DSpace
 

DSpace at Bangkok University >
Graduate School >
Master Degree >
Independent Studies - Master >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/5477

Title: การสร้างแอปพลิเคชันเพื่อพัฒนาสำหรับการให้บริการรถโดยสารสาธารณะในเขตท้องถิ่น สู่จังหวัดสระบุรี หมวด 4 กรณีศึกษา บริษัท แก่งคอยมิตรภาพ จำกัด (สาย 2287)
Other Titles: The creation of an application to improve the quality of public transportation service in the local area to Saraburi Province, section 4 case study’s Kaeng Khoi Mittaphap Co., Ltd. (Number 2287)
Authors: วริสรา สงวนวงษ์
Keywords: ส่วนประสมทางการตลาด 4Es
ขนส่งสาธารณะ
การออกแบบโมบายแอปพลิเคชัน
Issue Date: 2566
Publisher: มหาวิทยาลัยกรุงเทพ
Abstract: การวิจัยครั้ง มีจุดมุ่งหมายเพื่อศึกษาปัจจัยส่วนประสมทางการตลาด 4Es ที่ส่งผลให้ผู้บริโภคใช้งานในการค้นหาข้อมูลวางแผนก่อนการเดินทางผ่านแอปพลิเคชัน Amazing ติดตามรถเมล์และขนส่งสาธารณะ และเพื่อทดสอบข้อมูลที่ได้จากการศึกษาปัจจัยส่วนประสมทางกาตลาด 4Es ไปสู่การออกแบบโมบายแอปพลิเคชัน Amazing ติดตามรถเมล์และขนส่งสาธารณะ ต่อผู้บริโภคในการทดลองใช้งาน โดยใช้การสัมภาษณ์เชิงลึก และการสังเกตแบบไม่มีส่วนร่วม เพื่อที่อยากทราบประสบการณ์การค้นหาข้อมูลวางแผนก่อนการเดินทางผ่านแอปพลิเคชัน Amazing ติดตามรถเมล์และขนส่งสาธารณะ เพื่อให้ทราบถึงความต้องการของผู้บริโภคในการใช้งานโมบายแอปพลิเคชันอย่างแท้จริง จากผลการศึกษาทำให้ทราบถึงความต้องการของผู้บริโภคถึงปัจจัยต่าง ๆ ไม่ว่าจะเป็นปัจจัยเรื่องส่วนประสมทางการตลาด (Marketing Mix 4Es) ได้แก่ 1) ปัจจัยด้านการสร้างประสบการณ์ที่ดีให้กับผู้บริโภค (Experience) 2) ปัจจัยด้านการสร้างความเชื่อมั่น (Exchange) 3) ปัจจัยด้านการเข้าถึงผู้บริโภค (Everywhere) 4) ปัจจัยด้านการสร้างความสม่ำเสมอ (Evangelism) ซึ่งส่งผลต่อผู้บริโภคที่สร้างความสะดวกสบาย สร้างความปลอดภัย สร้างความเชื่อมั่น และใช้งานง่ายซึ่งตรงต่อความต้องการของผู้บริโภค ในการพัฒนาโมบายแอปพลิเคชัน Amazing ติดตามรถเมล์และขนส่งสาธารณะ และผลสอบการใช้งานของผู้บริโภคด้าน User Experience (UX) และ User Interface (UI) ของผู้ใช้งานโมบายแอปพลิเคชัน Amazing ติดตามรถเมล์และขนส่งสาธารณะ ส่งผลต่อผู้บริโภค โดยมีการแยกเนื้อหาข้อมูลตามหมวดของฟีเจอร์ที่สบายตา อ่านง่าย และสะดวกต่อการใช้งาน ผู้ใช้งานสามารถเข้าตามหมวดหมู่ของฟีเจอร์ที่ต้องการได้โดยตรง
This research aims to study 4Es of marketing mix which influences to consumer users for pre-transport planning through amazing application which can checking the buses and public transportation, and to test consumer usage data from the Marketing mix (4Es) to create mobile application which is called Amazing; tracking buses and public transportation to consumers for a free trial by using in-depth information and non-participatory observation to know the consumer experience which they are searching and planning information before traveling through Amazing application for getting the real demand of consumer while using. The research can state that the need of consumer in various factors, including the factor of Marketing Mix (4Es). For example, 1) the factor of creating a good experience for consumer (Experience), 2) the factor of making confident (Exchange), 3) the factor of consumer accessibility (Everywhere), 4) the factor of creating regularity (Evangelism) that impact convenience, building safety and confident, easy to use for consumer to develop the Amazing application (Tracking buses and public transportation). To conclude, the result of consumer usage test in terms of User Experience (UX) and User Interface (UI) of Amazing mobile application (Tacking buses and public transportation). It affects consumers by the information content is separated by categories of features that are easy on eyes, easy on read, and easy to use. The user can directly access by category of desired feature.
Description: การค้นคว้าอิสระ (นศ.ม.)--สาขาวิชาการสื่อสารการตลาดดิจิทัล บัณฑิตวิทยาลัย มหาวิทยาลัยกรุงเทพ, 2565
Subjects: เส้นทางรถประจำทาง
รถประจำทาง
ผู้ใช้อินเทอร์เน็ต
อินเทอร์เน็ต -- โปรแกรมคอมพิวเตอร์
การค้นหาทางอินเทอร์เน็ต
การใช้บริการโทรศัพท์ผ่านอินเทอร์เน็ต
บริษัท แก่งคอยมิตรภาพ จำกัด
Advisor(s): ชุติมา เกศดายุรัตน์
URI: http://dspace.bu.ac.th/jspui/handle/123456789/5477
Appears in Collections:Independent Studies - Master

Files in This Item:

File Description SizeFormat
warisara_sang.pdf1.8 MBAdobe PDFView/Open
View Statistics

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

 

  DSpace Software Copyright © 2002-2010  Duraspace - Feedback