DSpace
 

DSpace at Bangkok University >
Graduate School >
Master Degree >
Independent Studies - Master >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/5662

Title: การศึกษากลยุทธ์การตลาดเชิงเนื้อหาผ่านสื่อโซเชียลมีเดียของวิทยาลัยเทคโนโลยีหมู่บ้านครู กรุงเทพมหานคร
Other Titles: Study of content marketing strategies through social media of Mubankru Technological College Bangkok
Authors: นพพล ฤทธิ์ธาอภินันท์
Keywords: แพลตฟอร์ม
โซเชียลมีเดีย
การรับรู้
เนื้อหา
การตลาดเชิงเนื้อหา
Issue Date: Feb-2567
Publisher: มหาวิทยาลัยกรุงเทพ
Abstract: การศึกษานี้เป็นการศึกษากลยุทธ์การตลาดเชิงเนื้อหาผ่านสื่อโซเชียลมีเดียของวิทยาลัย เทคโนโลยีหมู่บ้านครู กรุงเทพมหานคร ที่ได้แหล่งข้อมูลหรือจากการสอบถามคอนเทนต์ครีเอเตอร์ และแบบสำรวจประชากรนักเรียนนักศึกษา ผู้ปกครองและผู้ที่อาศัยในย่านเขตของวิทยาลัยเทคโนโลยีหมู่บ้านครู กรุงเทพมหานคร เพื่อให้ได้ผลลัพธ์ของการเปรียบเทียบประสิทธิภาพในช่องทาง การสื่อสารการตลาดดิจิทัลในแพลตฟอร์ม Facebook Fanpage และ YouTube ด้วยเครื่องมือ Meta Business Suite และ YouTube Studio เพื่อพัฒนาเนื้อหาของวิดีโอคอนเทนต์ประเภทซีรีย์เรื่องสั้น โดยในส่วนของวิดีโอคอนเทนต์นั้น มี 4 รูปแบบ ได้แก่ 1) วิดีโอคอนเทนต์เรื่องสั้นหลากหลายตอน 2) วิดีโอคอนเทนต์เรื่องสั้นตอนเดียวจบ 3) วิดีโอคอนเทนต์ที่มียอดการรับชมสูงสุดในช่องทาง Facebook Fanpage และ 4) วิดีโอคอนเทนต์ที่มียอดการรับชมสูงสุดในช่องทาง YouTube จากการเปรียบเทียบแพลตฟอร์มช่องทางในการสื่อสารและรูปแบบเนื้อหาของวิดีโอคอนเทนต์พบว่า ช่องทางการสื่อสารการตลาดดิจิทัลด้วยวิดีโอคอนเทนต์ประเภทซีรีย์เรื่องสั้นของวิทยาลัยเทคโนโลยีหมู่บ้านครู กรุงเทพมหานคร คือ ช่องทาง YouTube ที่มียอดการรับชมและมียอดปฏิสัมพันธ์ส่วนร่วมสูงกว่าช่องทาง Facebook Fanpage โดยลักษณะเนื้อหาของวิดีโอคอนเทนต์ที่มียอดการรับชมและปฏิสัมพันธ์มากที่สุดเป็นประเภทเรื่องสั้นที่มีเนื้อหาตอนเดียวจบ
This study examines content marketing strategies through social media of Mubankru Technological College Bangkok. That got the source of information or from inquiries a content creator, parents and students and people living in the area of Mubankru Technological College. To obtain the results of comparing the effectiveness of digital marketing communication channels on the Facebook and YouTube fan page platforms and to develop the content of short series video content. As for video content, there are 4 formats: 1) short story video content with multiple episodes, 2) short story video content with one episode complete, 3) video content with the highest number of views on the Facebook fan page channel and 4) Video content with the highest number of views on the YouTube channel from comparison platforms, communication channels and content formats of video content were found to be digital marketing communication channel with video content in the form of short story series of Mubankru Technological College Bangkok is a YouTube channel that has higher views and interactions than the Facebook fan page. The content that has the highest number of views and interactions of the video content is in the form of short stories, complete in one episode.
Description: การค้นคว้าอิสระ (นศ.ม.)--สาขาวิชาการสื่อสารการสื่อสารการตลาดดิจิทัล บัณฑิตวิทยาลัย มหาวิทยาลัยกรุงเทพ, 2557
Advisor(s): ปฐมา สตะเวทิน
URI: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/5662
Appears in Collections:Independent Studies - Master

Files in This Item:

File Description SizeFormat
noppon_ritt.pdf8.59 MBAdobe PDFView/Open
View Statistics

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

  DSpace Software Copyright © 2002-2010  Duraspace - Feedback