DSpace
 

DSpace at Bangkok University >
Graduate School >
Master Degree >
Independent Studies - Master >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/1006

Title: ปัจจัยส่วนประสมทางการตลาด 4’Cs ปัจจัยส่วนประสมทางการตลาด 4’Fs ปัจจัยการโฆษณาทางสังคมออนไลน์ และปัจจัยกิจกรรมการตลาดที่ส่งผลต่อความตั้งใจในการใช้บริการสนามฟุตบอลหญ้าเทียมของผู้ใช้บริการในเขตกรุงเทพมหานคร
Other Titles: The Marketing Mix Model 4’Cs and 4’Fs, the Advertising on Social Network, and the Marketing Activities Affecting the Customer’s Intention to Use the Artificial Turf Football Field in Bangkok
Authors: ศักดิพัฒน์ วงศ์ไกรศรี
Keywords: ความตั้งใจในการในบริการ
สนามฟุตบอลหญ้าเทียม
ส่วนประสมทางการตลาด 4C's Marketing
การโฆษณาทางสังคมออนไลน์
Issue Date: 2557
Publisher: มหาวิทยาลัยกรุงเทพ
Abstract: การศึกษาในครั้งนี้มีวัตถุประสงค์เพื่อศึกษาปัจจัยที่ส่งผลต่อความตั้งใจในการใช้บริการสนามฟุตบอลหญ้าเทียมของผู้ใช้บริการในเขตกรุงเทพมหานคร โดยศึกษาในด้านส่วนประสมทางการตลาดแบบ 4’Cs ส่วนประสมทางการตลาดแบบ 4’Fs การโฆษณาทางสังคมออนไลน์ และกิจกรรมการตลาดโดยใช้แบบสอบถามปลายปิดในการเก็บรวมรวมข้อมูลจากลูกค้าของสนามฟุตบอลหญ้าเทียม จำนวน 250 ราย ที่เข้าใช้บริการสนามฟุตบอลหญ้าเทียมในเขตกรุงเทพมหานคร สถิติที่ใช้ในการวิเคราะห์ข้อมูล คือ สถิติเชิงพรรณนา ได้แก่ ค่าร้อยละ ค่าเฉลี่ย ส่วนเบี่ยงเบนมาตรฐาน และสถิติเชิงอนุมานที่ใช้ทดสอบสมมติฐาน คือ การวิเคราะห์การถดถอยเชิงพหุ ผลการศึกษาพบว่า ผู้ตอบแบบสอบถามส่วนใหญ่เป็นเพศชาย มีอายุน้อยกว่า 21 ปี มีการศึกษาระดับปริญญาตรี เป็นนักเรียนหรือนักศึกษา มีรายได้เฉลี่ยต่อเดือนน้อยกว่า 25,000 บาท และผลการทดสอบสมมติฐาน พบว่า ปัจจัยกิจกรรมการตลาด ด้านกิจกรรมสิทธิพิเศษ (ß = .596) ส่งผลต่อความตั้งใจในการใช้บริการสนามฟุตบอลหญ้าเทียมของผู้ใช้บริการในเขตกรุงเทพมหานครมากที่สุด รองลงมา ได้แก่ ปัจจัยการโฆษณาทางสังคมออนไลน์ (ß = .495) ปัจจัยส่วนประสมทางการตลาดแบบ 4’Cs ด้านความสะดวกในการซื้อ (ß = .280) ด้านความต้องการของผู้บริโภค (ß = .214) ปัจจัยกิจกรรมการตลาด ด้านการตลาดเชิงกิจกรรม (ß = .204) ปัจจัยส่วนประสมทางการตลาดแบบ 4’Fs ด้านการตลาดแบบเพื่อนหรือปากต่อปาก (ß = .194) และด้านหน้าตาชื่อเสียง (ß = .139) ตามลำดับ โดยที่ปัจจัยส่วนประสมทางการตลาดแบบ 4’Cs ด้านต้นทุนของผู้บริโภค ด้านการสื่อสาร ปัจจัยส่วนประสมทางการตลาดแบบ 4’Fs ด้านการตลาดแบบครอบครัว และด้านการตลาดแบบโชคลางไม่ส่งผลต่อความตั้งใจในการใช้บริการสนามฟุตบอลหญ้าเทียมของผู้ใช้บริการในเขตกรุงเทพมหานคร
The objective of the study was to investigate the factors affecting the customer’s intention to use an artificial turf football service in Bangkok. The factors in this research includes the marketing mix model 4’Cs and 4’Fs, the advertising on social network, and the marketing activities as the core framework. Data were collected from 250 customers of the artificial turf football fields in Bangkok via a closed-ended questionnaire survey. Data were statistically analyzed using percentage, mean and standard deviation. Statistical inference with multiple regressions was used to test hypotheses of this research. The research results revealed that the majority of participants were male bachelor’s degree. Most of them had monthly income less than 25,000 baht. The results of the hypotheses testing showed that the marketing activities in terms of privilege activities (ß = .596) affected the customer’s intention to use the artificial turf football field in Bangkok the most, followed by the advertising on social network (ß = .495), the marketing mix model 4’Cs in terms of convenience to buy (ß = .280) and consumer’s wants and needs (ß = .214), the marketing activities in terms of event marketing (ß = .204), the marketing mix model 4’Fs in terms of buzz marketing (ß = .194) and face (ß = .139) respectively. However, the results also showed that the marketing mix model 4’Cs in terms of customer costs and communication, the marketing mix model 4’Fs in terms of family and fortune marketing did not affect the customer’s intention to use the artificial turf football field in Bangkok the most. Keyword: 4C's Marketing, 4F's Marketing, Advertising on social network, Marketing activities, Intention in Using, Artificial Turf Football Field.
Description: การค้นคว้าอิสระ (บธ.ม)--บัณฑิตวิทยาลัย มหาวิทยาลัยกรุงเทพ, 2556
Advisor(s): นิตนา ฐานิตธนกร
URI: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/1006
Appears in Collections:Independent Studies - Master
Independent Studies

Files in This Item:

File Description SizeFormat
sakdipat.wong.pdf1.39 MBAdobe PDFView/Open
View Statistics

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

  DSpace Software Copyright © 2002-2010  Duraspace - Feedback