DSpace
 

DSpace at Bangkok University >
Graduate School >
Master Degree >
Independent Studies - Master >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/5715

Title: ปัจจัยที่มีอิทธิพลต่อความตั้งใจซื้อซ้ำเสื้อผ้าแฟชั่น ผ่านแอปพลิเคชัน TikTok ของผู้บริโภควัยทำงานในเขตกรุงเทพมหานคร
Other Titles: Factors influencing intention to repurchase fashion clothing through the TikTok application of working-age consumers in Bangkok
Authors: พอตา ชาดิษฐ
Keywords: คุณภาพของผลิตภัณฑ์
การรับรู้ด้านราคา
ความไว้วางใจในตราสินค้า
ความตั้งใจซื้อซ้ำ
Issue Date: 2567
Publisher: มหาวิทยาลัยกรุงเทพ
Abstract: การวิจัยมีวัตถุประสงค์เพื่อศึกษาคุณภาพของผลิตภัณฑ์ การรับรู้ด้านราคา และความไว้วางใจในตราสินค้า ที่มีอิทธิพลต่อความตั้งใจซื้อซ้ำเสื้อผ้าแฟชั่น ผ่านแอปพลิเคชัน TikTok ของผู้บริโภควัยทำงานในเขตกรุงเทพมหานคร กลุ่มตัวอย่าง ได้แก่ ผู้บริโภคที่เลือกซื้อเสื้อผ้าแฟชั่น ผ่านแอปพลิเคชัน TikTok โดยอยู่ในวัยทำงาน มีอายุระหว่าง 18-59 ปี และพักอาศัยในเขตกรุงเทพมหานคร จำนวน 400 คน และวิเคราะห์ข้อมูลเบื้องต้น ได้แก่ สถิติเชิงพรรณนา ประกอบด้วย ค่าร้อยละ ค่าเฉลี่ย ส่วนเบี่ยงเบนมาตรฐาน และสถิติเพื่อทดสอบสมมติฐานด้วยการวิเคราะห์การถดถอยเชิงพหุคูณ ผลการวิเคราะห์สมมติฐานพบว่า ปัจจัยด้านคุณภาพของผลิตภัณฑ์ ด้านการรับรู้ด้านราคา และด้านความไว้วางใจในตราสินค้า มีอิทธิพลต่อความตั้งใจซื้อซ้ำเสื้อผ้าแฟชั่น ผ่านแอปพลิเคชัน TikTok ของผู้บริโภควัยทำงานในเขตกรุงเทพมหานคร
The research aims to study product quality, price perception and brand trust that influence the intention to repurchase fashion clothing through the TikTok application of working-age consumers in Bangkok. The sample group included consumers who chose to purchase fashionable clothing via the TikTok application. There were 400 people between the ages of 18-59 years and residing in Bangkok. Preliminary data analysis included descriptive statistics consisting of percentages, means, and standard deviations. and statistics to test hypotheses using multiple regression analysis. The results of the hypothesis testing showed that product quality, price perception and brand trust significantly influenced the intention to repurchase fashion clothes, through the TikTok application.
Description: การค้นคว้าอิสระ (บธ.ม.)--บัณฑิตวิทยาลัย มหาวิทยาลัยกรุงเทพ, 2565
Advisor(s): คมสัน ตันสกุล
URI: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/5715
Appears in Collections:Independent Studies - Master

Files in This Item:

File Description SizeFormat
porta_chadid.pdf736.66 kBAdobe PDFView/Open
View Statistics

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

  DSpace Software Copyright © 2002-2010  Duraspace - Feedback