DSpace
 

DSpace at Bangkok University >
Graduate School >
Master Degree >
Independent Studies - Master >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/5717

Title: ปัจจัยที่มีอิทธิพลต่อการตัดสินใจใช้บริการบริษัทเอเจนซี่การตลาดออนไลน์หลังสถานการณ์โควิด 19 ของลูกค้าในกรุงเทพและปริมณฑล
Other Titles: Factors influencing the decision to use an online marketing agency after COVID-19 in Bangkok and metropolitan area
Authors: สนั่น อุดหนุน
Keywords: ปัจจัยที่มีอิทธิพลต่อการตัดสินใจ
บริษัทเอเจนซี่การตลาดออนไลน์
หลังสถานการณ์โควิด 19
Issue Date: 2567
Publisher: มหาวิทยาลัยกรุงเทพ
Abstract: การศึกษาปัจจัยที่มีอิทธิพลต่อการตัดสินใจใช้บริการบริษัทเอเจนซี่การตลาดออนไลน์หลังสถานการณ์โควิด 19 ของลูกค้าในกรุงเทพและปริมณฑล เป็นการวิจัยเชิงสำรวจ (Survey Research) โดยมีวัตถุประสงค์เพื่อศึกษาปัจจัยที่มีอิทธิพลต่อการตัดสินใจใช้บริการบริษัทเอเจนซี่การตลาดออนไลน์หลังสถานการณ์โควิด 19 ของลูกค้าในกรุงเทพและปริมณฑล สุ่มตัวอย่างแบบบังเอิญ (Accidental Sampling) จำนวนตัวอย่าง 385 คน เก็บข้อมูลด้วยแบบสอบถามออนไลน์ วิเคราะห์ข้อมูลโดยใช้สถิติเชิงพรรณนา ได้แก่ ค่าร้อยละ ค่าเฉลี่ย ส่วนเบี่ยงเบนมาตรฐาน วิเคราะห์ข้อมูลโดยใช้สถิติเชิงอนุมานเพื่อทดสอบสมมติฐาน ได้แก่ Independent t-test Analysis of Variance: ANOVA, F-test และ Multiple Regression Analysis ผลการศึกษาสรุปได้ ดังนี้ ข้อมูลทั่วไปของกลุ่มตัวอย่าง พบว่า ส่วนใหญ่เป็นชาย เป็นผู้ประกอบการกิจการค้าปลีก จดทะเบียนนิติบุคคล และมีรายได้ถัวเฉลี่ยปีล่าสุด ไม่เกิน 5 ล้านบาทต่อปี ส่วนใหญ่ยังไม่เคยมีประสบการณ์ในการลงโฆษณาออนไลน์ ระดับความสำคัญของปัจจัยส่วนประสมทางการตลาดมีอิทธิพลต่อการตัดสินใจใช้บริการบริษัทเอเจนซี่การตลาดออนไลน์ และระดับความคิดเห็นต่อกระบวน การตัดสินใจใช้บริการบริษัทเอเจนซี่การตลาดออนไลน์ พบว่า ในภาพรวมอยู่ในระดับมากที่สุด ผลการทดสอบสมมติฐาน พบว่า เพศ ประเภทธุรกิจ รูปแบบธุรกิจ รายได้เฉลี่ยต่อเดือน และประสบการณ์ในการลงโฆษณาออนไลน์ มีอิทธิพลต่อการตัดสินใจใช้บริการบริษัทเอเจนซี่การตลาดออนไลน์หลังสถานการณ์โควิด 19 ของลูกค้าในกรุงเทพและปริมณฑลอย่างมีนัยสำคัญทางสถิติที่ระดับ 0.01 และปัจจัยส่วนประสมทางการตลาด ได้แก่ ด้านผลิตภัณฑ์ ด้านการจัดจำหน่าย ด้านการส่งเสริมการตลาด ด้านบุคลากรผู้บริการ ด้านการสร้างและการนำเสนอลักษณะทางกายภาพ และด้านกระบวนการให้บริการ ร่วมกันส่งผลต่อการตัดสินใจใช้บริการบริษัทเอเจนซี่การตลาดออนไลน์หลังสถานการณ์โควิด 19 ของลูกค้าในกรุงเทพและปริมณฑลอย่างมีนัยสำคัญทางสถิติที่ระดับ 0.01 โดยมีความสามารถพยากรณ์ (Adjusted R2) ร้อยละ 81.90
This study investigates factors influencing customers' decisions to use online marketing agency services after the COVID-19 situation in Bangkok and its vicinity. Using survey research with accidental sampling of 385 participants, the analysis involved descriptive statistics, t-tests, ANOVA, F-tests, and multiple regression. Key findings include a predominantly male sample, mainly retail business owners, with registered companies and an average income not exceeding 5 million Baht annually. Most participants had no prior experience in online advertising. Market component factors significantly influenced decisions to use online marketing agency services, with overall perceptions and decision-making processes rated highly. Statistical tests revealed significant influences of gender, business type, business model, monthly income, and online advertising experience on decisions to use online marketing agency services. Marketing component factors, including products, distribution, marketing promotion, service personnel, physical appearance, and service processes, collectively significantly influenced customer decisions. The model's adjusted R2 of 81.90% indicates high predictive ability.
Description: การค้นคว้าอิสระ (บธ.ม.) -- บัณฑิตวิทยาลัย มหาวิทยาลัยกรุงเทพ, 2565
Advisor(s): สุมนา ธีรกิตติกุล
URI: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/5717
Appears in Collections:Independent Studies - Master

Files in This Item:

File Description SizeFormat
sanan_ouhn.pdf1.58 MBAdobe PDFView/Open
View Statistics

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

  DSpace Software Copyright © 2002-2010  Duraspace - Feedback