DSpace
 

DSpace at Bangkok University >
Graduate School >
Master Degree >
Independent Studies - Master >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/1098

Title: โครงการศึกษาการจัดตั้งธุรกิจเสริมสวยสุนัข "Doggy Family Care"
Other Titles: Studies establishing a dog salon “Doggy Family Care"
Authors: ทิบดี ทัฬหกรณ์
Keywords: ร้านเสริมสวยสัตว์เลี้ยง
Issue Date: 2558
Abstract: โครงการศึกษาการจัดตั้งธุรกิจเสริมสวยสุนัข Doggy Family Care ในครั้งนี้มีวัถตุประสงค์ เพื่อศึกษาโอกาสในการประกอบธุรกิจและประเมินความเป็นไปได้ของโครงการลงทุน สำหรับเป็นแนวทางในการดำเนินธุรกิจบริการสัตว์เลี้ยง โดยใช้วิธีการสุ่มตัวอย่าง (Random Sampling) เครื่องมือที่ใช้ในการวิจัยเป็นแบบสอบถาม (Questionnaire) และใช้การวิเคราะห์เชิงปริมาณ (Questionnaire Research) สถิติที่ใช้ในการวิเคราะห์ได้แก่ ค่าร้อยละ ค่าเฉลี่ย เพื่อหาตัวแปรต่างๆ และวิเคราะห์ปัจจัยที่มีผลต่อการดำเนินธุรกิจเพื่อให้ทราบถึงสถานการณ์ของกิจการและคู่แข่ง ซึ่งจะใช้ประกอบการตัดสินใจในการกำหนด กลยุทธ์ของกิจการเพื่อสร้างความได้เปรียบที่เหนือคู่แข่งอันจะนำไปสู่ความสำเร็จในการประกอบธุรกิจและวิเคราะห์ถึงผลตอบแทนจากการลงทุนเพื่อสร้างความมั่นใจให้กับผู้ลงทุน ผลการศึกษา พบว่า เพื่อให้เกิดผลสำเร็จในการประกอบธุรกิจในด้านการบริหารจัดการกิจการได้นำกลยุทธ์การสร้างความแตกต่างในการบริการ (Differentiation Strategy) โดยมุ่งการตอบสนองอย่างรวดเร็วและมีคุณภาพพร้อมกับนำกลยุทธ์การมุ่งเน้นลูกค้าเฉพาะกลุ่ม (Focus Strategy) เพื่อสร้างความได้เปรียบเหนือคู่แข่งขันทางด้านแผนการตลาดกิจการนำเสนอส่วนประสมของตลาดการบริการ (Marketing Mix 7P’S) มาใช้ในการดำเนินการด้านแผนการบริการ มีการกำหนดผังขั้นตอนการให้บริการเพื่อให้เกิดความรวดเร็วในการบริการ รวมถึงความเป็นไปได้ทางด้านของงบการเงินที่ความคุ้มค่าต่อการลงทุน เพื่อให้เป็นไปตามเป้าหมายที่กำหนดไว้
Study establishing salon dog Doggy Family Care is the purpose of this. To study the opportunity to engage and assess the feasibility of the project. For a guide to doing business, pet services. Using sampling (Random Sampling) were used in this study was a questionnaire. (Questionnaire) and the quantitative analysis. (Questionnaire Research) statistics were used to analyze the value percentage for each variable. And analysis of the factors affecting the business to understand the situation of the Company and its competitors. Which is used to determine the decision. The Company's strategy to create an advantage over competitors that will lead to success in the business and analyzes the return on investment to build the confidence of investors. The results showed that to achieve success in their business in the management of the Company has adopted a strategy to make a difference in service. (Differentiation Strategy) The goal of rapid response and quality, along with the strategy to focus on specific customers (Focus Strategy) to create an advantage over the competition in the marketing plans of offering a mix of marketing services (Marketing Mix 7P'S). used in the implementation of service plans. The procedure to customize the service to achieve the speed of service. Including the possibility of financial value for the investment. In order to meet the target set.
Description: การค้นคว้าอิสระ (บธ.ม.)--สาขาวิชาการจัดการสาระและการสรางคุณค่า บัณฑิตวิทยาลัย มหาวิทยาลัยกรุงเทพ, 2557
Advisor(s): เกษม กรณ์เสรี
URI: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/1098
Appears in Collections:Independent Studies - Master
Independent Studies

Files in This Item:

File Description SizeFormat
tibadee.tanh.pdf5.14 MBAdobe PDFView/Open
View Statistics

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

  DSpace Software Copyright © 2002-2010  Duraspace - Feedback