DSpace
 

DSpace at Bangkok University >
Graduate School >
Master Degree >
Independent Studies - Master >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/5858

Title: การวัดประสิทธิผลการสื่อสารการตลาดดิจิทัลของคลิปวิดีโอสั้น บน TikTok โดยผู้มีอิทธิพลทางความคิด กรณีศึกษา: ผลิตภัณฑ์เสริมอาหาร JIL WINK สินค้าภายใต้แบรนด์ Dr.JiLL
Other Titles: Measuring the digital marketing communication effectiveness of Short Video Clips on TikTok by thought influencers case study: JIL WINK dietary supplement, a product under the Dr.JiLL brand
Authors: ปกรณ์ กรกฤตกันต์ธร
Keywords: ประสิทธิผล
คลิปวิดีโอสั้น
ผู้มีอิทธิพลทางความคิด
ติ๊กต็อก
อาหารเสริมสำหรับผิว
Issue Date: 2567
Publisher: มหาวิทยาลัยกรุงเทพ
Abstract: งานวิจัยนี้เป็นการศึกษาที่มุ่งเน้นการศึกษาเรื่อง การสื่อสารการตลาดดิจิทัลภายใต้อุตสาหกรรมสกินแคร์ในยุคดิจิทัลการวัดประสิทธิผลการสื่อสารการตลาดดิจิทัลของคลิปวิดีโอสั้นบน TikTok โดย ผู้มีอิทธิพลทางความคิดกรณีศึกษา ผลิตภัณฑ์เสริมอาหาร JIL WINK สินค้าภายใต้ แบรนด์ Dr.JiLL โดยมีวัตถุประสงค์ 1) เพื่อศึกษารูปแบบของคลิปวิดีโอสั้นผ่านการสื่อสารของมีอิทธิพลทางความคิดบน TIKTOK และ 2) เพื่อศึกษาการวัดประสิทธิผลการสื่อสารการตลาดดิจิทัลของคลิปวิดีโอสั้น บน TikTok โดยการศึกษาดังกล่าวนั้นเป็นการรวบรวมข้อมูลเอกสารต่าง ๆ ผ่านการวิจัยเชิงทดลอง (Experimental Research) ที่เป็นการวิจัยที่เน้นกระบวนการค้นหาความเป็นจริง หลักการทฤษฎี องค์ความรู้และเทคโนโลยีใหม่ ๆ ผลการศึกษาวิจัยเปิดเผยว่า ประสิทธิผลของคลิปวิดีโอสั้นบน TikTok โดยผู้มีอิทธิพลทางความคิดผ่านการสื่อสารการตลาดดิจิทัลที่แบ่งออกเป็น Product Introduce Formula (รีวิวสินค้า) Surprise Formula (รีวิวสินค้า แบบสร้างความประหลาดใจ) Story Telling Formula (รีวิวงานเปิดตัวสินค้า) การสร้างเนื้อหาแบบผสม Reference Formula, Product Introduce Formula, Story Telling Formula Hard Sell Formula การใช้ผู้เชี่ยวชาญอธิบายข้อมูลสินค้าเชิงลึก อีกทั้งการศึกษานั้นยังสามารถสรุปแนวทางการสร้างเนื้อหาวิดีโอสั้นเพื่อสร้างการรับรู้ (Awareness) ได้อย่างน่าสนใจภายใต้การสร้างการตลาดเนื้อหาบนวิดีโอสั้น
This research was a study that focused on examining digital marketing communication under the skincare industry in the digital age. Measuring the effectiveness of digital marketing communication of short video clips on TikTok by thought influencers through the case study of JIL WINK dietary supplement, a product under the Dr.JiLL brand. The objectives were, therefore, to study the format of short video clips through the communication of influential people on TIKTOK and to study the effectiveness of digital marketing communication of short video clips on TikTok. Together with documentary research from various sources, experimental-based research was employed. The results from the research study revealed that the effectiveness of short video clips on TikTok by opinion influencers through digital marketing communications that are divided into Recommended product formula -Product reviews) Surprise recipe (Product reviews that create surprises) Story telling formula (Review of product launch event- Creating mixed content: Reference Formula, Product Introduce Formula, Story Telling Formula Hard Sell Formula Usage Experts explain product information in depth. Moreover, the study was able to summarize the guidelines for creating short video content to create awareness in an interesting way under the creation of short video content marketing.
Description: การค้นคว้าอิสระ (นศ.ม.)--สาขาวิชาการสื่อสารการตลาดดิจิทัล บัณฑิตวิทยาลัย มหาวิทยาลัยกรุงเทพ, 2566
Advisor(s): ปฐมา สตะเวทิน
URI: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/5858
Appears in Collections:Independent Studies - Master

Files in This Item:

File Description SizeFormat
pakorn.korr.pdf4.03 MBAdobe PDFView/Open
View Statistics

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

  DSpace Software Copyright © 2002-2010  Duraspace - Feedback