DSpace
 

DSpace at Bangkok University >
Graduate School >
Master Degree >
Independent Studies - Master >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/5571

Title: ประสิทธิผลการสื่อสารการตลาดดิจิทัลบนแพลตฟอร์มกูเกิล (Google Ads) กรณีศึกษา ร้านราชารังสิต ป้ายหินแกะสลัก
Other Titles: The effectiveness of digital marketing communications on google ads, the case study of Racha Rangsit
Authors: วิมลวรรณ ศรีมณี
Keywords: แพลตฟอร์มกูเกิล (Google Ads)
Pain point Keyword
Generic Keyword
Product Keyword
Issue Date: 2566
Publisher: มหาวิทยาลัยกรุงเทพ
Abstract: งานวิจัยนี้ ทำการศึกษาข้อมูลเชิงคุณภาพ (Qualitative Research Method) ในการเก็บรวบรวมข้อมูลจากการสัมภาษณ์ โดยใช้วิธีการสัมภาษณ์เชิงลึก (In-Depth Interview) และใช้ระเบียบวิธีการวิจัยเชิงทดลอง (Experimental Research Method) ในการนำข้อมูลเชิงลึก เข้าสู่กระบวนการทำโฆษณาบนแพลตฟอร์มกูเกิล เพื่อศึกษาประสิทธิผลการสื่อสารการตลาดดิจิทัลบนแพลตฟอร์มกูเกิล (Google Ads) กรณีศึกษา ร้านราชารังสิต ป้ายหินแกะสลัก ซึ่งผู้วิจัยทำการทดสอบด้วยการยิงโฆษณาโดย Google Ads และเปรียบเทียบประสิทธิผลของประเภทคำค้นหาหรือคีย์เวิร์ด (Keyword) ระหว่าง Pain point Keyword, Generic Keyword, Product Keyword โดยจะวัดผลจากการแสดงผลของโฆษณา(Impression), จำนวนคลิก(Click), อัตราการคลิกต่อผู้ที่เห็นโฆษณา(Click Through Rate) เพื่อดูแนวโน้มของการใช้รูปแบบคำค้นหาที่มีผลต่อกลุ่มเป้าหมายมากที่สุด เพื่อช่วยในการวางแผนการทำการตลาดออนไลน์ให้กับธุรกิจให้ได้อย่างมีประสิทธิภาพ ซึ่งผลการศึกษาพบว่า ปริมาณการค้นหากลุ่มคีย์เวิร์ดประเภท Product 1 Keyword ที่เป็นการใช้คีย์เวิร์ดในหมวดหมู่สินค้า ป้ายอัฐิ มีผู้ค้นหาเป็นจำนวนมากกว่ากลุ่มคีย์เวิร์ดอื่น ๆ แสดงให้เห็นว่าสินค้าที่กลุ่มเป้าหมายให้ความสนใจมากที่สุดของธุรกิจร้านราชารังสิต คือ ป้ายอัฐิ และคีย์เวิร์ด คำว่า ป้าย อัฐิ, ป้าย หินอ่อน บรรจุ อัฐิ, ป้าย หิน แกรนิต มีปริมาณคนที่สนใจค้นหาและเกิดการคลิกมากกว่าคีย์เวิร์ดอื่น ๆ เป็นโอกาสที่ดีให้กับแบรนด์ที่จะได้ทราบว่าคีย์เวิร์ดใดเหมาะสมในการทำโฆษณาครั้งต่อไปในอนาคต และควรเลือกใช้คีย์เวิร์ดให้เหมาะสมกับธุรกิจ เพราะถือเป็นหัวใจสำคัญที่จะช่วยนำทางให้กลุ่มเป้าหมายมองเห็น และคลิกเข้าชมธุรกิจของเรา เป็นการสร้างโอกาสให้กับธุรกิจได้เป็นอย่างมาก
This research study employs qualitative research methods, specifically in-depth interviews, to gather data. It also utilizes an experimental research method to incorporate the collected in-depth data into the process of advertising on the Google platform. The aim is to study the effectiveness of digital marketing communication on Google Ads, with a case study of Racha Rangsit Stone Carving Shop. The researcher conducted a test by running advertisements through Google Ads and comparing the effectiveness of different types of keywords: Pain point Keywords, Generic Keywords, and Product Keywords. The evaluation criteria include impressions, clicks, and click-through rates, which help identify the most effective keyword format for reaching the target audience. The findings of the study revealed that the quantity of searches for Product 1 Keywords, which are keywords related to the product category of "Racha Rangsit Sign" was significantly higher than other keyword groups. This indicates that the target audience is most interested in the product "Racha Rangsit Sign" and keywords such as "Ashes Sign" "Soft Stone Sign Packaging Ashes," and "Granite Sign" generated more searches and clicks than other keywords. This provides valuable insights for future advertising campaigns, helping businesses effectively plan their online marketing strategies. Choosing appropriate keywords is crucial as it guides the target audience and increases the chances of them clicking and exploring our brand's offerings, presenting significant opportunities for the business.
Description: การค้นคว้าอิสระ (นศ.ม.)--สาขาวิชาการสื่อสารการตลาดดิจิทัล บัณฑิตวิทยาลัย มหาวิทยาลัยกรุงเทพ, 2565
Advisor(s): ชุติมา เกศดายุรัตน์
URI: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/5571
Appears in Collections:Independent Studies - Master

Files in This Item:

File Description SizeFormat
wimolwan_srim.pdf3.03 MBAdobe PDFView/Open
View Statistics

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

  DSpace Software Copyright © 2002-2010  Duraspace - Feedback