DSpace
 

DSpace at Bangkok University >
Cluster of New Media & Design >
School of Communication Arts >
Master Degree >
Independent Studies >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/926

Title: พฤติกรรมการเปิดรับชม ความพึงพอใจ และการใช้ประโยชน์ของเจ้าหน้าที่ฝ่ายข่าว ททบ. 5 ที่มีต่อรายการตลาดสดสนามเป้า
Other Titles: Behavior of watching and earning advantages from watching the "Talad-Sod Sanam-Pao" program of the news division of The Royal Thai Army Radio and Television Station, Channel 5
Authors: อรญา สมตน
Keywords: เจ้าหน้าที่ฝ่ายข่าว
ททบ. 5
รายการตลาดสดสนามเป้า
สถานีโทรทัศน์
รายการโทรทัศน์
Issue Date: 2555
Publisher: มหาวิทยาลัยกรุงเทพ
Abstract: การวิจัยนี้มีวัตถุประสงค์เพื่อศึกษาพฤติกรรมการเปิดรับชมและพฤติกรรมการใช้ประโยชน์จากการรับชมรายการตลาดสดสนามเป้าของเจ้าหน้าที่ฝ่าย ททบ.5 กลุ่มประชากรมีจำนวนทั้งสิ้น 109 คน เครื่องมือที่ใช้ในการเก็บรวบรวมข้อมูล คือแบบสอบถาม การวิเคราะห์ข้อมูล ใช้ค่าร้อยละ ค่าเฉลี่ย ค่าส่วนเบี่ยงเบนมาตรฐาน ไค-สแควร์ (Chi-square) T-test และ F-test ประมวลผลโดยใช้คอมพิวเตอร์โปรแกรมสำเร็จรูป SPSS 10.0 for Windows ผลการวิจัยพบว่า 1. กลุ่มประชากรส่วนใหญ่มีความถี่ในการเปิดรับชมรายการต่อ 1 เดือนอยู่ที่จำนวน 4 ครั้งต่อเดือน มีความยาวนานของเวลาในการรับชมแต่ละครั้งอยู่ที่ 46 นาทีถึง 1 ชั่วโมง มีลักษณะการเปิดรับชมรายการแบบตั้งใจชมตั้งแต่ต้นจนจบโดยไม่คิดเปลี่ยนช่อง มักชอบเปิดรับชมในทุก ๆช่วงของรายการ และมีความยาวนานของการติดตามรับชมรายการนี้ตั้งแต่อดีตถึงปัจจุบันอยู่ที่มากกว่า 1 ปีขึ้นไป 2. กลุ่มประชากรส่วนใหญ่จะมีพฤติกรรมการใช้ประโยชน์จากการเปิดรับชมรายการตลาด สดสนามเป้าอยู่ในระดับ “มาก” ทุกๆ ด้าน ยกเว้นด้านการสนองความรู้อยากเห็น และสนองความ สนใจ กับด้านความเพลิดเพลินอยู่ในระดับ “มากที่สุด” 3. กลุ่มประชากรที่มีภูมิหลังในเรื่องเพศ อายะ ระดับการศึกษา ตำแหน่ง ประสบการณ์การทำงานที่แตกต่างกัน จะมีพฤติกรรมการเปิดรับชมรายการตลาดสดสนามเป้าแตกต่างกัน 4. กลุ่มประชากรที่มีภูมิหลังในเรื่องเพศ อายะ ระดับการศึกษา ตำแหน่ง ประสบการณ์การทำงานที่แตกต่างกัน จะมีพฤติกรรมการใช้ประโยชน์จากการรับรับชมรายการตลาดสดสนามเป้าแตกต่างกัน
This research aims at studying the behavior of watching and earning advantages from watching the “Talad-Sod Sanam-Pao” program of the news division of the Royal Thai Army Radio and Television Station, Channel 5. 109 samples were used for the study. The tool for the data collection is a questionnaire; the data analysis is done by using percentage, Mean, Standard Deviation, Chi-square T-test and F-test, which was processed by the computer software program SPSS 10.0 for Windows. The results showed that: 1. The majority of the participants frequently watches the program 4 times per month; for 46 minutes to 1 hour; with attention to the program from the beginning to the end without changing the channel; tends to view every part of the program, and for duration of more than a year. 2. The majority has the habit of taking advantage from viewing the “Talad-Sod Sanam- Pao” program at “high” level in every area, except the area the satisfaction of curiosity, interest, and pleasure, which are at the 'highest” level. 3. The samples with different backgrounds in gender, age, education, position, and working experience have different behaviors for watching the “Talad-Sod Sanam-Pao” program. 4. The samples with different backgrounds in gender, age, education, position, and working experience have different behaviors of taking advantage from viewing the “Talad-Sod Sanam-Pao” program.
Description: การศึกษาเฉพาะบุคคล (นศ.ม.)--บัณฑิตวิทยาลัย มหาวิทยาลัยกรุงเทพ, 2554
Subjects: รายการโทรทัศน์--ไทย--วิจัย
รายการตลาดสดสนามเป้า--วิจัย
สถานีโทรทัศน์กองทัพบกช่อง 5--พนักงาน--วิจัย
สถานีโทรทัศน์กองทัพบกช่อง 5--การศึกษาเฉพาะกรณี
Advisor(s): ธัญญลักษณ์ เอนกจำนงค์พร
URI: http://dspace2.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/926
Appears in Collections:Independent Studies
Independent Studies - Master

Files in This Item:

File Description SizeFormat
oraya_somt.pdf2.51 MBAdobe PDFView/Open
View Statistics

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

  DSpace Software Copyright © 2002-2010  Duraspace - Feedback