DSpace at Bangkok University >
Graduate School >
Master Degree >
Independent Studies - Master >
Please use this identifier to cite or link to this item:
http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/5664
|
Title: | คอนเทนท์ทางแพลตฟอร์มเฟซบุ๊กของร้านขายรถเข็นแบรนด์ อุดมทรัพย์ ที่ส่งผลต่อการ เข้าถึงและยอดขายของผู้บริโภค |
Other Titles: | Content on Facebook of the shopping cart brand UDOMSUB that affects consumer access and sales. |
Authors: | พงศ์ภรณ์ สิริรัตนพลกุล |
Keywords: | เฟซบุ๊ก |
Issue Date: | 2567 |
Publisher: | มหาวิทยาลัยกรุงเทพ |
Abstract: | การวิจัยชิ้นนี้เน้นศึกษาเรื่องการสื่อสารการตลาดดิจิทัล กรณีศึกษาเรื่อง Content ทางแพลตฟอร์ม Facebook ส่งผลต่อยอดขายและและการเข้าถึงของผู้บริโภค โดยเก็บข้อมูลหลักทางช่องทางโซเชียลมีเดีย คือ ช่องทางเฟซบุ๊ก (Facebook) ซึ่งผู้วิจัยจะศึกษาความแตกต่างระหว่างก่อนและหลังปรับปรุงเนื้อหาในแพลตฟอร์ม Facebook ตั้งแต่เดือน กุมภาพันธ์ พ.ศ. 2566 ถึง เดือนเมษายน พ.ศ
2566 รวมระยะเวลาทั้งสิ้น 3 เดือน จำนวน 5 โพสต์
ผลการศึกษาพบว่ารูปแบบการสร้างเนื้อหาขึ้นอยู่กับประเภทเนื้อหาที่ต้องการสร้างสอดคล้องกับความชื่นชอบหรือรูปแบบเนื้อหาในการนำเสนอข่าวสารที่เหมาะสมกับกลุ่มพฤติกรรมผู้บริโภคโดยมีรูปแบบดังนี้คือรูปภาพบทความวีดีโอและเสียงดังนั้นการสร้างเนื้อหาที่มีประสิทธิภาพจะต้องเข้าใจประเภทและจุดประสงค์การสร้างเนื้อหาที่แตกต่างกัน โดยจากการวิจัยที่มีการทำการโพสต์จำนวน 5
โพสต์ที่มีประเภทของเนื้อหาที่ต่างกัน ไปโดย 1 โพสต์เป็นรูปแบบของการใช้กระแสของช่วงวันเลขเบิ้ลเป็นตัวดึงดูดความสนใจ ในด้านการกระตุ้นการซื้อสินค้า และอีก 4 โพสต์เป็นเนื้อหาประเภทให้ข้อมูลและความรู้ ที่กลุ่มเป้าหมายยังไม่ทราบข้อมูลในส่วนนี้ ทำให้เกิดความสนใจและการติดตาม This research focuses on digital marketing communications. A case study on how
content on the Facebook platform affects sales and consumer reach. By collecting the
main data via social media channels, which is Facebook channel (Facebook), in which
the researcher will study the differences between before and after updating the content
on the Facebook platform from February 2023 to April 2023, total period of 3 months,
5 posts
The results of the study revealed that the form of content creation depends on
the type of content you want to create, in line with your preferences or the form of
content in presenting news that is suitable for consumer behavior groups, with the
following formats: images, articles, videos, and So effective content creation must
understand the different types and purpose of content creation. According to the
research, there are 5 posts with different types of content, with 1 post being a form of
using the trend of the double-numbered days as an attention grabber. In terms of
encouraging purchases and the other 4 posts are informational and educational content.
that the target group still does not know the information in this section generate interest
and following |
Description: | การค้นคว้าอิสระ (นศ.ม.)--สาขาวิชาการสื่อสารการตลาดดิจิทัล บัณฑิตวิทยาลัย มหาวิทยาลัยกรุงเทพ, 2567 |
Advisor(s): | ชุติมา เกศดายุรัตน์ |
URI: | http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/5664 |
Appears in Collections: | Independent Studies - Master Independent Studies - Master
|
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.
|