DSpace at Bangkok University >
Graduate School >
Master Degree >
Independent Studies - Master >
Please use this identifier to cite or link to this item:
http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/5623
|
Title: | การวัดประสิทธิผลของการตลาดในรูปแบบเนื้อหาคอนเทนต์ (Content Marketing) ในแพลตฟอร์ม เฟซบุ๊ก เพื่อสร้างการตระหนักรู้แบรนด์ และการมีส่วนร่วม และการเพิ่มยอดขายผ่านการส่งข้อความ กรณีศึกษาแบรนด์เสื้อผ้า Arutz Kids Shop |
Other Titles: | Measuring content marketing on facebook platform for raising brand awareness and engagement and increasing sales through messaging: the case study of Arutz Kids Shop |
Authors: | ภัททิยา จงธนารักษ์ |
Keywords: | การตลาดในรูปแบบเนื้อหาคอนเทนต์ การตระหนักรู้แบรนด์ การมีส่วนร่วมกับแบรนด์ |
Issue Date: | 2567 |
Publisher: | มหาวิทยาลัยกรุงเทพ |
Abstract: | งานวิจัยเรื่องนี้ได้จัดทำขึ้นโดยเป็นงานวิจัยที่มีวัตถุประสงค์เพื่อศึกษา 1) การสร้างสรรค์คอนเทนต์ที่เหมาะกับความสนใจของกลุ่มลูกค้าแบรนด์ของแบรนด์ 2) การสร้างการตระหนักรู้ในแบรนด์(Brand Awareness) 3) การสร้างการมีส่วนร่วมกับแบรนด์ (Engagement) 4) การสร้างการเข้าถึงสินค้าและแบรนด์ Arutz Kids (Reach) และ 5) การพัฒนายอดขายของแบรนด์ผ่านช่องทางการส่งข้อความของแพลตฟอร์มเฟซบุ๊ก (Messaging) โดยใช้วิธีการวิจัยแบบเป็นการกึ่งทดลอง โดยการไปทำการสัมภาษณ์ลูกค้าของแบรนด์ Arutz Kids และทำลองโฆษณาจริงผ่านเครื่องมือ Facebook Ads Manager โดยกำหนดค่าใช้จ่ายในการทำโฆษณาการทดลองแคมเปญละ 500 บาท
ผลการวิจัยพบว่า 1) คอนเทนต์ให้ความรู้ (Educational Content) เป็นคอนเทนต์ที่ได้รับการเข้าถึงแบรนด์มากที่สุด และเป็นคอนเทนต์ที่กลุ่มลูกค้าของแบรนด์มีส่วนร่วมมากที่สุด 2) คอนเทนต์ที่เกี่ยวข้องกับแบรนด์ (Branded Content) เป็นคอนเทนต์ที่ได้รับผลลัพธ์ต้นทุนต่อ 1 การเริ่มสนทนาในแอพรับส่งข้อความที่ดีที่สุด และ 3) คอนเทนต์กิจกรรมเล่นเกมแจกของรางวัล (Give Away Content) เป็นคอนเทนต์ที่ไม่ตอบโจทย์วัตถุประสงค์ใดเลย The objectives of this study were 1) to study created contents that could catch for the target audience’s interest, 2) to study contents in raising brand awareness, 3) to examine contents for improving engagement, 4) to investigate contents that could reach the Arutz Kids Shop’s products, and 5) to increase sales through messaging on Facebook channel. This study employed experimental-based research by conducting the interviews with customers of the Arutz Kids Shop and running ad campaign optimization through Facebook Ads Manager with a 500-Baht payment for each campaign.
The findings of this study revealed that 1) Educational content was content that gave the cheapest cost per 1,000 impression and that provided the cheapest cost per 1 engagement, 2) Branded content was the content that provided the cheapest cost per 1 message and 3) Giveaway content was the content that does not match with any objectives. |
Description: | การค้นคว้าอิสระ (นศ.ม.)--บัณฑิตวิทยาลัย มหาวิทยาลัยกรุงเทพ, 2566 |
Subjects: | เสื้อผ้าสำเร็จรูป -- การศึกษาเฉพาะกรณี ความภักดีต่อชื่อตราผลิตภัณฑ์ Arutz Kids Shop (ชื่อตราผลิตภัณฑ์) การพาณิชย์อิเล็กทรอนิกส์ -- การศึกษาเฉพาะกรณี การตลาดอินเทอร์เน็ต -- การศึกษาเฉพาะกรณี พฤติกรรมผู้บริโภค -- การศึกษาเฉพาะกรณี การซื้อสินค้า -- การศึกษาเฉพาะกรณี |
Advisor(s): | ปฐมา สตะเวทิน |
URI: | http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/5623 |
Appears in Collections: | Independent Studies - Master Independent Studies - Master
|
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.
|