DSpace at Bangkok University >
Graduate School >
Master Degree >
Independent Studies - Master >
Please use this identifier to cite or link to this item:
http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/5840
|
Title: | การสื่อสารแบบปากต่อปากอิเล็กทรอนิกส์ การเน้นราคาประหยัด ความสะดวก คุณภาพอาหารและ บริการที่ส่งผลต่อการตัดสินใจเลือกซื้ออาหารภายใต้รูปแบบ O2O ของผู้บริโภคในมณฑลกวางสี ประเทศสาธารณรัฐประชาชนจีน |
Other Titles: | Electronic word of mouth, price saving orientation, convenience, food quality and service quality affecting food purchase decision under O2O commercial model of customers in Guangxi Province, China. |
Authors: | หซุ่ จิ้ง |
Keywords: | การตัดสินใจเลือกซื้ออาหาร การสื่อสารแบบปากต่อปากอิเล็กทรอนิกส์ การเน้นราคาประหยัด ความสะดวก คุณภาพอาหาร คุณภาพบริการ รูปแบบ O2O |
Issue Date: | 17-Feb-2565 |
Publisher: | มหาวิทยาลัยกรุงเทพ |
Abstract: | งานวิจัยนี้มีวัตถุประสงค์เพื่อศึกษาการสื่อสารแบบปากต่อปากอิเล็กทรอนิกส์ การเน้นราคา
ประหยัด ความสะดวก คุณภาพอาหารและบริการที่ส่งผลต่อการตัดสินใจเลือกซื้ออาหารภายใต้
รูปแบบ O2O ของผู้บริโภคในมณฑลกวางสี ประเทศสาธารณรัฐประชาชนจีน โดยใช้แบบสอบถาม
ปลายปิดที่ผ่านการตรวจสอบความเชื่อมั่นและความตรงเชิงเนื้อหาในการเก็บรวบรวมข้อมูลจาก
ผู้บริโภคที่ซื้ออาหารภายใต้รูปแบบ O2O ในมณฑลกวางสี สาธารณรัฐประชาชนจีน จํานวน 185 คน
และสถิติเชิงอนุมานที่ใช้ทดสอบสมมติฐาน คือ การวิเคราะห์ความถดถอยเชิงพหุ
ผลการศึกษาพบว่า ปัจจัยที่ส่งผลต่อการตัดสินใจเลือกซื้ออาหารใต้รูปแบบ O2O ของ
ผู้บริโภคในมณฑลกวางสี สาธารณรัฐประชาชนจีน อย่างมีนัยสําคัญทางสถิติที่ระดับ .05 ได้แก่ การ
สื่อสารแบบปากต่อปากอิเล็กทรอนิกส์ ความสะดวก คุณภาพอาหาร และคุณภาพบริการ โดยร่วมกัน
พยากรณ์การตัดสินใจซื้ออาหารภายใต้รูปแบบ O2O ในมณฑลกวางสี สาธารณรัฐประชาชนจีนได้ คิด
เป็นร้อยละ 46.8 ในขณะที่ปัจจัยด้านการเน้นราคาประหยัดไม่ส่งผลต่อการตัดสินใจเลือกซื้ออาหารใต้
รูปแบบ O2O ของผู้บริโภคในมณฑลกวางสี สาธารณรัฐประชาชนจีน The study was aimed primarily to identify electronic word of mouth, price
saving orientation, convenience, food quality and service quality affecting food
purchase decision under online to offline (O2O) commercial model of customers in
Guangxi Province, China. Close-ended questionnaires were verified the reliability and
content validity for data collection. The samples consisted of 185 customers in
Guangxi Province, China who used to purchase foods through O2O commercial
model. Additionally, inferential statistics used in the hypothesis testing was multiple
regression analysis.
The results showed that the factors affecting food purchase decision under
O2O commercial model of customers in Guangxi Province, China with statistical
significance of .05 were electronic word of mouth, convenience, food quality and
service quality. These factors explained 46.8% of the influence on food purchase
decision under O2O commercial model of customers in Guangxi Province, China.
However, the price saving orientation did not affect food purchase decision under
O2O commercial model of customers in Guangxi Province, China. |
Description: | การค้นคว้าอิสระ (บธ.ม.)--บัณฑิตวิทยาลัย มหาวิทยาลัยกรุงเทพ, 2565 |
Advisor(s): | นิตนา ฐานิตธนกร |
URI: | http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/5840 |
Appears in Collections: | Independent Studies - Master
|
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.
|