DSpace
 

DSpace at Bangkok University >
Graduate School >
Master Degree >
Independent Studies - Master >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/1077

Title: โครงการจัดตั้งสถาบันพัฒนาศิลปิน
Other Titles: Music and performance academy
Authors: ศุภสิทธิ์ พูลภิญโญ
Keywords: สถาบัน
ศิลปะการแสดง
ดนตรี
Issue Date: 2558
Publisher: มหาวิทยาลัยกรุงเทพ
Abstract: การศึกษาอิสระเป็นการศึกษาความเป็นไปได้ในการจัดตั้งสถาบัน Music and Performance Academy โดยมีวัตถุประสงค์เพื่อศึกษาการวางแผนธุรกิจ ศึกษาความเป็นไปได้การจัดตั้งสถาบัน Music and Performance Academy และเพื่อนำแผนธุรกิจตอบรับและสนับสนุนการเติบโตของวงการบันเทิงในประเทศไทย กลุ่มตัวอย่าง คือ นักศึกษาระดับชั้นปีที่ 1-4 ของมหาวิทยาลัยที่เปิดสอนหลักสูตรทางด้านดนตรีและศิลปะการแสดง จำนวน 4 มหาวิทยาลัย จำนวน 400 คน โดยเป็นผู้ตอบแบบสอบถาม และให้สัมภาษณ์เชิงลึก จำนวน 2 คน สถิติที่ใช้ คือ ความถี่ ค่าร้อยละ ค่าเฉลี่ยเลขคณิต ส่วนเบี่ยงเบนมาตรฐาน และวิเคราะห์ผลโดยใช้โปรแกรมสำเร็จรูปทางสถิติ ผลจากการศึกษาสามารถสรุปได้ ดังนี้ กลุ่มตัวอย่างส่วนใหญ่เป็นเพศชาย ร้อยละ 69.50 มีรายได้ต่อเดือนน้อยกว่า 3,000 บาท ร้อยละ 57.00 ศึกษาอยู่ในระดับชั้นปีการศึกษาที่ 2 ร้อยละ 37.8 และมีช่วงอายุระหว่าง 18-20 ปี ร้อยละ 55.50 ด้านข้อมูลทัศนคติ ความพึงพอใจ ความคาดหวัง ความต้องการที่มีผลต่อสถาบัน Music and Performance Academy ของกลุ่มตัวอย่างส่วนใหญ่เลือกเรียนวิชาดนตรีอย่างเดียว ร้อยละ 53.80 เลือกเรียนเฉพาะหลักสูตร เพราะ สนใจเรียน ร้อยละ 85.80 โดยต้องการเพิ่มความรู้ ความสามารถ ร้อยละ 66.00 โดยมีผู้สนับสนุนทางการเงินในการศึกษา คือ พ่อ แม่ ร้อยละ 75.50 และช่องทางการได้รับข้อมูลประชาสัมพันธ์หลักสูตรดนตรีและศิลปะการแสดงของกลุ่มตัวอย่าง โดยได้รับข้อมูลจากสถาบันโดยตรง ร้อยละ 81.00 ในการศึกษาปัจจัยด้านต่าง ๆ ที่มีผลต่อความพึงพอใจต่อการจัดตั้งสถาบัน Music and Performance Academy และศึกษาปัจจัยในด้านต่าง ๆ จำนวน 7 ด้าน พบว่า ภาพรวมมีความพึงพอใจต่อการจัดตั้งสถาบัน Music and Performance Academy อยู่ในระดับมาก เมื่อแยกพิจารณาเป็นรายด้าน พบว่า ด้านหลักสูตรมีความพึงพอใจอยู่ในระดับมากที่สุด ด้านค่าใช้จ่ายในการศึกษามีความพึงพอใจอยู่ในระดับมาก ด้านที่ตั้ง และสถานที่มีความพึงพอใจอยู่ในระดับมาก ด้านการส่งเสริมการตลาดมีความพึงพอใจอยู่ในระดับมาก ด้านบุคลากรของสถาบันมีความพึงพอใจอยู่ในระดับมากที่สุด ด้านกระบวนการการเรียนการสอนมีความพึงพอใจอยู่ในระดับมากที่สุด และด้านสภาพแวดล้อมภายในสถานที่เรียนมีความพึงพอใจอยู่ในระดับมาก และจากการให้สัมภาษณ์เชิงลึก สรุปได้ คือ หลักสูตรและรูปแบบต้องมีการปรับปรุงและเพิ่มเติมหลักสูตรให้ทันสมัยอยู่ตลอดเวลา ด้านแนวโน้ม ของธุรกิจ มีการแข่งขันในเรื่อง หลักสูตรและอาจารย์ผู้สอน และความสนใจของในสาขาดนตรีและการแสดงจำนวนมาก
An independent study was the study of possibility of establishing Institute of Music and Performance Academy. The objective to study business planning, Study the possibility Institute of Music and Performance Academy and Plans to respond to and support the growth of the entertainment business in Thailand. The samples were of 1-4 students year level of university courses in music and performing arts, 4 universities 400 persons by questionnaire. And the depth interview of 2 persons. The descriptive statistics including percentage, mean, and standard deviation were applied for data analysis. The results of the study can be concluded as follows: Most of the sample were male, 69.50 percents had a monthly income of less than 3,000 Baht 57.00 percents students in 2 level, 37.8 percents and 55.50 percents between the ages of 18-20 years, the attitude of satisfaction. expectations demands affecting Institute of Music and Performance Academy of Most of the sample studied music as a percentage 53.80 chose the course because the attention of 85.80 by increasing their knowledge of 66.00 percents with. The financial support of parents in education is 75.50 percents and channel received information, music and performing arts courses in the sample with can get information directly from 81.00 percents. In the study of factors that affect the satisfaction with the Institute of Music and Performance Academy and the factors in the various fields of 7 found that overview is satisfaction with the establishment of the Institute of Music and Performance Academy at high level. Considering separately, it was found that the courses are satisfied at the highest level. The cost of education at high level. The location at high level. The promotion at high level. The staff of the Institute is at the highest level. The process of teaching and learning is at the highest level. And the environment within the school at high level. And in-depth interviews and a conclusion the courses, must be updated and additional courses to date at all times and trends in Businesses are competing. Courses and instructors and interest of in music and show a lot.
Description: การค้นคว้าอิสระ(นศ.ม.)--สาขาวิชาการบริหารธุรกิจบันเทิงและการผลิต บัณฑิตวิทยาลัย มหาวิทยาลัยกรุงเทพ,2557
Advisor(s): ปีเตอร์ กัน
URI: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/1077
Appears in Collections:Independent Studies
Independent Studies - Master

Files in This Item:

File Description SizeFormat
suppasit_poon.pdf2.19 MBAdobe PDFView/Open
View Statistics

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

  DSpace Software Copyright © 2002-2010  Duraspace - Feedback