DSpace
 

DSpace at Bangkok University >
Cluster of Business & Management >
School of Business Administration >
Master Degree >
Independent Studies >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/419

Title: แหล่งข้อมูลการสื่อสารการตลาดแบบครบวงจร ความสนใจในรูปแบบการเรียนรู้แบบผสมผสาน (Hybrid Learning) และประสบการณ์ในการเรียนรู้ที่ส่งผลต่อความตั้งใจใช้บริการอบรมของผู้ใช้บริการ
Other Titles: The Source of Integrated Marketing Communication, Interesting in Hybrid Learning Model and Learning Experience Influencing Intention of Customers’ Decision for Training
Authors: วุฒิกร โกสินชูกิจ
Keywords: การสื่อสารทางการตลาด
การจัดการตลาด
สถานฝึกอบรมและฝึกอาชีพ
การตลาด
พฤติกรรมผู้บริโภค
การเรียนรู้
ความต้องการการฝึกอบรม
Issue Date: 2555
Publisher: มหาวิทยาลัยกรุงเทพ
Abstract: วิจัยนี้มีวัตถุประสงค์เพื่อ ศึกษาอิทธิพลของแหล่งข้อมูลการสื่อสารการตลาดแบบครบวงจร ความสนใจในรูปแบบการเรียนรู้แบบผสมผสาน และประสบการณ์ในการเรียนรู้ที่ส่งผลต่อความตั้งใจใช้บริการอบรมของผู้ใช้บริการ การวิจัยนี้เป็นการวิจัยเชิงสา รวจโดยใช้แบบสอบถามเป็นเครื่องมือในการเก็บข้อมูลจากคนทา งานอายุระหว่าง 20 – 44 ปี ในเขตกรุงเทพมหานครจา นวน 400 คน โดยใช้วิธีการสุ่มตัวอย่างแบบเจาะจง สถิติที่ใช้ในการวิเคราะห์ข้อมูล ได้แก่ ความถี่ ค่าร้อยละ ค่าเฉลี่ยและส่วนเบี่ยงเบนมาตรฐาน และการวิเคราะห์สมการถดถอยเชิงเส้นในรูปแบบการวิเคราะห์ความถดถอยแบบพหุคูณ (Multiple Regression Analysis) ผลการวิจัยพบว่า ผู้ตอบแบบสอบถามส่วนใหญ่เป็นเพศหญิง มีอายุระหว่าง 25 – 34 ปี ทำงานอยู่ในบริษัทเอกชน มีรายได้ระหว่าง 10, 000 – 20,000 บาท และมีระดับการศึกษาปริญญาตรี ส่วนใหญ่มีประสบการณ์ในการเรียนรู้ ในรูปแบบการเรียนภายในห้องอบรม รองลงมาเคยเรียนรู้ผ่านระบบออนไลน์ และการเรียนรู้ด้วยตนเอง เมื่อพิจารณาถึงความสนใจในรูปแบบการเรียนรู้แบบ ผสมผสาน พบว่าผู้บริโภคให้ความสนใจในการเรียนรู้ในรูปแบบการเรียนภายในห้องอบรมมากที่สุด สำหรับระดับของข้อมูลที่ได้รับจากแหล่งข้อมูลการสื่อสารการตลาดแบบครบวงจรพบว่า ผู้บริโภคได้รับข้อมูลจากการตลาดทางตรงมากที่สุด ตามด้วย การส่งเสริมการขาย การโฆษณาและการประชาสัมพันธ์ ผลการทดสอบสมมติฐานพบว่า เครื่องมือทางการตลาดทางตรงมีอิทธิพลต่อความตั้งใจในการใช้บริการอบรมมากที่สุดตามด้วยรูปแบบการอบรมโดยการเรียนรู้ภายในห้องอบรม การให้ข้อมูลผ่านทางการส่งเสริมการขายและ รูปแบบการอบรมแบบการเรียนรู้ด้วยตนเอง อย่างมี นัยสำคัญทางสถิติที่ระดับ .05
The objectives of this research were to study influence of the source of integrated marketing communication, interesting in Hybrid Learning Model, and customer’s learning experience on their intention to use training service. This research is a survey research by usingquestionnaire as a tool to collect 400 samples from working customers with age between 20 and 44 years old in Bangkok. This research study proposes by using quota sampling and the statisticsused to analyze data are frequency, percentage, mean and standard deviation and the MultipleRegression Analysis. The findings revealed that most of respondents were female with age between 25 – 34 years old, working for private companies. They mostly held a bachelor’s degree with monthly income between 10, 000 and 20,000 baht. Most of them had training experience in forms of the Face to Face Learning or Classroom Learning, followed by Online Learning and Self Directed Learning. Considering forms of training, the result showed that Classroom Learning is the most interesting forms of training. For level of information customers received from integrated marketing communication, the findings showed that customers received training information from direct marketing, followed by sales promotion, advertising and public Relations. The result of hypothesis testing revealed that direct marketing has the most influence on customers’ intention to use of training service, followed by the classroom learning, information from sales promotion and self directed learning significantly at the statistics level of .05
Description: การศึกษาเฉพาะบุคคล (บธ.ม.)--บัณฑิตวิทยาลัย มหาวิทยาลัยกรุงเทพ, 2553
Subjects: การสื่อสารทางการตลาด--การศึกษาเฉพาะกรณี
การจัดการตลาด--การศึกษาเฉพาะกรณี
สถานฝึกอบรมและฝึกอาชีพ--การตลาด--การศึกษาเฉพาะกรณี
พฤติกรรมผู้บริโภค--การศึกษาเฉพาะกรณี
การเรียนรู้--การศึกษาเฉพาะกรณี
Advisor(s): ไกรฤกษ์ ปิ่นแก้ว
URI: http://dspace2.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/419
Appears in Collections:Independent Studies - Master
Independent Studies

Files in This Item:

File Description SizeFormat
wutthikorn_kosi.pdf3.33 MBAdobe PDFView/Open
View Statistics

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

  DSpace Software Copyright © 2002-2010  Duraspace - Feedback