DSpace
 

DSpace at Bangkok University >
Graduate School >
Master Degree >
Independent Studies - Master >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/5705

Title: ปัจจัยที่ส่งผลต่อความตั้งใจซื้อเสื้อผ้าออนไลน์ผ่าน Shein ของผู้บริโภคในเขตกรุงเทพมหานครและปริมณฑล
Other Titles: Factors influencing consumers’ intention to buy clothes online via Shein in Bangkok metropolitan region
Authors: โชษิตา สุขทัศน์
Keywords: คุณลักษณะของผลิตภัณฑ์
การรับรู้ราคา
ความไว้วางใจ
คุณภาพการให้บริการ
ความตั้งใจซื้อ
Issue Date: 2567
Publisher: มหาวิทยาลัยกรุงเทพ
Abstract: งานวิจัยฉบับนี้มีวัตถุประสงค์ เพื่อศึกษาปัจจัยที่ส่งผลต่อความตั้งใจซื้อเสื้อผ้าออนไลน์ผ่าน Shein ของผู้บริโภคในเขตกรุงเทพมหานครและปริมณฑล โดยใช้ระเบียบวิธี วิจัยเชิงปริมาณ กลุ่มตัวอย่างที่ใช้ในการศึกษาคือ ผู้บริโภคที่เคยซื้อเสื้อผ้าออนไลน์ผ่าน Shein จำนวน 400 คน โดยใช้วิธีการสุ่มตัวอย่างแบบเจาะจง เครื่องมือที่ใช้ในการรวบรวมข้อมูลคือแบบสอบถาม สถิติที่ใช้ ในการวิเคราะห์ข้อมูลเบื้องต้น คือ สถิติเชิงพรรณนา ได้แก่ ค่าความถี่ ค่าร้อยละ ค่าเฉลี่ย ส่วนเบี่ยงเบนมาตรฐาน และสถิติเชิงอ้างอิงที่ใช้ในการทดสอบสมมติฐานที่ระดับนัยสำคัญ 0.05 ได้แก่ การวิเคราะห์ถดถอยเชิง พหุคูณ ผลการศึกษาพบว่า ปัจจัยด้านคุณลักษณะของเสื้อผ้า การรับรู้ราคา ความไว้วางใจ และคุณภาพการบริการ ส่งผลต่อความตั้งใจซื้อเสื้อผ้าออนไลน์ผ่าน Shein ของผู้บริโภคในเขตกรุงเทพมหานครและปริมณฑล อย่างมีนัยสำคัญทางสถิติที่ 0.05
This research aimed to investigate the factors Influencing consumers’ intention to buy clothes online via Shein in Bangkok metropolitan region by using a quantitative research methodology. The sample group used in the study was 400 respondents who bought clothes online via Shein. Respondents were being selected by using purposive sampling. The instrument used to collect data was a self-admistered questionnaire. The statistics used for the data analyses were descriptive statistic including frequency, percentage, mean, standard deviation and inferential statistics, multiple regression analysis, was used to test the hypotheses at the significance, level of 0.05. The finding revealed that the fashion clothing attribute, perceived of price, trust and service quality influenced the factors Influencing consumers’ Intention to buy clothes online via Shein in Bangkok metropolitan region with a statistical significance, level of 0.05.
Description: การค้นคว้าอิสระ (บธ.ม.)--บัณฑิตวิทยาลัย มหาวิทยาลัยกรุงเทพ, 2566
Advisor(s): คมสัน ตันสกุล
URI: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/5705
Appears in Collections:Independent Studies - Master

Files in This Item:

File Description SizeFormat
chosita_suka.pdf7.3 MBAdobe PDFView/Open
View Statistics

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

  DSpace Software Copyright © 2002-2010  Duraspace - Feedback