DSpace
 

DSpace at Bangkok University >
Graduate School >
Master Degree >
Independent Studies - Master >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/5704

Title: ปัจจัยทางการตลาด 4E ที่ส่งอิทธิพลต่อการตัดสินใจเลือกใช้บริการบริษัททำความสะอาดของผู้บริโภคในเขตกรุงเทพ
Other Titles: The 4E marketing factors that influence consumers' decision to use cleaning companies in Bangkok
Authors: ปรางพลอย ภาโนมัย
Keywords: กลยุทธ์การตลาด
การตัดสินใจ
ประสบการณ์
Issue Date: 2567
Publisher: มหาวิทยาลัยกรุงเทพ
Abstract: การวิจัยครั้งนี้มีวัตถุประสงค์เพื่อศึกษาปัจจัยทางการตลาด 4E ที่ส่งอิทธิพลต่อการตัดสินใจเลือกใช้บริการบริษัททำความสะอาดของผู้บริโภคในเขตกรุงเทพ กลุ่มตัวอย่างที่ใช้ในการวิจัย คือผู้บริโภคที่เคยซื้อบริการบริษัททำความสะอาด จำนวน 396 คน เครื่องมือที่ใช้ในการวิจัยคือ แบบสอบถามออนไลน์ สถิติที่ใช้ในการวิจัยได้แก่ ความถี่ ร้อยละ ค่าเฉลี่ย ส่วนเบี่ยงเบนมาตรฐาน การวิเคราะห์การถดถอยเชิงพหุคูณ ผลการวิจัยพบว่า ปัจจัยทางการตลาด 4E ที่ส่งอิทธิพลต่อการตัดสินใจเลือกใช้บริการบริษัททำความสะอาดของผู้บริโภคในเขตกรุงเทพ มีนัยสำคัญทางสถิติที่ระดับ 0.05 ได้แก่ การสร้างประสบการณ์ (Experience) การสร้างความคุ้มค่า (Exchange) การเข้าถึงได้ง่าย (Everywhere) การบอกต่อ (Evangelism) มีความสัมพันธ์ไปในทิศทางเดียวกัน คือ การบอกต่อ (Evangelism) มากที่สุด รองลงมาคือ การสร้างประสบการณ์ (Experience) การเข้าถึงได้ง่าย (Everywhere) และการสร้างความคุ้มค่า (Exchange) ตามลำดับ โดยปัจจัยทั้ง 4 ด้าน ( 4 E’s) พยากรณ์ ที่ส่งอิทธิพลต่อการตัดสินใจเลือกใช้บริการบริษัททำความสะอาดของผู้บริโภคในเขตกรุงเทพ สามารถเขียนสมการทำนาย ดังนี้ = .747 + .150(X1) + .085(X2) + .120X3) + .458 (X4) ; R2= 0.550
The objective of this study on the 4E marketing factors that influence consumers' decision to use cleaning companies in Bangkok. The questionnaire is a tool to collect information from customer who have cleaning service in Bangkok from 396 online questionnaires. The descriptive statistics: frequency, percentage, mean, standard deviation were used to describe the data, the inferential statistic and Stepwise multiple regression were used for hypothesis testing. The respondents focused on 4E's marketing strategy Followed by Experience, Exchange, Everywhere, Evangelism. with statistical significance at the .05 level. All 4 factors that Affects the Decision to use Cleaning Company in Bangkok Province using the prediction equation: = .747 + .150(X1) + .085(X2) + .120X3) + .458 (X4) ; R2= 0.550
Description: การค้นคว้าอิสระ (บธ.ม.)--บัณฑิตวิทยาลัย มหาวิทยาลัยกรุงเทพ, 2565
Advisor(s): ธนกฤต วงศ์มหาเศรษฐ์
URI: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/5704
Appears in Collections:Independent Studies - Master

Files in This Item:

File Description SizeFormat
prangploy_panp.pdf7.5 MBAdobe PDFView/Open
View Statistics

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

  DSpace Software Copyright © 2002-2010  Duraspace - Feedback