DSpace
 

DSpace at Bangkok University >
Graduate School >
Master Degree >
Independent Studies - Master >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/5780

Title: การสื่อสารการตลาดแบบบูรณาการมีผลต่อพฤติกรรม การตัดสินใจซื้ออาหารสัตว์เลี้ยงแบรนด์ Jerhigh และ Jinny ในเขตกรุงเทพมหานคร
Other Titles: Integrated marketing communications influence behavior. Decision to purchase pet food brands Jerhigh and Jinny in Bangkok
Authors: จิรายุ สกุลดีมีเกียรติ
Keywords: การสื่อสารการตลาดแบบบูรณาการ
พฤติกรรมการตัดสินใจซื้อ
Issue Date: 2567
Publisher: มหาวิทยาลัยกรุงเทพ
Abstract: การวิจัยครั้งนี้มีวัตถุประสงค์เพื่อศึกษาการสื่อสารการตลาดแบบบูรณาการมีผลต่อพฤติกรรม การตัดสินใจซื้ออาหารสัตว์เลี้ยงแบรนด์ Jerhigh และ Jinny ในเขตกรุงเทพมหานคร เพื่อศึกษา ลักษณะทางประชากรศาสตร์ เพื่อศึกษาความสัมพันธ์ระหว่าง การสื่อสารการตลาดแบบบูรณาการ โดยใช้แบบสอบถามเป็นเครื่องมือในการเก็บรวบรวม ข้อมูลกลุ่มตัวอย่างที่ใช้ในการวิจัยคือ ประชากร ในเขตกรุงเทพมหานครที่เลี้ยงสัตว์เลี้ยง จานวน 405 คน และทดสอบความน่าเชื่อถือของเครื่องมือ จานวน 40 ตัวอย่าง ตาม แนวคิดแอลฟ่าของครอนบัค (Cronbach’s Alpha Coefficient) ซึ่งได้ค่า ความเชื่อมั่นของปัจจัยการ สื่อสารการตลาดแบบบูรณาการ (IMC) เท่ากับ 0.853 รวมถึงสถิติที่ใช้ใน การวิเคราะห์เชิงพรรณนา ได้แก่ ค่าความถี่ ร้อยละ ค่าเฉลี่ย ส่วนเบี่ยงเบน มาตรฐาน และสถิติเชิง อนุมานที่ใช้ในการทดสอบสมมติฐานอย่างมีนัยสาคัญทางสถิติที่ระดับ 0.05 คือ การหาค่า ความสัมพันธ์ระหว่างตัวแปร (Correlation) สหสัมพันธ์เพียร์สัน ผลวิจัยพบว่า ผู้ตอบแบบสอบถามส่วนใหญ่ เป็นเพศหญิง มีช่วงอายุระหว่าง 21-30 ปี สถานภาพ โสด ส่วนใหญ่จบระดับการศึกษาสูงสุดที่ระดับปริญญาตรีหรือเทียบเท่า ประกอบอาชีพ พนักงานบริษัทเอกชน มีรายได้เฉลี่ยต่อเดือนน้อยกว่า 15,00 บาท ลักษณะที่อยู่อาศัย คอนโดมิเนียม มีจานวนของสมาชิกในครัวเรือนมากกว่า 4 คน มีความสนใจในด้านราคาของสินค้า โดยเลือกซื้อผ่าน ช่องทาง Petshop มีความถี่ในการเลือกซื้อ 1-2 ครั้งต่อเดือน บุคคลที่มีผลต่อการตัดสินใจซื้อคือสัตว์ เลี้ยง มีค่าเฉลี่ยในการใช้จ่ายต่อครั้งอยู่ที่ 201 – 400 บาท โดยนิยมเลือกซื้อแบรนด์ Jerhigh และ Jinny ด้วยปัจจัยด้านคุณภาพสินค้า ทั้งยังนิยมในอาหารสัตว์เกรดมาตราฐาน และผลการวิจัยพบว่า การโฆษณา การส่งเสริมการขาย การทาการตลาดออนไลน์รวมถึงการทากิจกรรมเชิง Event ส่งผลต่อ การตัดสินใจซื้อ แต่การขายโดยตรงจากพนักงานและการประชาสัมพันธ์ไม่มีผลต่อการตัดสินใจซื้อ อย่างมีนัยสาคัญทางสถิติที่ระดับ 0.05
The objective of this research is to study how integrated marketing communications affect behavior. Decision to purchase pet food brands Jerhigh and Jinny in Bangkok to study demographic characteristics. To study the relationship between Integrated marketing communications Using a questionnaire as a tool for collecting data. The sample data used in the research were 405 people in Bangkok who kept pets and tested the reliability of the instrument. A total of 40 samples according to the concept of Cronbach's Alpha Coefficient (Cronbach's Alpha Coefficient), which obtains the confidence value of the factor. Integrated Marketing Communications (IMC) equals 0.853, including statistics used in descriptive analysis, including frequency, percentage, mean, standard deviation, and inferential statistics used to test hypotheses with statistical significance. Level 0.05 means finding the relationship between variables. (Correlation) Pearson correlation. The research found that the majority of respondents were female, with an age range of 21-30 years, single status, and most had the highest level of education at a bachelor's degree or equivalent. Occupation: Employee of a private company Have an average monthly income of less than 15,00 baht. Type of residence: Condominium. There are more than 4 people in the household. Interested in the price of the product. By purchasing through the Petshop channel. The frequency of purchasing is 1-2 times per month. The person who influences the purchasing decision is the pet. The average spending per time is 201 - 400 baht. They like to buy Jerhigh and Jinny brands because of product quality factors. It is also popular in standard grade animal feed. And the results of the research found that advertising and sales promotion Online marketing and event activities affect purchasing decisions, but direct sales from employees and public relations do not affect purchasing decisions. Statistically significant at the 0.05 level.
Description: การค้นคว้าอิสระ (บธ.ม.)--บัณฑิตวิทยาลัย มหาวิทยาลัยกรุงเทพ, 2565
Advisor(s): ศศิประภา พันธนาเสวี
URI: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/5780
Appears in Collections:Independent Studies - Master

Files in This Item:

File Description SizeFormat
jirayu_sakul.pdf8.28 MBAdobe PDFView/Open
View Statistics

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

  DSpace Software Copyright © 2002-2010  Duraspace - Feedback