DSpace at Bangkok University >
Graduate School >
Master Degree >
Independent Studies - Master >
Please use this identifier to cite or link to this item:
http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/5629
|
Title: | แผนธุรกิจรองเท้าขนาดพิเศษ |
Other Titles: | Business plan for special size shoes |
Authors: | ปณิชา กิตติเรืองทอง |
Keywords: | รองเท้าขนาดพิเศษ รองเท้าสตรี แผนธุรกิจ Plus Size Shoes Women's Shoes Business Plan |
Issue Date: | 2566 |
Publisher: | มหาวิทยาลัยกรุงเทพ |
Abstract: | แนวโน้มของอุตสาหกรรมที่ผลิตรองเท้าในประเทศไทยเริ่มมีการกลับมาขยายตัวมากขึ้น
ในปี 2565 ที่มีมูลค่ากว่า 83,000 บาท จากการที่วิกฤตหนักในช่วงสถานการณ์โควิด-19 ผนวกกับพฤติกรรมผู้บริโภคที่เริ่มหันกลับมาใช้จ่ายมากขึ้นในกลุ่มสินค้าแฟชั่น จากผลสำรวจทำให้เห็นได้ว่า กลุ่มผู้ซื้อ ที่อยู่ในช่วง Gen Y มีการซื้อและเปลี่ยนเสื้อผ้า รองเท้า อยู่ตลอดเวลา เพื่อให้ตนเองทันสมัย ทั้งนี้ โอกาสของตลาดรองเท้ายังเพิ่มมากยิ่งขึ้น จากช่องว่างของตลาดที่ มีกลุ่มผู้ซื้อที่ต้องการรองเท้าไซส์พิเศษ เพื่อให้ตนเองใส่ได้พอดี และมั่นใจในการเดิน ทำให้โอกาสนี้ สร้างให้เกิดธุรกิจรองเท้าที่ออกแบบสินค้าให้มีการสั่งตัดขนาดพิเศษนั่นเอง
เมื่อได้ทำการวิเคราะห์ทางการเงินจากการคาดการณ์รายได้ พบว่าธุรกิจสามารถทำตามนโยบายทางการเงินที่ตั้งเอาไว้ได้ โดยธุรกิจสามารถสร้างรายได้และคืนทุนได้ในช่วง 1 ปี 9 เดือน
ทั้งนี้ภายใต้การคาดการณ์ยอดขายในรูปแบบปกติ จากการดำเนินงานของธุรกิจ ทำให้ผลลัพธ์กำไรสุทธิเป็นบวกตั้งแต่ปีที่ 1 โดยมีมูลค่าปัจจุบันสุทธิและอัตราผลตอบแทนของโครงการระยะเวลา 5 ปี อยู่ในระยะที่น่าพึงพอใจ ทำให้เชื่อมั่นได้ว่าแผนธุรกิจรองเท้าขนาดพิเศษแบรนด์ Miss PM (มิสพีเอ็ม) จะประสบความสำเร็จได้อย่างแน่นอน The trend of the shoe manufacturing industry in Thailand began to expand in 2022, worth more than 83,000 million baht due to the crisis during the Covid-19 situation. In addition, the survey shows that consumer behavior is turning to spend more on fashion products, especially for Gen Y who often buy shoes and constantly change them for occasions to be fashionable. From this information, it shows that the shoe market opportunity is increasing particularly special size shoes that are an underserved market. Some customers look for certain types of shoes that are perfectly fit, fashionable design, and comfortable so they can wear them with confidence and that is why Miss PM, a customized shoe brand will fit the gap for this niche shoe market.
Financial analysis based on revenue forecasts shows that the business can follow the established financial policy in which the business can make income and pay back during the 1 year 9 months, all under normal sales expectations from the operation of the business resulting in a positive net profit from year 1, with the net present value and yield of the 5-year project being satisfactory. It is assumed that the Miss PM (Miss PM) brand, a special shoe business plan likely to succeed. |
Description: | การค้นคว้าอิสระ (กจ.ม.)--สาขาวิชาความเป็นผู้ประกอบการ บัณฑิตวิทยาลัย มหาวิทยาลัยกรุงเทพ, 2566 |
Advisor(s): | ธีระศักดิ์ ณ ระนอง |
URI: | http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/5629 |
Appears in Collections: | Independent Studies - Master
|
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.
|