DSpace
 

DSpace at Bangkok University >
Graduate School >
Master Degree >
Independent Studies - Master >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/1060

Title: การสำรวจความพึงพอใจของผู้ใช้บริการห้องบันทึกเสียง เพื่อการจัดตั้งโครงการห้องบันทึกเสียง Brand Builder Studio
Other Titles: The Satisfaction Survey of Users of Recording Studio for the Establishment of Brand Builder Studio Project
Authors: ธัชชา วดีศิริศักดิ์
Keywords: ความพึงพอใจ
ห้องบันทึกเสียง
ความต้องการของผู้ใช้บริการ
Issue Date: 2557
Publisher: มหาวิทยาลัยกรุงเทพ
Abstract: งานวิจัยนี้ มีวัตถุประสงค์เพื่อศึกษาถึงส่วนประสมทางการตลาดที่มีผลต่อความต้องการของลูกค้า พฤติกรรมของลูกค้าและความพึงพอใจของลูกค้าในการใช้บริการห้องบันทึกเสียง รวมไปถึงแนวทางในการสร้างห้องบันทึกเสียง โดยใช้การศึกษาวิจัยเชิงปริมาณ การใช้ระเบียบวิธีการวิจัยเชิงสำรวจ และการศึกษาวิจัยเชิงคุณภาพ การศึกษาข้อมูลจากการสัมภาษณ์เชิงลึก และทดสอบความน่าเชื่อถือด้วยวิธีของครอนบาร์คกับกลุ่มตัวอย่างจำนวน 30 คน ได้รับความเชื่อมั่น 0.808 และแจกแบบสอบถามกับผู้ใช้บริการห้องบันทึกเสียง ซึ่งแบ่งออกเป็น 3 กลุ่มคือ กลุ่มดารา ศิลปิน กลุ่มผู้มีชื่อเสียงในสังคม และกลุ่มบุคคลทั่วไปที่สนใจ จำนวน 70 คน โดยผลการวิเคราะห์ข้อมูลทางสถิติพบว่า ผู้ใช้บริการส่วนใหญ่พึงพอใจกับชื่อเสียงของทีมงาน ที่สามารถให้คำแนะนำ แก้ไขปัญหา ตลอดจนความสนใจ เข้าใจถึงความต้องการ และสามารถรักษาความลับของลูกค้าได้เป็นอย่างดี ผู้ใช้บริการส่วนใหญ่ให้ความสำคัญในเรื่องของการโฆษณาและประชาสัมพันธ์ให้เป็นที่รู้จักในวงกว้าง ในด้านของสถานที่ ทำเลที่ตั้งของห้องบันทึกเสียง ที่สามารถเดินทางสะดวก และนอกจากนี้ ยังพบว่า บรรยากาศและสภาพแวดล้อมของห้องบันทึกเสียงเป็นอีกปัจจัยหนึ่งที่ผู้ใช้บริการส่วนใหญ่เลือกรับใช้บริการ
The objective of this research is to study the effect of marketing mix on customers’ needs, behaviors, and satisfaction in using recording studios, including the way to establishing one. This research is based on a quantitative research, a survey research methodology, a qualitative research, and a study of data collected from in-depth interviews. Cronbach’s reliability test was conducted with 30 samples showing the score of 0.808. Questionnaires were given out to users of recording studios consisting of three groups; namely, actors, actresses and artists; social icons; and general interested people, totaling 70 in number. Statistical analysis reveals that most of the users are satisfied with the reputation of the staff that can provide advice, devise solutions to problems, express cares and understand customers’ needs, as well as keep customers’ confidentialities efficiently. The majority of the users give precedence to the advertisements and public relations to promote a wide recognition of the studios. In terms of venue, easy-to-commute locations gain dominant precedence. In addition, it is found that the atmosphere and the environment of studios represent another factor considered for the selection of service.
Description: การค้นคว้าอิสระ (นศ.ม)--สาขาวิชาการบริหารธุรกิจบันเทิงและการผลิตบัณฑิตวิทยาลัย มหาวิทยาลัยกรุงเทพ, 2557
Advisor(s): ชัยฤทธิ์ ทองรอด
URI: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/1060
Appears in Collections:Independent Studies
Independent Studies - Master

Files in This Item:

File Description SizeFormat
toucha_vade.pdf9.93 MBAdobe PDFView/Open
View Statistics

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

  DSpace Software Copyright © 2002-2010  Duraspace - Feedback