DSpace
 

DSpace at Bangkok University >
Graduate School >
Master Degree >
Independent Studies - Master >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/5722

Title: การบริหารลูกค้าสัมพันธ์ที่ส่งผลต่อการตัดสินใจซื้อเครื่องสำอางผ่านแอปพลิเคชัน
Other Titles: Customer relationship management on online media that affects the decision to purchase cosmetics through applications
Authors: กุลิสร พงษ์เทศ
Keywords: การบริหารความสัมพันธ์
การตัดสินใจซื้อ
แอปพลิเคชัน
Issue Date: 2567
Publisher: มหาวิทยาลัยกรุงเทพ
Abstract: วิจัยนี้มีวัตถุประสงค์เพื่อ (1) เพื่อศึกษาระดับการตัดสินใจซื้อเครื่องสำอางผ่านแอปพลิเคชัน (2) เพื่อศึกษาเปรียบเทียบระหว่างปัจจัยส่วนบุคคล กับการตัดสินใจซื้อเครื่องสำอางผ่านแอปพลิเคชัน (3) เพื่อศึกษาความสัมพันธ์ ระหว่างการบริหารความสัมพันธ์กับการตัดสินใจซื้อเครื่องสำอางผ่าน แอปพลิเคชัน (4) เพื่อศึกษาความสัมพันธ์ ระหว่างปัจจัยส่วนประสมทางการตลาด กับการตัดสินใจซื้อเครื่องสำอางผ่านแอปพลิเคชัน เป็นการวิจัยเชิงปริมาณโดยใช้แบบสอบถามกับกลุ่มตัวอย่าง ที่มีช่วงอายุต่ำกว่า 20-50 ปีขึ้นไป โดยสุ่มแบบ Non-Probability Sampling โดยวิธี Convenience Sampling จำนวน 400 คน ผลการศึกษาพบว่า การบริหารความสัมพันธ์ ปัจจัยส่วนประสมทางการตลาด (4P’s) และการตัดสินใจซื้อเครื่องสำอางผ่านแอปพลิเคชันโดยภาพรวมมีค่าเฉลี่ยอยู่ในระดับมากที่สุด สมมติฐานที่ 1 ปัจจัยส่วนบุคคลที่ต่างกัน ได้แก่ระดับการศึกษา และ อาชีพมีการตัดสินใจซื้อเครื่องสำอางผ่านแอปพลิเคชัน แตกต่างกัน สมมติฐานที่ 2 การบริหารลูกค้าสัมพันธ์ ได้แก่ด้านการรับข้อมูลฟีดแบค ด้านสร้างความพึงพอใจของลูกค้า และด้านการบริการตอบสนองความต้องการของลูกค้า ส่งผลต่อการตัดสินใจซื้อเครื่องสำอางผ่านแอปพลิเคชัน สมมติฐานที่ 3 ปัจจัยส่วนประสมทางการตลาด ได้แก่ ด้านผลิตภัณฑ์ ส่งผลต่อการตัดสินใจซื้อเครื่องสำอางผ่านแอปพลิเคชัน
This study aimed to (1) To study the decision-making level of purchasing cosmetics through the application. (2) To study the comparison between personal factors and the decision to purchase cosmetics through an application. (3) To study the relationship between customer relationship management and purchasing decisions cosmetics through the application. (4) To study the relationship between marketing mix factors with the decision to purchase cosmetics through an application. This was a quantitative research study using a questionnaire with a sample the age range is under 20 years - 50 years and above. The participants were selected through non-probability sampling by Convenience Sampling totaling 400 individuals. Hypothesis 1 Different personal factors educational level and occupation have different decisions to purchase cosmetics through the application. Hypothesis 2 Customer relationship management Including receiving feedback information Customer satisfaction aspect and services responding to customer needs Affects the decision to purchase cosmetics through the application. Hypothesis 3 Marketing mix factors. Products affect the decision to purchase cosmetics through the application.
Description: การค้นคว้าอิสระ (บธ.ม.)--บัณฑิตวิทยาลัย มหาวิทยาลัยกรุงเทพ, 2565
Advisor(s): ณัฏฐณิชา ณ นคร
URI: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/5722
Appears in Collections:Independent Studies - Master

Files in This Item:

File Description SizeFormat
kulison_phon.pdf11.78 MBAdobe PDFView/Open
View Statistics

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

  DSpace Software Copyright © 2002-2010  Duraspace - Feedback