DSpace
 

DSpace at Bangkok University >
Graduate School >
Master Degree >
Independent Studies - Master >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/5554

Title: แผนธุรกิจ “บะหมี่ชามโปรด”
Other Titles: Business plan for “Noodle Lovely”
Authors: ณัฐพล วงศ์กฤษณ์
Keywords: บะหมี่เส้นสด
ก๋วยเตี๋ยว
หมูบะช่อ
แผนธุรกิจ
Fresh Noodles
Noodles
Pork Noodles
Business Plan
Issue Date: 2566
Publisher: มหาวิทยาลัยกรุงเทพ
Abstract: ธุรกิจร้านก๋วยเตี๋ยวในประเทศไทยมีการเติบโตและเปลี่ยนแปลงอยู่ตลอดเวลา ถึงแม้ว่าธุรกิจนี้ จะมีการแข่งขันค่อนข้างสูงก็ตาม สังเกตได้จากประเภทของก๋วยเตี๋ยวที่หลากหลายในท้องตลาด จากการสร้างสรรค์เพื่อให้ตอบโจทย์ความต้องการของผู้บริโภคในทุกรูปแบบ จากการทำวิจัยกับกลุ่มผู้บริโภคที่มีความชอบในการบริโภคก๋วยเตี๋ยว พบว่าปัจจัยที่ใช้ในการพิจารณาในการเลือกบริโภคนั้น ได้แก่ คุณภาพ รสชาติ ราคาที่สมเหตุสมผล สถานที่ตั้งร้าน และความรวดเร็วในการปรุง ด้วยปัจจัยเหล่านี้ จึงทำให้บะหมี่ชามโปรดเลือกที่จะออกแบบ ก๋วยเตี๋ยวที่มีความโดดเด่นในเรื่องของรสชาติ และคุณภาพ รวมไปถึงประสบการณ์ที่แปลกใหม่ จากการเข้ามาบริโภคที่ร้าน โดยจะได้เห็นถึงขั้นตอนการตีบะหมี่เส้นสด และความแตกต่างของเนื้อสัตว์หลัก นั่นก็คือหมูบะช่อ ซึ่งในบริเวณที่ตั้งร้านยังคงไม่มีคู่แข่งที่นำเสนออาหารในรูปแบบนี้ เมื่อได้ทำการวิเคราะห์ทางการเงินจากการคาดการณ์รายได้ พบว่าธุรกิจสามารถทำตามนโยบายทางการเงินที่ตั้งเอาไว้ได้ โดยธุรกิจสามารถคืนทุนได้ในช่วง 7 เดือนแรก ตามเป้าหมายที่ตั้งไว้ ทั้งนี้ภายใต้การคาดการณ์ยอดขายในรูปแบบปกติ การดำเนินงานของธุรกิจ จะมีกำไรสุทธิเป็นบวกตั้งแต่ปีที่ 1 มูลค่าปัจจุบันสุทธิและอัตราผลตอบแทนของโครงการระยะเวลา 5 ปี ซึ่งอยู่ในเกณฑ์ที่ น่าพึงพอใจ ทำให้มั่นใจได้ว่าแผนธุรกิจร้านบะหมี่ชามโปรด ที่นำเสนอบะหมี่เส้นสดกับหมูบะช่อนี้ จะประสบความสำเร็จได้อย่างแน่นอน
Thailand's noodle shop business is growing and changing all the time. Although this business is considered a fairly competitive one, as can be seen from the wide range of types of noodles on the market, in order to creatively respond to the needs of consumers in all preferences, this research conducted with consumer groups with preferences for noodle consumption found that the factors used to consider their choices depend on quality, taste, reasonable price, location, and speed of serving. With these factors, Noodle Lovely aims to design a noodle that stands out in terms of flavors and quality, as well as an extraordinary new experience for consumers. This can be seen from the freshly made noodles processed and the uniqueness of our chosen meat, marinated pork chop. Considering where our store is located, no other shops offer food in this style. After conducting a financial analysis of the revenue forecast, it was found that the business can follow the set financial policy. The business payback period is expected to be within the first 7 months of the set target. This is under regular sales forecasting. The operation of the business will have a positive net profit from year 1, and the net current value and the return rate of the five-year project are within satisfactory limits. This ensures that the Noodle Lovely business plan that offers freshly made noodles with marinated pork chops will surely be a success.
Description: การค้นคว้าอิสระ (กจ.ม.)--สาขาวิชาความเป็นผู้ประกอบการ บัณฑิตวิทยาลัย มหาวิทยาลัยกรุงเทพ, 2566
Subjects: การวางแผนธุรกิจ
บะหมี่
ก๋วยเตี๋ยว
การปรุงอาหาร (บะหมี่)
การปรุงอาหาร (ก๋วยเตี๋ยว)
พฤติกรรมผู้บริโภค
Advisor(s): ธีระศักดิ์ ณ ระนอง
URI: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/5554
Appears in Collections:Independent Studies - Master

Files in This Item:

File Description SizeFormat
nattapon_wongk.pdf8.81 MBAdobe PDFView/Open
View Statistics

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

  DSpace Software Copyright © 2002-2010  Duraspace - Feedback