DSpace
 

DSpace at Bangkok University >
Graduate School >
Master Degree >
Independent Studies - Master >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/5728

Title: กลยุทธ์ทางการตลาดแบบสมัครสมาชิก (Subscription Marketing) ที่ส่งผลต่อการตั้งใจใช้บริการของผู้บริโภคในประเทศไทย กรณีศึกษา Xbox Game Pass
Other Titles: Subscription marketing strategy affects consumer’s intention to use services in Thailand, the case study of Xbox Game Pass
Authors: อนวัช จารุสมานจิต
Keywords: กลยุทธ์ทางการตลาดแบบสมัครสมาชิก
การตั้งใจใช้บริการ
Xbox Game Pass
Issue Date: 2567
Publisher: มหาวิทยาลัยกรุงเทพ
Abstract: การศึกษาวิจัยครั้งนี้มีวัตถุประสงค์เพื่อทำการศึกษาถึงความคิดเห็นในแง่ของของผู้บริโภค วิเคราะห์ผลกระทบของกลยุทธ์ทางการตลาดแบบสมัครสมาชิก และศึกษากลยุทธ์ทางการตลาดแบบสมัครสมาชิกที่ส่งผลต่อการตั้งใจใช้บริการของผู้บริโภคในประเทศไทย กรณีศึกษา Xbox Game Pass โดยใช้แบบสอบถามเป็นเครื่องมือในการเก็บข้อมูลจากผู้บริโภคในประเทศไทย จำนวน 400 คน ตัวแปรที่ศึกษาในครั้งนี้ ตัวแปรอิสระ ได้แก่ กลยุทธ์ทางการตลาดแบบสมัครสมาชิก และตัวแปรตาม ได้แก่ การตั้งใจใช้บริการของผู้บริโภคในประเทศไทย สถิติที่ใช้ในการวิเคราะห์ ได้แก่ ค่าความถี่ ค่าร้อยละ ค่าเฉลี่ย ค่าเบี่ยงเบนมาตรฐาน และการวิเคราะห์การถดถอยพหุคูณ ผลการศึกษาพบว่า กลุ่มตัวอย่างส่วนใหญ่เป็นเพศหญิงจำนวน 198 คน อายุ 21-30 ปีระดับการศึกษาปริญญาตรีหรือเทียบเท่า อาชีพนักงานบริษัท สถานภาพโสด รายได้เฉลี่ยต่อเดือน 20,000-30,000 บาท และมีจำนวนสมาชิกในครอบครัว 3-4 คน ผลการทดสอบสมมติฐานพบว่า กลยุทธ์ทางการตลาดแบบสมัครสมาชิกในภาพรวมส่งผลต่อการตั้งใจใช้บริการของผู้บริโภคในประเทศไทย และสำหรับกลยุทธ์ทางการตลาดแบบสมัครสมาชิกรายด้านนั้น ด้านความหลากหลายของคอนเทนต์และด้านการเสนอคอนเทนต์ใหม่ส่งผลต่อการตั้งใจใช้บริการอย่างมีนัยสำคัญ แต่ในด้านของราคานั้นส่งผลต่อการตั้งใจใช้บริการอย่างไม่มีนัยสำคัญทางสถิติที่ระดับ 0.05 การศึกษานี้สามารถนำไปใช้เพื่อวางแผนกลยุทธ์สำหรับธุรกิจแบบสมัครสมาชิกเพื่อตอบสนองต่อความต้องการของผู้ใช้บริการได้เป็นอย่างดีและมีประสิทธิภาพ
The purpose of this research study is to study the opinions of consumers. Analyze the impact of subscription marketing strategies. and study subscription marketing strategies that affect consumers' intention to use the service in Thailand, a case study of Xbox Game Pass using a questionnaire as a tool to collect data from 400 consumers in Thailand. The variables studied this time, the independent variables are subscription marketing strategy and the dependent variable is the intention to use the service by consumers in Thailand. Statistics used in the analysis include frequency, percentage, mean, and standard deviation. and multiple regression analysis. The results of the study found that the majority of the sample consisted of 198 females, aged 21-30 years, with a bachelor's degree or equivalent. Occupation: Company employee, single status, average monthly income 20,000-30,000 baht and having 3-4 family members. The results of the hypothesis testing found that The overall subscription marketing strategy has an impact on consumers' intention to use the service in Thailand. And for each aspect of the subscription marketing strategy The variety of content and the presentation of new content significantly affect the intention to use the service. But in terms of price, it affects the intention to use the service without statistical significance at the 0.05 level. This study can be used to plan strategies for subscription businesses to respond effectively and efficiently to the needs of users.
Description: การค้นคว้าอิสระ (บธ.ม.)--บัณฑิตวิทยาลัย มหาวิทยาลัยกรุงเทพ, 2565
Advisor(s): ศศิประภา พันธนาเสวี
URI: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/5728
Appears in Collections:Independent Studies - Master
Independent Studies - Master

Files in This Item:

File Description SizeFormat
anawach.jaru.pdf1.02 MBAdobe PDFView/Open
View Statistics

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

  DSpace Software Copyright © 2002-2010  Duraspace - Feedback