DSpace
 

DSpace at Bangkok University >
Graduate School >
Master Degree >
Independent Studies - Master >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/5548

Title: การศึกษาถึงประสิทธิผลการสื่อสารการตลาดดิจิทัลต่อการสร้าง Brand Awareness กลุ่มเป้าหมาย Generation Y ผ่านแพลตฟอร์ม TIKTOK ด้วย Music Marketing โดยใช้เครื่องมือการสื่อสารผ่าน KOL และ Influencer : กรณีศึกษา บริษัท ศุภาลัย จำกัด (มหาชน)
Other Titles: Measuring the effectiveness of digital marketing communication strategies brand awareness for generation Y via TIKTOK and music marketing using KOLs and influencers : A case study of SUPALAI PCL.
Authors: จีรภา แจ่มศรี
Keywords: music marketing
tiktok
Issue Date: 2566
Publisher: มหาวิทยาลัยกรุงเทพ
Abstract: งานวิจัยเป็นงานวิจัยเชิงทดลอง มีวัตถุประสงค์เพื่อศึกษาถึงพฤติกรรมของกลุ่มเป้าหมายเพื่อ กำหนดกลยุทธ์การสื่อสารทางการตลาดเพื่อการสร้าง การรับรู้ไปยังกลุ่มเป้าหมาย Generation Y ของแบรนด์ของบริษัท ศุภาลัย จำกัด (มหาชน) โดยทำการวิจัยแบบผสมผสาน (Mixed Methods) เพื่อทราบถึงพฤติกรรมของกลุ่มเป้าหมาย ด้วยวิธีการวิจัยเชิงสำรวจ (Online Survey) และวิธีการ สัมภาษณ์ (Qualitative Interview) เพื่อเก็บข้อมูล ศึกษาความคิดเห็นและพฤติกรรมของ กลุ่มเป้าหมาย เพื่อนำมากำหนดกลยุทธ์การสื่อสารการตลาดดิจิทัลผ่านช่องทาง TIKTOK ในการ ทดลองด้วยกลยุทธ์ Music Marketing ผ่านแพลตฟอร์มที่กลุ่มเป้าหมายใช้เป็นประจำด้วย TIKTOK เพื่อเน้นสร้างการรับรู้เกี่ยวกับภาพลักษณ์ของแบรนด์ศุภาลัย และได้ดำเนินการตามแผนกลยุทธ์ที่ได้ วางแผนไว้ตามวัตถุประสงค์ของการสื่อสารทางการตลาดดิจิทัล และมีการวัดผลการดำเนินการ โดย วัดจากผลสำรวจการรับรู้ในแบรนด์ (Brand Awareness) ผ่านช่องทาง TIKTOK ที่ Music Marketing นี้ไปถึง จากผลการทดลองแสดงให้เห็นว่า การนำเสนอภาพลักษณ์ของแบรนด์สินค้าเกี่ยวกับ อสังหาริมทรัพย์ที่เป็นสินค้า High Involvement ผ่านกลยุทธการสื่อสารด้วยคอนเทนต์ Music Marketing นั้นสามารถเข้าถึงกลุ่มเป้าหมายได้ดีผ่านเสียงเพลง และช่องทาง TIKTOK ที่ใช้ในการ สื่อสารเป็นทางที่กลุ่มเป้าหมายใช้อยู่เป็นประจำ และได้เพิ่มการรับรู้ไปยังกลุ่มผู้ติดตาม KOL และ Influencer ต่าง ๆ ซึ่งเป็นไปตามวัตถุประสงค์ในการทดลองที่สามารถเข้าถึงกลุ่มเป้าหมายเป็น จำนวนมากและแบรนด์ศุภาลัย มีความใกล้ชิดกับกลุ่มเป้าหมาย Generation Y มากขึ้น และสร้าง ความเข้าถึงง่ายให้กับแบรนด์
The study is experimental in nature. The goal is to perform mixed methods research to understand target group behavior to identify marketing communication strategies for building Awareness to the Generation Y target group of Supalai Public Company Limited's brand. To collect data, survey research methods (Online Survey) and interview methods (Qualitative Interview) were used. Investigate the target group's attitudes and behavior. To identify the digital marketing communication plan via the TIKTOK channel in experimenting with the Music Marketing strategy using the platform that the target audience usually utilizes with TIKTOK to focus on building awareness about the Supalai brand image and has carried out the strategy Strategies that are planned in accordance with the objectives of digital marketing communications. There is also performance evaluation. This Music Marketing is measured using the results of a brand awareness survey (Brand Awareness) conducted via the TIKTOK channel. According to the experimental results, presenting the brand image of high involvement real estate products via a content communication strategy, Music Marketing, can reach the target group well through music, and the TIKTOK channel used for communication is the channel that the target group uses. It has boosted awareness to groups of followers, KOLs, and various influencers, which is consistent with the experiment's goal of reaching many target groups and the Supalai brand. It is closer to the target population of Generation Y and provides people with simple access.
Description: การค้นคว้าอิสระ (นศ.ม.)--สาขาวิชาสาขาวิชาการสื่อสารการตลาดดิจิทัล บัณฑิตวิทยาลัย มหาวิทยาลัยกรุงเทพ, 2566
Subjects: บริษัท ศุภาลัย จำกัด (มหาชน)
ศุภาลัย (ชื่อตราผลิตภัณฑ์)
อสังหาริมทรัพย์
ธุรกิจอสังหาริมทรัพย์
การสื่อสารทางการตลาด
ภาพลักษณ์บริษัท
Advisor(s): ชุติมา เกศดายุรัตน์
URI: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/5548
Appears in Collections:Independent Studies - Master

Files in This Item:

File Description SizeFormat
jeerapa_Jams.pdf5.42 MBAdobe PDFView/Open
View Statistics

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

  DSpace Software Copyright © 2002-2010  Duraspace - Feedback