DSpace
 

DSpace at Bangkok University >
Graduate School >
Master Degree >
Independent Studies - Master >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/5593

Title: แผนธุรกิจคาสิโนบาร์
Other Titles: Business plan for Casino Bar
Authors: พรรณชมณต์ กมลยศฐณัณท์
Keywords: ธุรกิจกลางคืน
บาร์
แอลกอฮอล์
อาหารและเครื่องดื่ม
Bar and Restaurant Business
Bar
Alcohol
Food and Beverage
Issue Date: 2566
Publisher: มหาวิทยาลัยกรุงเทพ
Abstract: ถึงแม้ว่าในปัจจุบันผู้คนส่วนใหญ่ต่างใช้เวลาบนสื่อออนไลน์เนื่องด้วยการพัฒนาเทคโนโลยีใหม่ ๆ ที่ทำให้เกิดความสะดวกสบายในการติดต่อ พูดคุย หรือประชุมกัน อย่างไรก็ตามการใช้เวลาบนสื่อออนไลน์นั้น อาจทำให้ผู้คนรู้สึกไม่ได้รับถึงความรู้สึก การแสดงสีหน้า ท่าทางของผู้พูดอย่างชัดเจน อีกทั้งยังมีปัญหาเรื่องระบบเทคโนโลยีสารสนเทศที่อาจทำให้การติดต่อต้องประสพปัญหาบ้างเป็นครั้งคราว ดังนั้นการออกไปพบเจอกันยังคงเป็นเรื่องที่สำคัญ ที่ผู้คนไม่สามารถขาดไปได้ ปัจจุบันนี้ผู้คนต่างออกมาพบเจอหรือนัดพูดคุยงาน แลกเปลี่ยนความคิดทางธุรกิจกันระหว่างการพักผ่อน ภายในสถานที่ที่มีบรรยากาศดี ๆ และมีอาหารเครื่องดื่มที่อร่อย และสามารถ เก็บภาพหรือแบ่งปันบรรยากาศต่าง ๆ ลงใน Social Media อย่างไรก็ดี ผู้คนที่ออกมาพบกันอาจจะพบเจอปัญหาต่าง ๆ เช่น ความซ้ำซากจำเจของสถานที่ ความน่าสนใจของสถานที่ การเดินทาง ความเป็นส่วนตัว หรือแม้แต่สิ่งอำนวยความสะดวกในร้านต่าง ๆ เช่น การบริการ และรสชาติ ดังนั้นเพื่อตอบสนองความต้องการของผู้คน โดยอ้างอิงจากผลลัพธ์ในการวิจัยครั้งนี้ ทำให้พบว่า ผู้คนนิยมพบเจอเพื่อน คนรัก คู่ค้าทางธุรกิจ ที่บาร์ Cocktail จึงทำให้เกิดแผนธุรกิจคาสิโนบาร์นี้ขึ้นมา คาสิโนบาร์เป็นบาร์ขนาดเล็ก ตั้งอยู่ในพื้นที่ใจกลางทองหล่อ-เอกมัย โดยเป็นย่านท่องเที่ยวสำคัญของกรุงเทพมหานคร โดยจะจัดจำหน่ายเครื่องดื่มแอลกอฮอล์ เครื่องดื่มไม่มีแอลกอฮอล์ และมีอาหารทานเล่นฟรี เมนูจะถูกคิดค้นโดยบาร์เทนเดอร์ที่มีประสบการณ์ มีการเล่าเรื่องจากชื่อเมนูที่ตั้งขึ้นตามลักษณะของคาสิโนบาร์ มีการเล่าเรื่องที่มาของวัตถุดิบแต่ละแก้ว และให้นักท่องเที่ยวหรือผู้บริโภคมีส่วนร่วมในการทดลองเครื่องดื่ม พร้อมทั้งให้ความเห็นของเครื่องดื่มดังกล่าว อีกทั้งยังมีบรรยากาศของความเป็นคาสิโนภายในร้าน เสมือนให้นักท่องเที่ยวได้อยู่ท่ามกลางบรรยากาศของเมืองคาสิโนชื่อดังอย่าง ลาสเวกัส ประเทศสหรัฐอเมริกา ทั้งนี้จากการประเมินความเป็นไปได้ในการดำเนินธุรกิจ และวิเคราะห์ผลตอบแทนทางการเงินในระยะเวลา 5 ปี พบว่า ธุรกิจใช้เงินลงทุน 1.6 ล้านบาท มีอัตราผลตอบแทนภายใน (IRR) เท่ากับ 304% และมีระยะเวลาคืนทุน (Payback Period) อยู่ที่ 0.33 ปี หรือประมาณ 4 เดือน อ้างอิงการประมาณการกรณีฐาน
Although nowadays most people spend their time online due to the development of new technology that makes it convenient to contact, talk or meet. However, spending time online may make the absentness of feeling facial expression and unclear gestures. There are also problems with information technology systems that can sometimes make communication difficult, so going out to meet each other is still important. Nowadays, people come out to meet other people or make an appointment to talk about work, exchange business ideas while on vacation or inside the place that has a good atmosphere with delicious food and drinks, and you can capture pictures or share various atmospheres on social media. However, people who come out to meet each other may encounter various problems such as the monotony of the place, attractiveness of the place, travel distance, privacy or even various store amenities such as service and taste, so as to meet people's needs based on the results of this research, it was found that people like to meet friends, lovers, and business partners at cocktail bars, thus it encourage to develop this casino bar business plan. Casino Bar is a small bar, located in the central area of Thonglor-Ekkamai, where is an important tourist area in Bangkok. It will distribute alcoholic and non-alcoholic beverages with free snacks. The menu is created by experienced bartenders. The story is told from the menu's name, which is based on the style of a casino bar. There is a story told about the origin of each glass's ingredients and allowing tourists or consumers to participate in beverage testing along with giving opinions of the drinks. There is also the atmosphere of a casino inside the store, which will allow tourists to feel like sitting in the atmosphere of a famous casino city like Las Vegas, United States. According to the financial feasibility, it was found that the business used an investment of 1.6 million baht, had an internal rate of return (IRR) equal to 304%, and had a payback period of 0.33 years or approximately 4 months, based on base case estimates.
Description: การค้นคว้าอิสระ (กจ.ม.)--สาขาวิชาความเป็นผู้ประกอบการ บัณฑิตวิทยาลัย มหาวิทยาลัยกรุงเทพ, 2566
Advisor(s): สุชาติ ไตรภพสกุล
URI: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/5593
Appears in Collections:Independent Studies - Master

Files in This Item:

File Description SizeFormat
punchamon_kamo.pdf8.31 MBAdobe PDFView/Open
View Statistics

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

  DSpace Software Copyright © 2002-2010  Duraspace - Feedback