DSpace
 

DSpace at Bangkok University >
Graduate School >
Master Degree >
Independent Studies - Master >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/1039

Title: การศึกษาปัจจัยที่ส่งผลต่อความต้องการซื้ออสังหาริมทรัพย์ของคนกรุงเทพมหานคร: กรณีศึกษาบริษัท แสนสิริ จำกัด
Other Titles: Factors Influencing the desire of people in Bangkok to buy Real Estate: A Case Study of Sansiri Public Company Limited
Authors: กนกวรรณ ศรีจันทร์หล้า
Keywords: ตราสินค้าและภาพลักษณ์
ทัศนคติ
การตัดสินใจซื้อ
ส่วนประสมการตลาด
บริษัท แสนสิริ จำกัด
Issue Date: 2557
Publisher: มหาวิทยาลัยกรุงเทพ
Abstract: การศึกษาในครั้งนี้มีวัตถุประสงค์เพื่อศึกษาตราสินค้าและภาพลักษณ์ ทัศนคติของผู้บริโภคต่อบริษัท แสนสิริ จำกัด (มหาชน) และส่วนประสมการตลาดของบริษัท แสนสิริ จำกัด (มหาชน) เพื่อศึกษาความต้องการซื้ออสังหาริมทรัพย์ของบริษัท แสนสิริ จำกัด (มหาชน) กลุ่มตัวอย่างที่ใช้ในการศึกษาครั้งนี้ คือ ประชากรในกรุงเทพมหานครที่มีอายุตั้งแต่ 20 ปี ขึ้นไป จำนวน 400 ตัวอย่าง ใช้วิธีการสุ่มตัวอย่างแบบหลายขั้นตอน (Multistage Sampling) โดยใช้แบบสอบถามเป็นเครื่องมือในการวิจัย สถิติที่ใช้ในการวิเคราะห์ข้อมูล ได้แก่ ค่าความถี่ ค่าร้อยละ ค่าคะแนนเฉลี่ย ค่าส่วนเบี่ยงเบนมาตรฐาน และการวิเคราะห์สมการถดถอยเชิงเส้นแบบพหุคูณ (Multiple Linear Regression) ผลการศึกษาพบว่า กลุ่มตัวอย่างส่วนใหญ่เป็นเพศชาย คิดเป็นร้อยละ 65.5 มีอายุระหว่าง 31-40 ปี คิดเป็นร้อยละ 48.5 มีการศึกษาอยู่ในระดับปริญญาตรี คิดเป็นร้อยละ 58.5 มีรายได้ต่อเดือน 25,001 – 35,000 บาท คิดเป็นร้อยละ 53.0 อาชีพพนักงานบริษัทเอกชน คิดเป็นร้อยละ 59.5 รู้จัก บริษัท แสนสิริ จำกัด (มหาชน) 6 - 10 ปี คิดเป็นร้อยละ 40.8 ผลการทดสอบสมมติฐานพบว่า ตราสินค้าและภาพลักษณ์ และส่วนประสมการตลาดมีผลต่อการตัดสินใจซื้ออสังหาริมทรัพย์ของบริษัท แสนสิริ จำกัด (มหาชน) อย่างมีนัยสำคัญทางสถิติที่ระดับ 0.05 ในขณะที่ทัศนคติไม่มีผลต่อการตัดสินใจซื้ออสังหาริมทรัพย์ของบริษัท แสนสิริ จำกัด (มหาชน)
The objectives of this research were to examine the brand, image, and attitude of the consumers towards Sansiri Public Company Limited and the company’s marketing mix factors, and to study the desire of people to buy real estate of the company. The sample group in this study included 400 people in Bangkok who were above 20 years old, selected by using the multistage sampling method. Questionnaires were used as the data collection tool. The statistical data analysis was conducted using the descriptive statistics including frequency, percentage, man, and standard deviation, and the inferential statistics including Multiple Linear Regression Analysis. Demographic data showed that most participants were male (65.5%), aged 31-40 years old (48.5%), company workers (59.5%), had a bachelor’s degree (58.5%), an average monthly income of THB25,001-35,000 (53.0%), and had known Sansiri Public Company Limited for 6-10 years (40.8%). The result from the hypothesis testing revealed that brand and image, and marketing mix factors had an influence on the consumers’ decision to buy real estate developed by Sansiri Public Company Limited, with a statistical significance of 0.05. On the other hand, there was no influence of their attitude on the decision to buy real estate developed by the company.
Description: การค้นคว้าอิสระ (บธ.ม.)--บัณฑิตวิทยาลัย มหาวิทยาลัยกรุงเทพ, 2556
Advisor(s): ชุติมาวดี ทองจีน
URI: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/1039
Appears in Collections:Independent Studies - Master
Independent Studies

Files in This Item:

File Description SizeFormat
kanokwan.seaj.pdf1.73 MBAdobe PDFView/Open
View Statistics

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

  DSpace Software Copyright © 2002-2010  Duraspace - Feedback