DSpace
 

DSpace at Bangkok University >
Graduate School >
Master Degree >
Independent Studies - Master >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/5594

Title: แผนธุรกิจไอศกรีมโฮมเมด ไอซ์ ทิ
Other Titles: Business plan for Ice Ti homemade ice cream
Authors: พัชร์ลิตา เต็มเติมทรัพย์
Keywords: ไอศกรีมโฮมเมด
ขนมหวาน
แผนธุรกิจ
Homemade Ice Cream
Desserts
Business Plan
Issue Date: 2566
Publisher: มหาวิทยาลัยกรุงเทพ
Abstract: ธุรกิจร้านขนมหวานในประเทศไทยในปัจจุบันมีความหลากหลาย ทั้งแบบดั้งเดิมและนำเข้าจากต่างประเทศเกิดขึ้นจำนวนมาก อีกทั้งยังมีหลากหลายรูปแบบผสานความคิดสร้างสรรค์ เพื่อให้ตอบโจทย์ผู้บริโภคในประเทศไทยและต่างประเทศ ไอศกรีมยังเป็นหนึ่งในของหวานที่เป็นที่นิยมของผู้บริโภคเพราะประเทศไทยเป็นเมืองร้อน จากการทำวิจัยพบว่า ผู้บริโภคชอบไอศกรีมที่มีคุณภาพของวัตถุดิบที่นำมาผลิต ความสะอาด ราคาจับต้องได้ และไม่ว่าจะมากี่คนก็มักชอบสั่งในรูปแบบโคนหรือถ้วยทานคนต่อคน รสชาติของไอศกรีมมีผลต่อการเลือกซื้อเป็นอย่างมาก ถ้าไม่มีรสที่คุ้นเคยผู้บริโภคจะตัดสินใจได้ยากขึ้น ด้วยปัจจัยเหล่านี้ทำให้ไอซ์ทิ ให้ความสำคัญกับผู้บริโภคออกแบบเป็นไอศกรีมทางเลือกที่มีรสชาติที่คุ้นเคย มีความเป็นไทยที่นำมาปรับให้ทันสมัยขึ้น เข้าถึงได้ง่าย รสชาติคุ้นเคย และสร้างสรรค์รสชาติใหม่เพื่อเป็นทางเลือกที่หลากหลายสร้างสรรค์ ในส่วนของการเงิน เมื่อได้ทำการวิเคราะห์ทางการเงินจากการคาดการณ์รายได้ พบว่าธุรกิจสามารถทำตามนโยบายทางการเงินที่ตั้งเอาไว้ได้ โดยธุรกิจสามารถคืนทุนได้ในช่วง ภายใน 4 เดือนแรกตามเป้าหมายที่ตั้งไว้ ทั้งนี้ภายใต้การคาดการณ์ยอดขายในรูปแบบปกติ การดำเนินงานของธุรกิจ จะมีกำไรสุทธิเป็นบวกตั้งแต่ปีที่ 1 อยู่ในเกณฑ์ที่ดี ทำให้มั่นใจว่าแผนธุรกิจ ICE TI ไอศกรีมโฮมเมดของเรานั้น สามารถประสบความสำเร็จอย่างแน่นอน
The dessert shop business in Thailand today is diverse. Both traditional and imported products have emerged in large numbers. There are also many styles combined with creativity. To meet the needs of consumers in Thailand and abroad Ice cream is also one of the popular desserts among consumers because Thailand is a tropical country. From research, it has been found that consumers like ice cream that has the quality of the raw materials used for production, cleanliness, and affordable prices. And no matter how many people come, they always like to order in cones or cups to eat per person. The taste of ice cream has a huge impact on your purchasing choice. Without a familiar flavor, consumers will have a harder time making a decision. With these factors, Ice Ti Focusing on consumers, it is designed as an alternative ice cream with a familiar flavor. There is Thainess that has been adjusted to be more modern. Easy to access Familiar taste and create new flavors to provide a variety of creative options. In the financial part when doing a financial analysis from forecasting income It was found that the business was able to follow the financial policy that had been set. The business can return its investment within the first 4 months according to the set target. This is under normal sales forecasts operations of business. There are will be a positive net profit from year 1, in good condition. Ensure that our ICE TI homemade ice cream business plan can definitely be successful.
Description: การค้นคว้าอิสระ (กจ.ม.)--สาขาวิชาความเป็นผู้ประกอบการ บัณฑิตวิทยาลัย มหาวิทยาลัยกรุงเทพ, 2566
Advisor(s): ธีระศักดิ์ ณ ระนอง
URI: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/5594
Appears in Collections:Independent Studies - Master

Files in This Item:

File Description SizeFormat
patchalita_lita.pdf9.92 MBAdobe PDFView/Open
View Statistics

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

  DSpace Software Copyright © 2002-2010  Duraspace - Feedback