online animations, and 3) analyze the relations in terms of impact between opinions toward the efficiency of marketing communications by using online animations and the intention, interest, demand, and decision to study graduate-level education in private university when receiving news from online animations. The researcher will conduct the study with 400 participants, which include university students who are currently studying undergraduate-level education, university students who are expecting to complete their undergraduate studies, and general individuals that are interested and enjoy searching for information related to graduate education in private university in the Bangkok district only. The tool used in the research is a questionnaire. Data are analyzed by using the Statistical Package for the Social Sciences software package (SPSS). Descriptive statistics, which are frequencies, percentages, means, and standard deviations, and inferential statistics, which are regressions, are used in the data analysis. The following study results are discovered; 1. The majority of questionnaire responders are female university students who are currently studying undergraduate-level education, are between 21 – 23 years old, and are mostly studying in the 4th year of public and private educational institutions. Most of them are interested to take further education at Bangkok University, have researched information about the university from online channels, and see that the advantage of viewing online animations is knowledge cognition, which can be beneficially used in education. 2. Opinions toward the efficiency of marketing communications by using online animations of graduate-level education in private university are regarded to be in a high level overall. Once considering by each aspects that are arranged by the order of means, it was found that the leading aspect is building confidence, which is regarded in a high level. 3. The intention in following news information through online animations is regarded in a high level overall. Once considering by each aspects that are arranged by the order of means, it was found that the leading aspect is the intention to capture the main points of the content that I am interested quickly, which is regarded in a high level. 4. The interest in viewing news information of the private university through online animations is regarded in a high level overall. Once considering by each aspects that are arranged by the order of means, it was found that the leading aspect is the interest in presentations with animations because they stimulate desire to learn the content, which is regarded in a high level. 5. The demand to study graduate-level education in private university is regarded in a high level overall. Once considering by each aspects that are arranged by the order of means, it was found that the leading aspect is the demand to study in private university because of the preference to receive higher remuneration from workplaces, which is regarded in a high level. 6. The decision to study graduate-level education in private university is regarded in a high level overall. Once considering by each aspects that are arranged by the order of means, it was found that the leading aspect is the affirmation to study in a private university because the curriculum and subjects are suitably matched with careers, which is regarded in a high level. 7. The intention in following news information, interest in viewing news information, demand for further education and decision to study graduate-level education in private university have relations to the opinions toward the efficiency of marketing communications by using online animations of graduate-level education in private university.
Description: การค้นคว้าอิสระ (บธ.ม.)--บัณฑิตวิทยาลัย มหาวิทยลัยกรุงเทพ, 2556
Advisor(s): เกษมสันต์ พิพัฒน์ศิริศักดิ์
URI: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/1143
Appears in Collections:Independent Studies - Master
Independent Studies

Files in This Item:

File Description SizeFormat
Khemmarat.phir.pdf4.09 MBAdobe PDFView/Open
View Statistics

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

  DSpace Software Copyright © 2002-2010  Duraspace - Feedback