DSpace
 

DSpace at Bangkok University >
Graduate School >
Master Degree >
Independent Studies - Master >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/5493

Title: เเนวทางการพัฒนาประสิทธิภาพช่อง YouTube ด้วยเครื่องมือ YouTube Studio กรณีศึกษาช่อง YouTube : BAR BE KARN
Other Titles: Guidelines for improving YouTube channel efficiency with YouTube Studio tools: YouTube channel case study : BAR BE KARN
Authors: ชัชวาล สนิทวรพจน์
Keywords: Youtube
Google Ads
Google Keywords
โฆษณาบัมเปอร์
โฆษณาข้ามได้
โฆษณาอินสตรีม
Issue Date: 2566
Publisher: มหาวิทยาลัยกรุงเทพ
Abstract: การศึกษานี้มุ่งเน้นไปที่การปรับปรุงประสิทธิภาพของช่อง YouTube “BAR BE KARN” โดยมีวัตถุประสงค์เพื่อเพิ่มประสิทธิภาพการมองเห็นและความนิยมของช่อง YouTube นี้ผ่านการใช้เครื่องมือและกลยุทธ์ต่างๆ ที่มีอยู่ใน YouTube Studio (โฆษณาเพื่อการเข้าถึงที่มีประสิทธิภาพ (โฆษณาการเข้าถึงที่มีประสิทธิภาพ (โฆษณาบัมเปอร์ โฆษณาอินสตรีมแบบข้ามได้ หรือใช้หลายรูปแบบผสมกัน) โฆษณา Google Ads (Google Keywords) โฆษณารูปแบบสตรีมแบบข้ามไม่ได้ และโฆษณารูปแบบความถี่) การศึกษานี้ประกอบด้วยเป้าหมายหลักสามประการในการศึกษาเครื่องมือและกลยุทธ์ของ YouTube การประเมินเครื่องมือและกลยุทธ์เหล่านี้ และพัฒนาเครื่องมือและกลยุทธ์ดังกล่าว กล่าวคือ มีวัตถุประสงค์เพื่อศึกษาเครื่องมือและกลยุทธ์ต่างๆ ที่มีอยู่ใน YouTube Studio ซึ่งให้ประสิทธิภาพที่ดีที่สุด 1) เพื่อปรับปรุงประสิทธิภาพของช่อง YouTube BAR BE KARN 2) ประเมินผลลัพธ์ของผู้ชมและการมีส่วนร่วมในช่อง YouTube ตัวอย่างนี้ และ 3) เสนอแนวทางเพื่อปรับปรุงประสิทธิภาพและประสิทธิภาพของช่อง YouTube ตัวอย่างนี้ โดยได้มีการใช้ช่อง YouTube ของ BAR BE KARN เป็นกรณีศึกษาของการศึกษานี้ และวิเคราะห์เครื่องมือและกลยุทธ์ที่มีอยู่ใน YouTube Studio จากการศึกษาการวิเคราะห์ช่อง YouTube ของ BAR BE KARN และ YouTube Studio พบว่า ข้อมูลเชิงลึกที่ได้รับจากการวิเคราะห์มีค่ามากในการปรับปรุงประสิทธิภาพของช่อง YouTube รูปแบบโฆษณาทั้งสี่รูปแบบมีผลในการเพิ่มจำนวนการดู Google Ads (Google Keywords) หรือ ที่เรียกว่า โฆษณาบนการค้นหาให้ประสิทธิภาพสูงสุด ตามมาด้วยโฆษณาบัมเปอร์ โฆษณาข้ามได้ และโฆษณาอินสตรีม คำแนะนำในการปรับปรุงประสิทธิภาพของช่อง YouTube คือควรใช้เครื่องมือและกลยุทธ์ต่างๆ รวมถึง TrueView โฆษณาในสตรีม โฆษณาบัมเปอร์ และอื่นๆ ที่คล้ายคลึงกัน เนื่องจากรูปแบบประเภทนี้สามารถช่วยแบ่งกลุ่มและกำหนดผู้ชมเป้าหมายและเพิ่มประสิทธิภาพ การมองเห็นได้ นอกจากนี้ การเพิ่มประสิทธิภาพวิดีโอสามารถสร้างขึ้นได้โดยใช้คำหลักที่เกี่ยวข้อง โดยใส่คำหลักเหล่านี้ในชื่อวิดีโอ คำอธิบาย และแท็ก เพื่อให้วิดีโอปรากฏในผลการค้นหา และปัจจัย ที่สำคัญที่สุดในการเพิ่มจำนวนการดูคือการสร้างเนื้อหาที่มีคุณภาพสูงและมีส่วนร่วมเพื่อตอบสนองความต้องการของผู้ชม คำสำคัญ: Google Ads, Google Keywords, โฆษณาบัมเปอร์, โฆษณาข้ามได้, โฆษณาอินสตรีม
This study focused on improving the performance of a YouTube channel, known as “BAR BE KARN”. Its objectives were to optimize the visibility and popularity of this YouTube channel through the use of various tools and strategies available on YouTube Studio (Effective reach ads (bumper ad Skippable in-stream ads or use a combination of multiple formats), Google Ads ads (Google keywords), non-skippable stream ads and frequency format ads) This study, specifically, comprised three main targets of studying YouTube tools and strategies, evaluating these tools and strategies, and developing such tools and strategies. In other words, it aimed at studying various tools and strategies available on YouTube Studio that provided the best performance 1) in order to enhance the performance of the BAR BE KARN YouTube channel, 2) evaluate audience metrics and engagements in this sampled YouTube channel, and 3) propose directions to improve this sampled YouTube channel’s performance and performance. Repeatedly, the BAR BE KARN YouTube channel was employed as this study’s case study and the tools and strategies available on YouTube Studio were analyzed. From studying the BAR BE KARN YouTube channel and YouTube Studio analytics, the findings revealed that the insights received from the analytics were highly valuable for improving the YouTube channel performance. All of the four ad formats were effective in increasing the number of views. Google Ads (Google Keywords), also known as search ads provided the most effective performance. It was followed by Bumper Ads, Skippable Ads, and In-Stream Ads). The directions for improving the YouTube channel’s performance were that various tools and strategies including TrueView, In-Stream Ads, Bumper Ads, and the like should be used because these types of formats could help segment and define target audiences and optimize visibility. Also, video optimization could be generated by using relevant keywords by putting these keywords in video titles, descriptions, and tags so that videos could appear in search results. And, the most important factor in getting more views was to create high-quality, engaging content responding to viewers’ needs. Keywords: Google Ads, Google Keywords, Bumper Ads, Skippable Ads, In-Stream Ads
Description: การค้นคว้าอิสระ (นศ.ม.)--สาขาวิชาการสื่อสารการตลาดดิจิทัล บัณฑิตวิทยาลัย มหาวิทยาลัยกรุงเทพ, 2565
Subjects: ความสำเร็จทางธุรกิจ
การพาณิชย์อิเล็กทรอนิกส์
การตลาดอินเทอร์เน็ต
ยูทูบ
BAR BE KARN
การพัฒนาเว็บไซต์
Advisor(s): ปฐมา สตะเวทิน
URI: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/5493
Appears in Collections:Independent Studies - Master

Files in This Item:

File Description SizeFormat
chachawan_sani.pdf4.76 MBAdobe PDFView/Open
View Statistics

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

  DSpace Software Copyright © 2002-2010  Duraspace - Feedback