DSpace
 

DSpace at Bangkok University >
Graduate School >
Master Degree >
Independent Studies - Master >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/5779

Title: การวัดประสิทธิผลในการโปรโมต ‘ร้านข้าวแกงพี่วรรณ ก๋วยเตี๋ยวเป็ด โคราช’ โดยการปรับใช้ Local SEO ผ่าน Google Business Profile และการทำ SEM ในการโฆษณาผ่าน Google Ads และ Facebook Ads ใน Facebook Page กรณีศึกษา ร้านข้าวแกงพี่วรรณ ก๋วยเตี๋ยวเป็ด โคราช
Other Titles: Measuring the effectiveness of promotional advertising ‘Khao Kang P’Wan Duck Noodles Korat' by applying Local SEO through Google Business Profile and SEM through Google Ads and Facebook Ads on Facebook Page The case study of the Khao Kang P’Wan Duck Noodles Korat.
Authors: พรรณพนัช ภัทธเสนา
Keywords: Local SEO
Google Business Profile
SEM
ข้าวแกงพี่วรรณ ก๋วยเตี๋ยวเป็ด โคราช
แพลตฟอร์มการโฆษณา
Issue Date: 2567
Publisher: มหาวิทยาลัยกรุงเทพ
Abstract: งานวิจัยนี้เป็นการศึกษาประสิทธิภาพของการโปรโมตร้านข้าวแกงพี่วรรณ ก๋วยเตี๋ยวเป็ด โคราช โดยการใช้กลยุทธ์ Local SEO ผ่าน Google Business Profile และการทำ SEM ผ่าน Google Ads และ Facebook Ads โดยมีวัตถุประสงค์หลักคือการวัดผลการทำ SEM ทั้งการเข้าถึงแบบธรรมชาติ (Organic Traffic, Search) และการใช้งบประมาณ (Budget) รวมถึงการศึกษาพฤติกรรมการรับรู้ การเข้าถึง และการมีส่วนร่วมของลูกค้าทั้งเก่าและใหม่ การวิจัยใช้ระเบียบวิธีการวิจัยแบบเชิงทดลอง (Experimental Research) โดยเก็บข้อมูลตั้งแต่วันที่ 1 กุมภาพันธ์ ถึง 27 เมษายน 2567 โดยแบ่งออกเป็น 1 ธุรกิจท้องถิ่น 4 แคมเปญ ได้แก่ การสร้างโปรไฟล์ธุรกิจร้านข้าวแกงพี่วรรณ ผ่าน Google Business Profile การสร้างเพจเฟซบุ๊กโดยใช้ชื่อเดียวกัน และการสร้างแคมเปญ 2 แพลตฟอร์ม 4 แคมเปญ โดยจากการวิจัยพบว่าในช่วงแรกการทำ Local SEO ผ่าน Google Business Profile มีผู้ชมเพียง 318 คนและผู้รีวิวเพียง 3 คน แต่ภายหลังจากการทำ 4 แคมเปญ มีจำนวนการโต้ตอบเพิ่มขึ้นถึง 7 เท่า ผู้ชม Google Business Profile เพิ่มขึ้นถึง 5.9 เท่า การรีวิวและแสดงความคิดเห็นของลูกค้าเพิ่มขึ้น และในการทำ SEM แคมเปญที่มีประสิทธิภาพสูงสุดคือแคมเปญที่ 1 บน Google Ads ซึ่งมี CTR อยู่ที่ 2.28% และ CPC ที่ 1.81 บาท และแคมเปญที่ 3 บน Facebook Ads ซึ่งมี CTR อยู่ที่ 5.07% และ CPC ที่ 0.23 บาท ผลการวิจัยสรุปได้ว่าการโปรโมตร้านผ่านโซเชียลมีเดียช่วยเพิ่มยอดขาย การรับรู้ และ ความสนใจของลูกค้า ส่งผลให้ร้านได้รับความนิยมและมียอดขายที่เพิ่มขึ้น
This study investigates the effectiveness of promoting Khao Kang P’Wan Duck Noodles, Korat using the Local SEO strategy through Google Business Profile and SEM through Google Ads and Facebook Ads. The main purposes are to measure SEM results in both organic traffic, search, and budget, as well as to study cognitive behavior. Reach and engage customers both old and new. The research uses an experimental-based research method. The data was collected from February 1 to April 27, 2024, divided into 1 local business and 4 campaigns. These included creating a business profile for "Khao Kang Pi Wan" through Google Business Profile, creating a Facebook page using the same name, and executing 2 campaigns across 4 platforms. The research found that initially, Local SEO through Google Business Profile had only 318 viewers and 3 reviewers. After implementing the four campaigns, however, interactions increased sevenfold, Google Business Profile viewers increased by 5.9 times. For SEM, the most effective campaigns were Campaign 1 on Google Ads, which had a CTR of 2.28% and a CPC of 1.81 baht, and Campaign 3 on Facebook Ads, which had a CTR of 5.07% and a CPC of 0.23 baht. The research concludes that promoting the restaurant through social media increased sales, awareness and customer interest, resulting in a greater number of popularity and sales for the restaurant.
Description: การค้นคว้าอิสระ (นศ.ม.)--สาขาวิชาการสื่อสารการตลาดดิจิทัล บัณฑิตวิทยาลัย มหาวิทยาลัยกรุงเทพ, 2567
Advisor(s): ปฐมา สตะเวทิน
URI: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/5779
Appears in Collections:Independent Studies - Master
Independent Studies - Master
Independent Studies - Master

Files in This Item:

File Description SizeFormat
Punpanuch_Phat.pdf4.46 MBAdobe PDFView/Open
View Statistics

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

  DSpace Software Copyright © 2002-2010  Duraspace - Feedback