DSpace
 

DSpace at Bangkok University >
Graduate School >
Master Degree >
Independent Studies - Master >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/5587

Title: แผนธุรกิจเนื้อสัตว์หมักแปรรูป
Other Titles: Business plan for processed fermented meat
Authors: ชลธิชา อินทรโชติ
Keywords: เนื้อสัตว์หมัก
อาหารแปรรูป
ธุรกิจอาหาร
Marinated Meat
Processed Food
Food Business
Issue Date: 2566
Publisher: มหาวิทยาลัยกรุงเทพ
Abstract: ธุรกิจเนื้อสัตว์หมักแปรรูปในประเทศไทยมีการเติบโตและเปลี่ยนแปลงอยู่ตลอดเวลา ถึงแม้ว่าธุรกิจนี้ จะมีการแข่งขันค่อนข้างสูงก็ตาม สังเกตได้จากประเภทของเนื้อสัตว์ที่หลากหลายในท้องตลาด จากการสร้างสรรค์เพื่อให้ตอบโจทย์ความต้องการของผู้บริโภคในทุกรูปแบบ จากการทำวิจัยกับกลุ่มผู้บริโภคที่มีความชอบในการบริโภคเนื้อสัตว์หมักแปรรูป พบว่าปัจจัยที่ใช้ในการพิจารณาในการเลือกบริโภคนั้น ได้แก่ คุณภาพ รสชาติ ราคาที่สมเหตุสมผล และความสะดวกต่อการซื้อสินค้า ด้วยปัจจัยเหล่านี้ จึงทำให้เนื้อสัตว์หมักแปรรูปเลือกที่จะออกแบบความโดดเด่นในเรื่องของรสชาติ คุณภาพ และราคาที่เหมาะสม เมื่อได้ทำการวิเคราะห์ทางการเงินจากการคาดการณ์รายได้ พบว่าธุรกิจสามารถทำตามนโยบายทางการเงินที่ตั้งเอาไว้ได้ โดยธุรกิจสามารถคืนทุนได้ในช่วง 1 ปีแรก ตามเป้าหมายที่ตั้งไว้ ทั้งนี้ภายใต้การคาดการณ์ยอดขายในรูปแบบปกติ การดำเนินงานของธุรกิจ จะมีกำไรสุทธิเป็นบวกตั้งแต่ปีที่ 1 มูลค่าปัจจุบันสุทธิและอัตราผลตอบแทนของโครงการระยะเวลา 5 ปี อยู่ในเกณฑ์ที่ น่าพึงพอใจ ทำให้มั่นใจได้ว่าแผนธุรกิจเนื้อสัตว์หมักแปรรูปที่นำเสนอนี้ จะประสบความสำเร็จได้อย่างแน่นอน
The cured and processed meat business in Thailand is constantly growing and changing. Although this business there will be quite high competition. You can notice the variety of meat types on the market. From creativity to meet the needs of consumers in all forms from research with a group of consumers who have a preference for consuming processed fermented meat. It was found that the factors used to consider in choosing to consume are quality, taste, and reasonable price and convenience in purchasing products with these factors As a result, processed marinated meat is chosen to be designed to stand out in terms of taste, quality and reasonable price. When doing a financial analysis from forecasting income it was found that the business was able to follow the set financial policy. The business can return its investment in the first 1 year according to the set target. This is under normal sales forecasts business operations. There are will be a positive net profit from year 1. The net present value and rate of return of the project over a period of 5 years are within satisfactory criteria. Ensure that the processed fermented meat business plan presented here will definitely be successful.
Description: การค้นคว้าอิสระ (กจ.ม.)--สาขาวิชาความเป็นผู้ประกอบการ บัณฑิตวิทยาลัย มหาวิทยาลัยกรุงเทพ, 2566
Subjects: อาหารแปรรูป
อาหารหมัก
การปรุงอาหาร (อาหารหมัก)
โรงงานแปรรูปอาหาร
อุตสาหกรรมเนื้อสัตว์
อุตสาหกรรมอาหาร -- การจัดการ
การวางแผนธุรกิจ
Advisor(s): ธีระศักดิ์ ณ ระนอง
URI: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/5587
Appears in Collections:Independent Studies - Master

Files in This Item:

File Description SizeFormat
chonthicha_inta.pdf7.39 MBAdobe PDFView/Open
View Statistics

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

  DSpace Software Copyright © 2002-2010  Duraspace - Feedback