DSpace
 

DSpace at Bangkok University >
Graduate School >
Master Degree >
Independent Studies - Master >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/5669

Title: การสื่อสารการตลาดแบบบูรณาการผ่านรูปแบบดิจิทัล (DIMC: Digital Integrated Marketing Communication) ของแบรนด์ OMG Meat ที่ส่งผลต่อการตัดสินใจซื้อสินค้าผลิตภัณฑ์ที่มาจากพืช (Plant-based) ของผู้บริโภคในกรุงเทพมหานคร
Other Titles: Digital integrated marketing communication of the OMG meat brand that affects the decision to purchase plant-based products of consumers in Bangkok
Authors: ธนานนท์ สิงห์งาม
Keywords: การสื่อสารการตลาดแบบบูรณาการผ่านสื่อดิจิทัล
การตัดสินใจซื้อ
Plant-based
Issue Date: 2567
Publisher: มหาวิทยาลัยกรุงเทพ
Abstract: งานวิจัยนี้จึงมีวัตถุประสงค์เพื่อศึกษาถึงความมีอิทธิพลของการสื่อสารการตลาดแบบบูรณาการผ่านรูปแบบดิจิทัล (DIMC: Digital Integrated Marketing Communication) ของแบรนด์ OMG Meat ที่ส่งผลต่อการตัดสินใจซื้อสินค้าผลิตภัณฑ์ที่มาจากพืช (Plant-based) ของผู้บริโภคในกรุงเทพมหานครเพื่อศึกษากระบวนการตัดสินใจซื้อสินค้าผลิตภัณฑ์ที่มาจากพืช (Plant-based) แบรนด์ OMG Meat ของผู้บริโภคในกรุงเทพมหานคร และเพื่อศึกษาความคิดเห็นของผู้บริโภคที่ มีต่อการสื่อสารแบรนด์แบบบูรณาการผ่านรูปแบบดิจิทัลของผู้บริโภคในกรุงเทพมหานคร โดยใช้แบบสอบถามเป็นเครื่องมือในการเก็บรวบรวมข้อมูลกับกลุ่มผู้ที่เคยบริโภคผลิตภัณฑ์ Plant-based ของแบรนด์ OMG Meat ในกรุงเทพมหานคร จำนวน 400 คน โดยการเลือกกลุ่มตัวอย่างแบบเจาะจง (Purposive Sampling) และวิธีการทางสถิติแบ่งเป็น 2 ประเภท คือ สถิติเชิงพรรณนา และสถิติเชิงอนุมาน ได้แก่ การวิเคราะห์การถดถอยเชิงพหุ และการเปรียบเทียบค่าเฉลี่ย พบว่า การสื่อสารการตลาดแบบบูรณาการผ่านรูปแบบดิจิทัล (DIMC: Digital Integrated Marketing Communication) ส่งผลต่อการตัดสินใจซื้อสินค้าผลิตภัณฑ์ที่มาจากพืช (Plant-based) แบรนด์ OMG Meat ของผู้บริโภคในกรุงเทพมหานครทุกด้าน และพบว่าระดับปัจจัยด้านการโฆษณาผ่าน สื่อดิจิทัล (Digital Advertising) ที่ส่งผลต่อการตัดสินใจซื้อผลิตภัณฑ์ที่มาจากพืช (Plant-based) ของแบรนด์ OMG Meat ในกรุงเทพมหานครมากที่สุด คือ ด้านการโฆษณาผ่านสื่อดิจิทัล มีค่าเฉลี่ยเท่ากับ 4.51 ส่วนเบี่ยงเบนมาตรฐานเท่ากับ 0.714 จากการวิจัยในครั้งนี้ทำให้ทราบถึงความคิดเห็นของผู้บริโภคผลิตภัณฑ์ Plant-based ของแบรนด์ OMG Meat เพื่อนำไปใช้ในการวางแผนเพื่อตอบสนองต่อความต้องการของผู้บริโภค
The study aimed to investigate the impact of Digital Integrated Marketing Communication (DIMC) on the OMG Meat brand and its influence on consumers' decisions to purchase Plant-based products in Bangkok. The objectives included examining the decision-making process for buying Plant-based products, specifically those from the OMG Meat brand, and exploring consumer opinions on integrated brand communication through digital formats in Bangkok. The questionnaire was used to collect data from a purposive sample of 400 consumers who have previously consumed OMG Meat's Plant-based products in Bangkok. Statistical analysis, including regression analysis and mean comparison, was conducted. The findings indicate that DIMC significantly influences consumers' purchase decisions regarding OMG Meat's Plant-based products in Bangkok across all dimensions. Moreover, the study reveals that the factor with the greatest impact on purchase decision-making is digital advertising, with a mean score of 4.51 and a standard deviation of 0.714. This research provides insights into consumers' perceptions of OMG Meat's Plant-based products, which can be utilized to better meet consumer needs through strategic planning and marketing efforts.
Description: การค้นคว้าอิสระ (บธ.ม.)--บัณฑิตวิทยาลัย มหาวิทยาลัยกรุงเทพ, 2565
Advisor(s): ศศิประภา พันธนาเสวี
URI: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/5669
Appears in Collections:Independent Studies - Master

Files in This Item:

File Description SizeFormat
thananon_sing.pdf10.99 MBAdobe PDFView/Open
View Statistics

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

  DSpace Software Copyright © 2002-2010  Duraspace - Feedback