DSpace at Bangkok University >
Graduate School >
Master Degree >
Independent Studies - Master >
Please use this identifier to cite or link to this item:
http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/5869
|
Title: | การศึกษาประสิทธิผลการสื่อสารการตลาดด้วยกลยุทธ์การประชาสัมพันธ์ดิจิทัล บนแพลตฟอร์มดิจิทัล กรณีศึกษา งานมหกรรมบ้านและคอนโด ครั้งที่ 44 บริษัท เคทูแอล แอดเวอร์ไทซิ่ง เอเจนซี่ จำกัด |
Other Titles: | Studying the effectiveness of marketing communications on digital platforms case study of the 44th House and Condo Show Expo by K2L Advertising Agency Company Limited |
Authors: | จิรวดี เกวียนโคกกรวด |
Keywords: | กลยุทธ์ การประชาสัมพันธ์ดิจิทัล การสร้างการรับรู้ การเข้าร่วมงาน กิจกรรมพิเศษ |
Issue Date: | 2567 |
Publisher: | มหาวิทยาลัยกรุงเทพ |
Abstract: | จากการศึกษาวิจัยนี้ มุ่งเน้นกรณีศึกษาที่งานมหกรรมบ้าน และคอนโด ครั้งที่ 44 บริษัท
เคทูแอล แอดเวอร์ไทซิ่ง เอเจนซี่ จำกัด ซึ่งมีวัตถุประสงค์ คือ 1) เพื่อศึกษาการสื่อสารทางการตลาด และรูปแบบกลยุทธ์การประชาสัมพันธ์ดิจิทัลในการจัดงานมหกรรมบ้านและคอนโด ครั้งที่ 44 และ
2) เพื่อศึกษาประสิทธิผลของการดำเนินการสื่อสารทางการตลาดดิจิทัล ผ่านกลยุทธ์การประชาสัมพันธ์ดิจิทัลที่ส่งผลต่อการรับรู้จำนวนเข้าร่วมงานล่วงหน้า งานมหกรรมบ้านและคอนโด ครั้งที่ 44 โดยใช้ระเบียบวิธีในการศึกษาวิจัย คือ การใช้การการใช้กลยุทธ์การสื่อสารทางการตลาดดิจิทัลและกลยุทธ์การประชาสัมพันธ์ดิจิทัลผ่าน Facebook
จากการศึกษาพบว่า กลยุทธ์การประชาสัมพันธ์ดิจิทัลสำหรับการจัดงานมหกรรม มีประสิทธิภาพและประสิทธิผลในการสร้างการรับรู้และเข้ามามีส่วนร่วมของกลุ่มเป้าหมายนั้น ถือเป็นกลยุทธ์การสื่อสารมีความสอดคล้องกับแนวโน้มพฤติกรรมของผู้บริโภค ทำให้กลุ่มเป้าหมายสามารถรับรู้ข้อมูลข่าวสารและกิจกรรมของงานมหกรรมบ้านและคอนโดที่เกิดขึ้นได้ดี รวมทั้งกระตุ้นให้กลุ่มเป้าหมายที่ตั้งไว้ได้เข้ามามีส่วนร่วมในทุกกิจกรรมทั้งช่องทางออนไลน์ ผู้เข้าชมงานมหกรรมส่วนใหญ่ มีความต้องการซื้อที่อยู่อาศัยและตัดสินใจจองในงานทันที โดยกลุ่มผู้เข้าชมส่วนใหญ่เป็นกลุ่ม Gen Y ในช่วงอายุ 21-30 ปี รองลงมาในช่วงอายุ 31-40 ปี นอกจากนี้ยังพบว่า กลุ่ม Gen Z ที่เกิดระหว่างปี พ.ศ. 2540-2555 เข้าชมงานเพิ่มขึ้นจากครั้งก่อน ๆ ซึ่งได้รับการส่งเสริมผ่านช่องทางออนไลน์ต่าง ๆ เช่น Meta Ads, @Line, Google Ads, YouTube Ads, และ TikTok Ads กลยุทธ์การประชาสัมพันธ์ดิจิทัลเหล่านี้ ถูกนำมาใช้เพื่อดึงดูดกลุ่มเป้าหมายและกระตุ้นให้ผู้สนใจเข้าร่วมงาน ซึ่งกลยุทธ์การประชาสัมพันธ์ดิจิทัลในปัจจุบัน มีบทบาทสำคัญในการสร้างความร่วมมือและการยอมรับในกิจกรรมต่าง ๆ ผ่านการใช้กลยุทธ์สื่อสารที่หลากหลายเพื่อเข้าถึงกลุ่มเป้าหมายอย่างมีประสิทธิภาพ This research focus on case studies at the 44th House and Condo Expo. K2L Advertising Agency Company Limited who’s objective is 1) To study marketing communications and formats of digital public relations strategies in organizing the 44th Home and Condo Expo and 2) to study the effectiveness of digital marketing communication operations through digital public relations strategies that affect perception. Number of participants in advance the 44th House and Condo Fair using the research method is to using digital marketing communication strategies, digital public relations strategies digital through Facebook.
From the study, it was found that digital public relations strategies for organizing exhibitions are effective and efficient in creating awareness and participation of the target group. It is considered a communication strategy that is consistent with behavioral trends. Consumers make the target group able to receive information. and various activities of the home fair and condos that are happening well Including encouraging the target group that has been set to participate in all activities, including online channels. Most visitors to the expo have a desire to buy a home and decide to reserve at the event immediately. The majority of visitors are Gen Y in the age group of 21-30 years, followed by those in the age group of 31-40 years. In addition, it was found that the Gen Z group born between 1997-2012 visited the fair more than before which was promoted through various online channels such as Meta Ads, @Line, Google Ads, YouTube Ads, and TikTok Ads. These digital promotion strategies were used to attract the target audience and encourage them to join work which today's digital public relations strategies play an important role in creating cooperation and acceptance in various activities. Through the use of various communication strategies to effectively reach target groups. |
Description: | การค้นคว้าอิสระ (นศ.ม.)--สาขาวิชาการสื่อสารการตลาดดิจิทัล บัณฑิตวิทยาลัย มหาวิทยาลัยกรุงเทพ, 2566 |
Advisor(s): | ปฐมา สตะเวทิน |
URI: | http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/5869 |
Appears in Collections: | Independent Studies - Master
|
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.
|