DSpace
 

DSpace at Bangkok University >
Graduate School >
Master Degree >
Independent Studies - Master >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/5611

Title: พฤติกรรมการเปิดรับสื่อออนไลน์จากบิวตี้บล็อกเกอร์ที่ส่งผลต่อการตัดสินใจซื้อ ผลิตภัณฑ์รองพื้นของผู้บริโภคในกรุงเทพมหานคร
Other Titles: Social media exposure behavior from the beauty bloggers that affect to decision to buy foundation products through online channels in bangkok
Authors: มาริษา เศรษฐเสรี
Keywords: บิวตี้บล็อกเกอร์
อินฟลูเอนเซอร์
Issue Date: 2567
Publisher: มหาวิทยาลัยกรุงเทพ
Abstract: งานวิจัยมีวัตถุประสงค์เพื่อ 1) เพื่อศึกษาลักษณะทางประชากรศาสตร์ พฤติกรรมการเปิดรับสื่อออนไลน์ และอิทธิพลของบิวตี้บล็อกเกอร์ ที่ส่งผลต่อการตัดสินใจซื้อผลิตภัณฑ์รองพื้นผ่านช่องทางออนไลน์ 2) เพื่อศึกษาแนวทางการสื่อสารของบิวตี้บล็อกเกอร์ที่ส่งผลต่อการตัดสินใจซื้อผลิตภัณฑ์รองพื้นผ่านช่องทางออนไลน์ กลุ่มตัวอย่าง คือ คนที่เคยซื้อสินค้าผลิตภัณฑ์รองพื้นและกำลังตัดสินใจซื้อผลิตภัณฑ์รองพื้นผ่านช่องทางออนไลน์และมีการติดตามบิวตี้บล็อกเกอร์ จำนวน 167 คน ใช้แบบสอบถามเป็นเครื่องมือในการวิจัย ผลการวิจัยพบว่า 1) ลักษณะทางประชากรศาสตร์ ได้แก่ เพศ อายุ ระดับการศึกษา อาชีพ รายได้เฉลี่ยต่อเดือน ที่แตกต่างกัน ส่งผลต่อการตัดสินใจซื้อผลิตภัณฑ์รองพื้นผ่านช่องทางออนไลน์ไม่แตกต่างกัน ความถี่ในการเปิดรับสื่อออนไลน์ และสาเหตุเปิดรับสื่อออนไลน์ เรื่องผลิตภัณฑ์รองพื้น มีความสัมพันธ์กับการตัดสินใจซื้อผลิตภัณฑ์รองพื้นผ่านช่องทางออนไลน์ และอิทธิพลของบิวตี้บล็อกเกอร์ด้านความน่าเชื่อถือ ส่งผลต่อการตัดสินใจซื้อผลิตภัณฑ์รองพื้นผ่านช่องทางออนไลน์ 2) แนวทางการสื่อสารของบิวตี้บล็อกเกอร์มี 4 แนวทาง คือ การสื่อสารประสบการณ์ใช้งานผลิตภัณฑ์รองพื้น การนำเสนอข่าวสารเกี่ยวกับโปรโมชั่น การสร้างแบบอย่างในการใช้ผลิตภัณฑ์รองพื้น และการสร้างความน่าเชื่อถือของบิวตี้บล็อกเกอร์
The research objectives were 1) To study the different of demographic characteristics, social media exposure behavior and the beauty bloggers influence that affect to decision to buy foundation products through online channels. 2) To study beauty blogger communication guidelines that affect to decision to buy foundation products through online channels. The samples were online foundation products customers and beauty bloggers follower 167 people. Research tool was a questionnaire. Research findings showed that 1) The different of demographic characteristics include gender, age, education, occupation, and monthly income not affect to decision to buy foundation products through online channels. Frequency of social media exposure behavior and reasons for exposure to online media about foundation products was a correlation with the decision to buy foundation products through online channels. The credibility of beauty bloggers on affected the decision to buy foundation products through online channels. 2) Beauty blogger communication guidelines were : communicated the foundation products experience, promotion presentation, built foundation products model and built beauty bloggers credibility.
Description: การค้นคว้าอิสระ (นศ.ม.)--สาขาวิชาการสื่อสารการตลาดดิจิทัล บัณฑิตวิทยาลัย มหาวิทยาลัยกรุงเทพ, 2567
URI: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/5611
Appears in Collections:Independent Studies - Master

Files in This Item:

File Description SizeFormat
marisa.seth.pdf1.28 MBAdobe PDFView/Open
View Statistics

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

  DSpace Software Copyright © 2002-2010  Duraspace - Feedback