DSpace
 

DSpace at Bangkok University >
Graduate School >
Master Degree >
Independent Studies - Master >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/5618

Title: แผนธุรกิจร้าน Paws’s House
Other Titles: Business plan for Paws’s House
Authors: ชุติกาญจน์ ชวเสถียรพงศ์
Keywords: อาบน้ำตัดขนสุนัข
บริการสุนัข
สุนัข
แผนธุรกิจ
Dog Grooming
Dog Business
Dog
Business Plan
Issue Date: 2566
Publisher: มหาวิทยาลัยกรุงเทพ
Abstract: ปัจจุบันสัตว์เลี้ยงได้เข้ามามีบทบาทในการดำรงชีวิตประจำวันของมนุษย์เพิ่มมากขึ้น เนื่องจากเทรนด์ความนิยมของผู้บริโภคที่มีสถานะโสด กลุ่ม LGBT กลุ่มคู่รักที่ไม่มีบุตร โดยเฉพาะอย่างยิ่งในสังคมไทยที่เริ่มเป็นสังคมผู้สูงวัย และสถานการณ์ของการแพร่ระบาดเชื้อไวรัสโคโรนาสายพันธุ์ใหม่ 2019 (Covid-19) ที่ทำให้ผู้คนต้องอยู่ติดบ้าน ทำงานจากที่บ้าน (WFH) และเกิดกลายเป็นกระแส Pet Humanization ที่ผู้คนต้องการเลี้ยงสัตว์เลี้ยงไว้เพื่อคลายเหงา มีการดูแลสัตว์เลี้ยงเป็นอย่างดีเปรียบเสมือนสมาชิกภายในครอบครัว มีความต้องการเลือกสิ่งที่ดีมีคุณภาพให้กับสัตว์เลี้ยงมากกว่าการคำนึงถึงราคา ทำให้มูลค่าตลาดรวมของสัตว์เลี้ยงมีอัตราการเติบโตเพิ่มขึ้น 5 ถึง 10% โดยสัตว์เลี้ยงส่วนใหญ่ที่ได้รับความนิยมสูงที่สุดคือ สุนัข ธุรกิจให้บริการสำหรับสุนัขจึงมีความน่าสนใจอย่างมากในช่วงหลังโควิด จึงได้มองเห็นโอกาสธุรกิจในการนำเสนอ เพื่อจะตอบสนองต่อความต้องการของลูกค้าที่อยากเลือกสรรสิ่งที่ดีที่สุดให้กับสุนัขของตนเอง ดังนั้นร้าน Paws’s House จึงได้นำเสนอความแตกต่างของบริการในด้านให้บริการอาบน้ำ ตัดขน สปา รวมถึงมีร้านจำหน่ายสินค้า อาหาร อุปกรณ์ ผลิตภัณฑ์ต่าง ๆ สำหรับสุนัข โดยที่ทางร้านให้บริการเปรียบเสมือนสุนัขของคุณคือสุนัขของเรา มีบริการที่ได้คุณภาพ มีมาตรฐาน และปลอดภัยต่อสุนัข เพื่อตอบสนองความต้องการของเจ้าของสุนัข ทั้งนี้ได้ทำการวิจัยผู้บริโภค โดยผลการวิจัยมีประเด็นสำคัญคือ ผู้บริโภคส่วนใหญ่จะเลือกใช้บริการอาบน้ำ ตัดขน จากร้านที่พนักงานดูแลเอาใจใส่สุนัขของตน จึงได้นำมากำหนดกลยุทธ์แผนธุรกิจ โดยมุ่งเน้นให้ความสำคัญกับด้านการบริการ ด้านสถานที่ และด้านความปลอดภัยสำหรับผู้บริโภค และธุรกิจนี้ได้ใช้เงินลงทุนจำนวน 2,500,000 บาท และคาดว่าจะใช้ระยะเวลาคืนทุน 2 ปี 4 เดือน โดยมีอัตราผลตอบแทนการลงทุน ร้อยละ 44
Presently, the role of pets has increasing in human life. Due to the people’s trend has changed to become single status, the LGBT groups, and childless couples or even entered the aging society and the outbreak situation of the COVID-19 virus that makes people to stay stuck at home and work from home. It has become a Pet Humanization trend where people want to keep pets to relieve loneliness. Pets are well taken care of like members of the family. There is a need to choose good quality things for pets rather than considering price. So the total value pets market continues to grow by 5-10%, and the most popular pet is dog, that why the business of providing services for dogs is very interesting. To fulfill the needs of customers who want to choose the best thing for their dogs. Paws's House offers bathing, grooming, spa for dogs and a shop sells food, dog care and products for dogs. The shop provides service like your dogs is our dogs. We provide quality, standardized and safe for dogs. Paws’s house is the place to meet the needs of dog owners. Accordingly, I have done consumer research. Interestingly, the findings reveal important as following: Most consumers will choose bathing and grooming services from a shop where the employees take care of their dogs. Therefore, it was used to formulate a business plan strategy by focusing on service, location and safety for consumers. And this business has used an investment of 2,500,000 baht and is expected to take a payback period of 2.4 years with an investment return rate of 44 percent.
Description: การค้นคว้าอิสระ (กจ.ม.)--สาขาวิชาความเป็นผู้ประกอบการ บัณฑิตวิทยาลัย มหาวิทยาลัยกรุงเทพ, 2566
Advisor(s): ลักษวรรณ พิมพ์สวัสดิ์
URI: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/5618
Appears in Collections:Independent Studies - Master

Files in This Item:

File Description SizeFormat
chuthikan_chav.pdf9.46 MBAdobe PDFView/Open
View Statistics

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

  DSpace Software Copyright © 2002-2010  Duraspace - Feedback