DSpace
 

DSpace at Bangkok University >
Graduate School >
Master Degree >
Independent Studies - Master >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/5811

Title: กระบวนการค้นหาข้อมูลเชิงลึกของกลุ่มเป้าหมายที่สนใจซื้อรถยนต์ BMW มือสอง ผ่าน Google Search
Other Titles: The process of finding customer insights from those interested in purchasing a second-hand BMW car through google search
Authors: ฌรรณ์ญาณ์ สิทธิวิชัย
Keywords: การตลาดออนไลน์
การโฆษณาผ่านกูเกิล เอดีเอส
การวิเคราะห์คำค้น
Online Marketing
Advertising by Google ADS
Keyword Analysis
Issue Date: 2567
Publisher: มหาวิทยาลัยกรุงเทพ
Abstract: งานวิจัยเรื่อง กระบวนการค้นหาข้อมูลเชิงลึกของกลุ่มเป้าหมายที่สนใจซื้อรถยนต์ BMW มือสองผ่าน Google Search มีวัตถุประสงค์เพื่อ 1) ศึกษา Keyword ของกลุ่มเป้าหมายที่สนใจซื้อ รถยนต์ BMW มือสอง 2) เพื่อศึกษา Search Journey ของกลุ่มเป้าหมายที่สนใจซื้อรถยนต์ BMW มือสอง 3) เพื่อทดสอบประสิทธิผลของ Keywords (หลังจากการวิเคราะห์ข้อมูล Keyword และ Search Journey) ในการค้นหาเพื่อซื้อรถยนต์ BMW มือสอง งานวิจัยนี้เป็นการวิจัยเชิงคุณภาพ โดย การสัมภาษณ์เชิงลึก มีจุดมุ่งหมายเพื่อให้เข้าถึงข้อมูลในการเลือก Search ของกลุ่มเป้าหมาย เพื่อ นำไปข้อมูลไปสร้าง Keyword ในการทดลอง หลังจากนั้นจะเป็นการวิจัยเชิงทดลองโดยการทำ SEO ผ่าน Keyword ที่เลือกมาแล้ว และใช้ Google Search Ads เพื่อวัดประสิทธิผล ประชากรเป็น พลเมืองดิจิทัล (Digital Citizenship) คือ กลุ่มคนที่มีแนวคิดแนวปฏิบัติได้เรียนรู้และมีความสามารถ ในการใช้ประโยชน์จากเทคโนโลยีดิจิทัลอย่างชาญฉลาด ใช้วิธีการสุ่มตัวอย่างแบบอ้างอิงด้วยบุคคล และผู้เชี่ยวชาญ (Snowball Sampling) วิเคราะห์ข้อมูลโดยสรุปผลการทดสอบการทำ SEM ผ่าน Google Keyword Planner และผ่านการโฆษณาด้วยแพลตฟอร์ม Google Ads ผลการวิจัยพบว่า ด้านการทำตลาดออนไลน์ ด้วยการโฆษณาผ่าน Google Ads ใช้ งบประมาณต่ำกว่าที่ตั้งไว้แสดงให้เห็นว่า การหา Keyword บน Keyword Plannerให้ผลลัพธ์ที่ดี แม่นยำพอสมควร คุ้มค่ากับงบประมาณที่ใช้ เพื่อแลกมากับยอดที่ขายที่เพิ่มขึ้นอย่างเห็นได้ชัด ด้าน กระบวนการทำให้เกิดการรับรู้ อยู่ในเกณฑ์ที่น่าพอใจมาก สามารถปิดการขายและเพิ่มยอดขายได้ถึง 20% ในงบที่เหมาะสม
Research on The Process of Finding Customer Insights from those Interested in Purchasing a Second-hand BMW Car through Google Search aims to: 1) Study keywords used by target groups interested in buying used BMW cars 2) Examine the search journey of target groups interested in buying used BMW cars 3) Test the effectiveness of keywords (after analyzing keyword data and search journey) in searching for used BMW cars. This research employs a qualitative approach using indepth interviews to access information on the target group's search behavior, which will be used to create keywords for experimentation. This is followed by experimental research involving SEO through selected keywords and Google Search Ads to measure effectiveness. The population consists of digital citizens - groups of people who have learned and are capable of utilizing digital technology skillfully. The study uses snowball sampling; referring to individuals and experts. Data is analyzed by summarizing SEM test results through Google Keyword Planner and advertising on the Google Ads platform. Research Findings: In terms of online marketing through Google Ads, the budget used was lower than initially set, indicating that finding keywords on Keyword Planner yielded good, fairly accurate results that were cost-effective for the budget used, in exchange for a noticeable increase in sales. The process of creating awareness was highly satisfactory, able to close sales and increase sales by up to 20% within an appropriate budget.
Description: การค้นคว้าอิสระ (นศ.ม.)-สาขาวิชาการสื่อสารการตลาดดิจิทัล บัณฑิตวิทยาลัย มหาวิทยาลัยกรุงเทพ, 2567
Advisor(s): ชุติมา เกศดายุรัตน์
URI: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/5811
Appears in Collections:Independent Studies - Master

Files in This Item:

File Description SizeFormat
chanya.sitt.pdf15.21 MBAdobe PDFView/Open
View Statistics

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

  DSpace Software Copyright © 2002-2010  Duraspace - Feedback