DSpace at Bangkok University >
Graduate School >
Master Degree >
Independent Studies - Master >
Please use this identifier to cite or link to this item:
http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/5933
|
Title: | การศึกษาประสิทธิผลของการใช้แพลตฟอร์มเฟซบุ๊กกับการพัฒนาการจัดการบริหารความสัมพันธ์กับ กลุ่มลูกค้า ในกลุ่มลูกค้าครัวเรือนท่ีเคยเข้าใช้บริการรับเคลือบเทฟล่อน กรณีศึกษา ธุรกิจรับเคลือบ สารเทฟล่อน บริษัท ที.เค. นอนสติ๊ก จํากัด |
Other Titles: | The effectiveness of facebook in managing customer relationships for household teflon coating services: a case study of T.K. Nonstick Company |
Authors: | ดุษฎี แสงทอง |
Keywords: | เฟซบุ้ค การซื้อซ้ำ |
Issue Date: | 2567 |
Publisher: | มหาวิทยาลัยกรุงเทพ |
Abstract: | จากการศึกษาวิจัยในเรื่องของการศึกษาประสิทธิผลของการใช้แพลตฟอร์มเฟซบุ๊กกับการ พัฒนาการจัดการบริหารความสัมพันธ์กับกลุ่มลูกค้า ในกลุ่มลูกค้าครัวเรือนที่เคยเข้าใช้บริการรับ เคลือบเทฟล่อน กรณีศึกษาธุรกิจรับเคลือบสารเทฟล่อน บริษัท ที.เค. นอนสติ๊ก จํากัด ได้ตั้ง วัตถุประสงค์ไว้ คือ 1) เพื่อศึกษา Customer Journey กลุ่มลูกค้าครัวเรือนที่กลับมาใช้บริการรับ เคลือบสารเทฟล่อนซ้ํา 2) เพื่อศึกษาสิ่งที่ทําให้กลุ่มลูกค้าครัวเรือนที่เคยใช้บริการรับเคลือบสาร เทฟล่อนซ้ําอยากบอกต่อถึง (Evangelism) 3) เพื่อศึกษาลักษณะของ Content บนแพลตฟอร์ม โซเซียลมีเดีย Facebook ที่สามารถกระตุ้นให้เกิดการกลับมาใช้บริการรับเคลือบสารเทฟล่อนซ้ําของ กลุ่มลูกค้าครัวเรือน เพื่อให้เข้าใจถึงพัฒนาการจัดการบริหารความสัมพันธ์กับกลุ่มลูกค้าผ่านใน มุมมองของการสื่อสารการตลาดดิจิทัล
โดยผลการศึกษานั้น สรุปได้ว่าการใช้เนื้อหาการให้ความรู้ร่วมกับกลยุทธ์การสื่อสารเพื่อ โน้มน้าวใจ มีความสําคัญต่อการสร้างการเปลี่ยนแปลงทัศนคติและพฤติกรรมของผู้บริโภค ให้เป็นไป ในทางที่ต้องการ เนื่องจากเนื้อหาการให้ความรู้จะช่วยสร้างความเข้าใจและยอมรับในแนวคิดและการ ปฏิบัติที่ถูกต้อง ส่วนการใช้กลยุทธ์การสื่อสารเพื่อโน้มน้าวใจจะช่วยกระตุ้นให้เกิดการตอบสนองทาง อารมณ์ และความรู้สึกที่จะนําไปสู่การยอมรับ และการเปลี่ยนแปลงพฤติกรรมตามที่ต้องการ อีกทั้งความน่าเชื่อถือส่งผลให้เกิดพฤติกรรมการซื้อซ้ําอย่างต่อเนื่อง รวมไปถึงการแนะนําบอกต่อ ลูกค้าอื่นการเชื่อมโยงข้อมูลกับความต้องการและความสนใจของผู้รับการสื่อสารที่สามารถตอบโจทย์ ความต้องการและความสนใจของกลุ่มเปูาหมายได้อย่างถูกต้องจะช่วยเพิ่มความน่าสนใจและความ ผูกพันกับเนื้อหานั้น นี่เองจึงถือเป็นแนวทางในการสื่อสารการตลาดที่มีความสอดคล้องกับการสื่อสาร การตลาดดิจิทัลด้วยพัฒนาการจัดการบริหารความสัมพันธ์กับกลุ่มลูกค้านั่นเอง
คาสาคัญ: การจัดการบริหารความสัมพันธ์กับกลุ่มลูกค้า, แพลตฟอร์ม, เฟซบุ๊ก, พัฒนาการ, พฤติกรรมลูกค้า From a research study on the effectiveness of using the Facebook platform in developing customer relationship management. Among household customers who have used Teflon coating services Case study of Teflon coating business, T.K. Nonstick Co., Ltd. has set its objectives: 1) To study the customer journey, a group of household customers who come back to use the Teflon coating service again. 2) To study what makes the household customer group who has used the Teflon coating service again want to tell you about it. (Evangelism) 3) To study the characteristics of content on the social media platform Facebook that can stimulate the return of Teflon coating services among household customers to understand the development of customer relationship management through the perspective of digital marketing communications.
The results of that study in conclusion, the use of educational content combined with persuasive communication strategies is important in creating changes in consumer attitudes and behavior. To be in the desired way because the content of providing knowledge will help create understanding and acceptance. Receive in correct concepts and practices using persuasive communication strategies will stimulate an emotional response and feelings that will lead to acceptance and desired behavioral changes. Moreover, trustworthiness results in continuous repeat purchase behavior. Including recommendations to other customers, linking information with the needs and interests of the recipient of communications that can accurately answer the needs and interests of the target group will help increase interest and engagement with that content This is therefore considered a guideline
for marketing communication that is consistent with digital marketing communication by developing customer relationship management.
Keywords: Customer Relationship Management, Platforms, Facebook, Development, Customer Behavior |
Description: | การค้นคว้าอิสระ (นศ.ม.)--สาขาวิชาการสื่อสารการตลาดดิจิทัล บัณฑิตวิทยาลัย มหาวิทยาลัยกรุงเทพ,2566 |
Advisor(s): | ดร.ปฐมา สตะเวทิน |
URI: | http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/5933 |
Appears in Collections: | Independent Studies - Master
|
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.
|